Gå til innhold

Shuttle SB61G2 -Takker for innspill

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe ny pc, hadde vært hyggelig med kommentarer på oppsettet:)

Oppsettet er:

Kabinett: Shuttle SB61G2 Socket 478 P4 Barebone

Cpu: Intel Pentium 4 - 2.4Ghz Socket PGA478 PC800

Minne: Corsair 512MB TWINX DDR DIMM PC3200LL

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis 128MB

Hardisk: 1 stk. Seagate 160GB Barracuda 7200.7 Harddisk

Dvd: Nec ND-1300 Dvd+/- RW 4x IDE/ATAPI

Har i valg av komponenter lagt vekt på stabilitet, lav temperatur og lavt støynivå. Har ikke tenkt å overklokke spesielt. Har ikke lagt stor vekt på pris.

Hadde tenkt å kjøpe det fra mpx, men ved en kikk på hva de anbefalte sammen med shuttlen så jeg at de ikke hadde anbefalt prossesoren jeg vil ha. Kun P4 med opp til 533fsb. Tanker om hvorfor? Varmeutvikling?

I tillegg har kabinettet bare 200W strømforsyning.. I de testene jeg har sett av shuttle kabinetter har ingen av dem rapportert om mangel på strøm, og testoppsettene så stort sett ikke ut til å stå tilbake for det jeg har tenkt å putte oppi.

-Så, kunne dette fungere? Og er det noen som har erfaringer med SB61G2, kjøleproblemer etc..?

Er det mulig å plassere hardisken der floppyn skal stå, for å få sirkulasjon med dvd-drev og hardisk?

Blir glad for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser jo veldig bra ut ;). Har egentlig ikke vært noe borti shuttle før utenom tester, hvor den har scoret veldig bra. Sitter akuratt oppe med en shuttle-pc på bestilling på mpx og vurderer om jeg ikke skal trykke fullfør :lol:. *tenke* greit, der trykka jeg fullfør :D.

Oppsettet jeg bestillte er som følgende;

LG Combo 48x24x48x 16xDVD

Shuttle SN41G2 Socket A Barebone

nForce2, Audio,VGA,Firew,ATA133,DDR,LAN

AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A

TwinMOS DDR 512MB PC3200 400Mhz 184pins

Shuttle XPC Carrying Bag

5750,- inkl. frakt og mva.

Tilbake til spm dine: Ja som du sier skal den strømforsyninga levere bra nok med strøm. Det kan nok bli litt varmt. Leste om en som måtte ha side "døra" på shuttlen sin oppe pga varme problemer. Jeg har tenkt til å modde 2stk 80x80mm vifter øverst i "taket" på shuttlen min så jeg slipper noen problemer med varmen. Du kan enten ha 2x harddisker eller 1x floppy og 1x harddisk. Jeg har en 200GB jeg setter inn + en floppy. Bruker jeg opp hdd plassen setter jeg heller inn enda en harddisk og tar ut floppy!

Håper du/jeg/VI blir veldig fornøyde med kjøpet! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...