Aalton Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Gur utifra at det følger med alle kabler man trenger?(Du tenkte riktig, jeg har ikke peiling) 6938797[/snapback] Det følger ikke med kabler. dette må du ha selv. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Med noen disker i noen utgaver følger det med noen kabler. Til min 400.0GB 7200RPM SATA 8MB 3.5" NoiseGuard T133 Series Samsung fra psdata følgte det med molex->SATA-power overgangskabel.. og fire skruer. (2.5 TB ) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det eneste som følger med er skruer og eventuell strømkontakt (molex til sata). http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115476 SATA kabler pleier vanligvis å følge med hovedkortet (hvis ikke du har kjøpt ferdig pc). Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Så jeg må ha IDE kabel selv, men strøm kabel følger ikke med? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Strøm har du som egen kontakt på strømforsyningen din. IDE kabel har du kanksje selv, om ikke så får du kjøpt dette, og SATA kabler på den webshoppen du kjøper dette hos. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ok, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei Er ute etter en ny harddisk, og håper jeg kan få noe hjelp her. Harddisken skal brukes som systemdisk. Kunne noen anbefale en disk som er stillegående og yter godt? Har ikke noe spesielt mye behov for plass, men rundt 250GB ville sikkert vært mer enn nok for meg. Maskinen disken skal stå i står på døgnet rundt, og lurer derfor på om det kan være aktuelt å kjøpe en slik disk som er beregnet for det? Husker ikke hva de kalles. Håper på mange fine anbefalinger Mvh Trond Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hva er raskest S-ata eller ata, skal kjøpe nye hd, 250-320gb, hva er det beste valget? Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hva er raskest S-ata eller ata, skal kjøpe nye hd, 250-320gb, hva er det beste valget? 7013426[/snapback] P-ATA har en maks overførigshastighet på 133 mbyte/s per kontroller. Siste revisjon S-ATA har en maks overføringshastighet på 300 mbyte/s, S-ATA har også den fordelen at dette er per disk. Finnes ingen harddisker i dag som klarer sånne hastigheter, så viss du bare skal kjøre en disk så spiller det ingen rolle med tanke på hastighet. Med mindre du skal kjøpe en raptor disk da, dem finnes kun til S-ATA. Jeg vil uansett anbefalle å kjøpe S-ATA da dem stort sett er enklere å sette opp og har bedre kabler med tanke på luftgjennomstrømning i kabinettet ditt. Det er også mer fremtidsrettet. Kjøper du en P-ATA disk i dag, så er det ikke sikkert du får brukt den på ditt neste hovedkort. Siste hovedkortet jeg kjøpte hadde bare mulighet for 2 P-ATA enheter og dem brukte jeg til optiske drev. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei Er ute etter en ny harddisk, og håper jeg kan få noe hjelp her. Harddisken skal brukes som systemdisk. Kunne noen anbefale en disk som er stillegående og yter godt? Har ikke noe spesielt mye behov for plass, men rundt 250GB ville sikkert vært mer enn nok for meg. Maskinen disken skal stå i står på døgnet rundt, og lurer derfor på om det kan være aktuelt å kjøpe en slik disk som er beregnet for det? Husker ikke hva de kalles. Håper på mange fine anbefalinger Mvh Trond 7000035[/snapback] Western Digitals Raptordisker høres ut som et godt valg til deg. Kommer ann på hvor mye penger du vil bruke, den største på 150 Gbyte er temmelig stivt priset, så 74 Gbyte versjonen burde holde i massevis, både med tanke på plass og ytelse. Selv bruker jeg en på 36 Gbyte som jeg har delt i to, en del til XP og en til Vista. Når det gjelder det siste spm ditt, så er ikke det noe å tenke på. Har sett noen diskprodusenter som har laget såkalte RAID edition av diskene sine som vistnok skal holde lengre, men hvor mye det har for seg for vanligefolk kan vel diskuteres. Min pc har stått på i 3-4 år nå, og den har da klart det fint, på tross av at jeg har slurvet med kjøling til diskene mine. Apropos kjøling, å sørge for bra kjøling har du mye mer igjen for enn å leite frem en spesielt RAID edition disk som garantert yter dårligere enn en Raptor. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Min bror har en raptor-disk, og den bråker noe dyrisk når den er i bruk. Derfor er nok ikke denne disken noe for meg. Men takk for tipset Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Nå har det seg slik at jeg kjøpte en harddisk første mnd. i år og har forsatt ikke åpnet pakkningen. Problemet er at jeg tror den er skadet pga. at den har blitt mistet ved et uhell (dvs. fra første hylle av et skrivebord). Det høres ikke ut som noe er blitt løst, men jeg frykter at noe av skivene har fått et brudd. Spørsmålet er om en harddisk tåler en sånn støyt eller om den er helt fortapt. Kjipe er at det står på kvitteringen at, "Varen kan byttes innen 7 dager dersom den returneres ubrukt i uåpnet forpakning mot tilgodelapp." Western Digital Caviar 300GB SATA 8MB 7200RPM Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Da skal jeg kjøpe harddisk (igjen). Fant ut at jeg ikke hadde plass i hovedkortet til en harddisk til. Så da blir det ekstern. Så er spørsmålet mitt: Hvilken? Krav: - God ytelse. Skal se film og etter hvert kjøre progtrammer også.. - USB 2. og Firewire tilkobling - 250GB (minimum, men det holder lenge) Den skal ikke være så dyr ikke mye over 1000kr... Har sett litt på Western Digital My Book 250GB Vil denne utfylle mine krav? eller er det et bedre valg der ute? Endret 10. oktober 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg driver og skal handle harddisk. Synes Seagate Barracuda 7200.10 320 GB virker som et bra kjøp, bl.a. fordi tilsvarende disk med 750 GB kom best ut i denne testen, og det virker generelt som en bra disk. Den er også nevnt i HW.no's anbefalinger. Stemmer det at den er et godt valg? Noen innvendinger? Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Seagaten er bra, kjøpte den for 1 uke siden, veldig fornøyd Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Er det noen som har erfaring med Seagate ES kontra .10 serien? Virker som om .10 serien er mer støysvak. Men stoffet på nettet virker veldig vagt og teoretisk. Skal ha 2x320GB i Striping. Noen tips? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Noen som vet når det kommer hybrid disker til bærbare pcer? Har tenkt å kjøpe meg bærbar pc med vista når det kommer. Så derfor lurer jeg på om det er smart å vente til hybrid disker kommer, siden vista kan utnytte disse. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Var på vei ut døra for å kjøpe en hitachi til 2500, men husket på å sjekke tråden her og sitter nå med en seagate til 2000! Får jeg din erfaring av disken? siden tråden min var så snill og hjalp deg med disk kjøpet ditt Godt og høre at du fikk nytte av tråden, det er en grunn til at den er her så 4154679[/snapback] jeg har en gammel samsung spinpoint 160gig ide, ( hører ikke noe til den ) helt fra til en liten stunn siden , da den begynnte og tikke litt , men det er ikke mye , bare når den skriver , anbefaler spinpoint Lenke til kommentar
Knast Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Min bror skal kjøpe seg ny harddisk.. Ser på komplett.no at det finnes en del som heter SATA2. Er dette kompitabelt med et SATA(1) MB? Lenke til kommentar
-Koenigsegg- Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Skal kjøpe denne jeg WESTERN DIGITAL HDD 500GB MYBOOK PRO EDITION Dette er da den billigste plassen og kjøpe det (ut ifra egne søk pluss hw.no's prisguide). Noen tilbakemeldinger viser at den er veldig bra.. Noen som har noe negativt om den, som gjør at jeg ikke burde kjøpe den?. Vil ikke gjøre ett dårlig kjøp og følger alt av kabler med? (virker sånn) Edit: fant ut at allt av kabler følger med, pluss at den får god kritikk. ser ut som ett kjøp. Bare at jeg blir å kjøpe fra netshop.no pga at den tidligere nevnte siden ikke var så bra. Endret 24. desember 2006 av -Koenigsegg- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå