Deidei Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Av og til når jeg spiller, restartes maskinen uten videre. Dette skjer mest etter mange timer med aktivitet foran skjermen. CPU tempen ligger på 60 grader, og systemet ligger på 50. Kan harddisken eller cpuen blir for varm og restarte maskinen? Vil mere kjøling hjelpe? Hvis jeg skrur av en funksjon i windows xp som gjør at maskinen restarter ved feil, får jeg blåskjerm isteden. Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Du kan jo ta handa borti harddisken en gang den restarter.. du merker fort hvis den er litt for varm. Mer kjøling er alltid et godt alternativ Kan være noe med rammen blir for varm også og/eller defekt. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Vel, harddisken er veldig varm, jeg brenner meg nesten hvis jeg tar på den. :o Men det virker som om problemet går vekk hvis jeg nedklokker cpuen, derfor har jeg en mistanke om at viften ikke er sterk nok, amd prossesorer utvikler jo veldig mye varme. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 cpuer som bare plutselig restarter etter mye bruk lider vanligvis av for mye varme ja, selv om det står 60 grader er kjerna nok enda varmere, jeg ville iaffal skaffa bedre og flere vifter, både til cpu og kabinettet, for etterhvert så kommer du til det punktet der varmen ble for mye for cpuen og det vet vi alle veldig godt at er kjipt Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 slike probs er ofte for liten psu for varmt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 vel, det første jeg ville gjort, hvis du ikke har gjort det tidligere, er å slå av automatisk reboot ved feil i windows... da får du sett om det kanskje er en software feil som forårsaker det... men hvis maskinen er stabil i flere timer, og så rebooter, så kan det tyde på ett eller annet varme problem ja... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 vel, det første jeg ville gjort, hvis du ikke har gjort det tidligere, er å slå av automatisk reboot ved feil i windows... da får du sett om det kanskje er en software feil som forårsaker det... han sier jo han har gjort det Men hva slags kjøler har du? Min AMD er IKKE stabil på 60C Neste PC'en min skal ha vannkjøling. Eneste måte å få det både kjølig og stille Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har Glacialtech som kan brukes for cpuer opptil xp2000. Maskinen kan også restarte veldig raskt etter oppstart hvis jeg spiller f. eks Heroes 3. Men klokker jeg ned prosessoren til 100 fsb ser problemet ut til å forsvinne. PSUen er 350W, så jeg skulle ikke tro det er problemet. Har kjørt sisoft sandra og memtest, og der er det ingenting i veien med minnet ser det ut til. Jeg tenkte på å bestille enda en kabinettvifte, og en kjøler beregnet til xp3000 e.l. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 samme skjer hos meg.. men jeg vet hden har skyld i det, selv om jeg har veldi varm cpu. jeg har WD disk så jeg merker fint når den stopper, hører et klikk og den stopper.. 2-3 sekunder senere rebooter maskinen.. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Tror jeg bestiller hd kjøler og ny vifte da, for sikkherhets skyld, vet at denne disken utvikler veldig mye varme, PCG testet denn og anbefalte aktiv kjøling. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Frem med sjekkheftet; det må kjøpes vifte www.microplex.no har mange bra vifter; jeg har termaltake vulcano 9, bra, men bråker, ville satset på SLK-800, beste viften på markedet :wink: Lenke til kommentar
hkg Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Frem med sjekkheftet; det må kjøpes vifte www.microplex.no har mange bra vifter; jeg har termaltake vulcano 9, bra, men bråker, ville satset på SLK-800, beste viften på markedet :wink: En av de beste kjølerne hvertfall. :wink: Lenke til kommentar
Chief Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har Glacialtech som kan brukes for cpuer opptil xp2000. Maskinen kan også restarte veldig raskt etter oppstart hvis jeg spiller f. eks Heroes 3. Men klokker jeg ned prosessoren til 100 fsb ser problemet ut til å forsvinne. PSUen er 350W, så jeg skulle ikke tro det er problemet. Har kjørt sisoft sandra og memtest, og der er det ingenting i veien med minnet ser det ut til. Jeg tenkte på å bestille enda en kabinettvifte, og en kjøler beregnet til xp3000 e.l. Synes du har mye overkill på dette systemet. Et Radeon 9700Pro kort får du ikke brukt mer en 50-70% av kapasiteten til med det systemet der. Jeg hadde byttet hovedkort/minne/cpu/kjøler snart om jeg var deg uansett, og da er jo problemet ute av verden. Selvsagt er det jo en prioriteringssak. Personlig er jeg ikke glad i høy temp, da dette er en feilfaktor. Skal du først kjøpe ny vifte kan du jo like gjerne kjøpe en billig CPU også, regner med den du har har Palomino kjerne, og da er den mye varmere enn de som har Thoroughbred eller Barton. For lite strøm tviler jeg på at du har. Det systemet der, med så liten disk skal ikke ha behov for så veldig mye strøm. Selvsagt ville jeg uansett ha anbefalt over 340W ettersom du har et Radeon 9700Pro kort som alene trekker endel. -Chief- Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Da sparer jeg til cpu og minne åsså da? Hvordan cpu (den må passe til hk, gieer ikke kjøpe nytt hk), og minnne blir best til sytemet, og hvilken vifte til den da? Vil ha pris/ytelse varer helst, har ikke så mye peng. 8) Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Her er specsene til hk mitt: * Supports Socket A (Socket 462) for AMD® Athlon™ XP/ Athlon™/Duron™ processor * Supports 800MHz up to Athlon™ XP 2700+) processor Chipset VIA® KT333 Chipset - FSB @200/266/333 MHz - AGP 4X and PCI Advanced high performance memory controller VIA® VT8235 Chipset - Integrated Direct Sound AC'97 audio - Dual channel Ultra DMA 33/66/100/133 master mode EIDE controller - ACPI - Integrated USB 2.0 controller FSB 100/133/166 MHz clocks are supported. Main Memory * Supports six memory banks using three 184-pin DDR DIMMs * Supports a maximum memory size up to 3GB * Supports 2.5V DDR200/266/333 DDR SDRAM DIMM * NO support ECC Function Slots * One AGP slot - AGP (Accelerated Graphics Port) specification compliant - Supports AGP 2.0 1x/2x/4x * Five 32-bit PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface) * One CNR (Communication Network Riser) slot On-Board IDE * An IDE controller on the VT8235 chipset provides IDE HDD/ CD-ROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA133/100/66/33 operation modes. * Can connect up to four IDE devices. Audio * Realtek ALC650 6-channel audio - SPDIF out (through S-Bracket only) On-Board Peripherals On-Board Peripherals include: - 1 floppy port supports 2 FDDs with 360K, 720K, 1.2M, 1.44M and 2.88Mbytes - 2 serial ports (COM A + COM B) - 1 parallel port supports SPP/EPP/ECP mode - 1 IrDA connector for SIR/ASKIR/HPSIR - 1 audio/game port - 1 D-Bracket™ pinheader - 1 S-Bracket pinheader BIOS * The mainboard BIOS provides "Plug & Play" BIOS which detects the peripheral devices and expansion cards of the board automatically. * The mainboard provides a Desktop Management Interface (DMI) function which records your mainboard specifications. Dimension 30.4 cm(L) x 23.5 cm(W) ATX Form Factor Mounting 6 mounting holes. Special Functions * USB Interface - Supports USB 2.0 and downward compatible with USB 1.1 - 6 ports USB 2.0 (Rear x 2 / Front x 4) Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Av og til når jeg spiller, restartes maskinen uten videre. Dette skjer mest etter mange timer med aktivitet foran skjermen. CPU tempen ligger på 60 grader, og systemet ligger på 50. Kan harddisken eller cpuen blir for varm og restarte maskinen? Vil mere kjøling hjelpe? Hvis jeg skrur av en funksjon i windows xp som gjør at maskinen restarter ved feil, får jeg blåskjerm isteden. Noen som har noen gode råd? System tempen din er for høy , du trenger bare noen kabinett vifter. (bruk pc'n med åpen dør for og sjekke om det hjelper). Hvis ikke det er problemet ville jeg prøvd og få lånt meg en annen psu for og sjekke . (kan være en feil på den) Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Av og til når jeg spiller, restartes maskinen uten videre. Dette skjer mest etter mange timer med aktivitet foran skjermen. CPU tempen ligger på 60 grader, og systemet ligger på 50. Kan harddisken eller cpuen blir for varm og restarte maskinen? Vil mere kjøling hjelpe? Hvis jeg skrur av en funksjon i windows xp som gjør at maskinen restarter ved feil, får jeg blåskjerm isteden. Noen som har noen gode råd? System tempen din er for høy , du trenger bare noen kabinett vifter. (bruk pc'n med åpen dør for og sjekke om det hjelper). Hvis ikke det er problemet ville jeg prøvd og få lånt meg en annen psu for og sjekke . (kan være en feil på den) Jaha, da kjøper jeg cpu, minne kjølere. Men hvordan cpu/minne? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jaha, da kjøper jeg cpu, minne kjølere. Men hvordan cpu/minne? Trenger ikke alt det her. Det du kjøper er en bedre kjøler fra f.eks microplex. få med goop, eller så kjøper du det. Den fører du på etter overklokking.no's Goop-Guide samtidig kjøper du med en kabinett vifte. Du trenger ikke mer. Ingen vits i å hive penger ut av vinduet. Jeg sitter med nesten nøyaktig samme systemet med en MIST silent twin samt 2 kab vifter. Jeg har lavere temperaturer, og det er fjellstabilt. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Vel, jeg åpnet opp kabinettet og satte en bordvifte som blåste inn luft, ingenting feilet, så da er det vel bare snakk om temp, som nå var: CPU: 49 System: 38 Har allerede én kabinettvifte, kjøper en til da, + bedre kjøler til cpu + hd kjøler. Så burde sytemet være stabilt. ' Men jeg ønsker fortsatt å kjøpe ny cpu og minne siden det er så billig, så jeg spør igjen: hvordan cpu og minne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå