tingo Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Meh. Ved første øyekast (rask gjennomlesning) så høres ikke host managed ut som en god ting. Vi får se hva tiden viser. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Jo det er en veldig god ting, f.eks så driver Dropbox å utvikler ein ny neste generasjons lagringsløysning som baserer seg på SMR Host Managed og utvikler deira "eige" filsystem. Ytelsen når det gjort riktig er mykje betre enn vanlege PMR disker. Lenke til kommentar
G Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Litt mye å lese seg opp på (65 sider) i tråden, kanskje etterhvert. Om man lurer på hvilke interne harddisker som skjuler seg under skallet på eksterne USB 2.0 og USB 3.0 disker, finnes det noen grove oversikter for hva man kan tenkes å finne i en slik harddisk fra forskjellige merker? Verbatim f.eks. hvem produserer deres disker, bare for å ta et eksempel. Det er jo en skog av merker, og kanskje noen har en oversikt på slikt på internett som folk på forumet har kommet over? Endret 26. januar 2016 av G Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Jeg har tidligere opplevd å åpne en ekstern WD 1TB 2.5" harddisk og finne at det ikke var en SATA-disk inni der, men derimot en fastloddet USB-kontroller. Noen som vet om det er tilfelle med denne Intenso-disken, og hvilken disk det faktisk er inni boksen? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 The most unusual drive was clearly Mushkin's prototype for a 4TB model in their Reactor line. In order to hit that capacity they're putting two SM2246EN controllers behind a JMicron JMS562. The latter chip is one you'd more commonly expect to find in a multi-bay USB hard drive enclosure, but it can use one of its three SATA channels as the host interface instead of USB, making it into a transparent RAID controller. This reportedly kills random access performance, but Mushkin is expecting to be able to ship the 4TB model for a mere $500, which will greatly help it find a niche. Anandtech rapporterer fra CES Lenke til kommentar
G Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Ja, er det ingen som har noen trender å servere oss på bærbare disker, vedr. hvilket merke disken på innsiden bærer? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Hvilke merke og modell bør en vurdere på disker som skal i Raid-6? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Skulle ønske noen lagde en oversiktstråd for hvilke interne disker de har funnet inne i eksterne USB-disker. Jeg har et par bidrag, men det er jo lite. Alle monner drar: ST9250315AS https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1707729 WD2500BEVS-22VAT0 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1707753 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Hvilke merke og modell bør en vurdere på disker som skal i Raid-6? Jeg har 16 stk hitachi 3tb desktop med meget godt resultat. Raid-6 på areca. 16 stk 4tb seagate 4tb desktop i raid-6 er også veldig bra. Blir hitachi videre, selv om jeg ikkje har hatt noen seagate 4tb som har daua enda. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg har 4 stk. Western Digital® Red 4TB NAS-Harddisk SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB, 3.5", 24x7 (WD40EFRX) i mitt lille oppsett og de har snurret 24/7 i 2 år uten noe som helst problemer. Minner meg på at jeg kanskje bør shoppe inn en 3-4 til for å ha på lager. Både for eventuell utvidelse, samt bytte ut om noen feiler *knock wood* Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Får se på Hitachi (HGST?) og WD Red. Takker for tips. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Tenkte gå for WD Red 2/3 TB, men etter å ha lest litt erfaringer på komplett og hvor ekstremt mange som får problemer med disse så blir jeg straks litt usikker. Dumt ikke noen som er grei å ha med å gjøre angående returer og service selger HGST. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Nå vet ikke jeg hvor på komplett du har lest, men "ekstremt mange får problemer" klarer ikke jeg å tolke utifra anmeldelsene i hvert fall. 4TB'en har jo full score. og 2/3TB har mest positiv tilbakemelding og et par negative. Skal på ingen måte påstå at dette er verdens beste disker. Men mine 4 er feilfrie så langt i hvert fall Oppdatert: Ok.. fant mer knappen.. hehe.. men er fortsatt litt igjen til ekstremt mange i mine øyne Og det er jo stort sett de som klager som gir tilbakemeldinger. Flertallet hører man aldri noe i fra. Endret 11. februar 2016 av Illus Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) 6 av 19 anmeldelser på 3 TB utgaven rapporterer om en eller flere disker som var DOA eller ble defekt innen kort tid med bruk. Synes dette er ganske høyt tall, spesielt når flere av dem har fått både 2 og 3 disker med feil. Mye mulig det har vært et dårlig parti ute å gått på disse diskene? Nå har jeg ikke lest på 2/4/6 TB utgavene. Edit: Ser at 2 og 4 TB får mye skryt, på 6 TB er der mer som på 3 TB utgaven. På prisjakt får 3 TB mye skryt, så det er vel mer eller mindre litt tilfeldig dette her. Dere som har fulgt aktivt med i denne tråden her har vel fått et langt bedre inntrykk på om disse er kjent for feil eller ikke enn hva jeg har som kun har lest på komplett og nå prisjakt. Endret 11. februar 2016 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Det er flere måter å lese ting på men søk på backblaze hard drive reliability. De kjører en god del forskjellige disker i raid osv. Ifølge de selv har de 50 000 aktive harddisker. Resultatene de viser til har vært debattert på tek.no/diskusjon.no tidligere, men kan gi en liten pekepinn 2 Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg har flere WD RED 3TB fra 2012 / 13 , fungerer i beste velgående... seagate derimot har jeg vært uheldig med. Men har altid 3-4 disker klare til å ta over om en skulle feile. Nå skal sant sies at jeg har en snikende mistanke om at adaptec 8885 har hatt et lite problem, da 2 raid med seagate fungere i beste velgående med en eldre adaptec 5805 Men dette raidet er selvfølgelig flyttet over på et areca 1883i raid nuh. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Veldig bra oversikt. Det er ikke noe som gir bedre svar enn statistikk fra reell bruk. Ser ut til at Hitachi/HGST er det beste valget i dag basert på historiske data. Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Hvilke merke og modell bør en vurdere på disker som skal i Raid-6? Jeg har 16 stk hitachi 3tb desktop med meget godt resultat. Raid-6 på areca. 16 stk 4tb seagate 4tb desktop i raid-6 er også veldig bra. Blir hitachi videre, selv om jeg ikkje har hatt noen seagate 4tb som har daua enda. Bruker du power management på diskene Nizzen ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Hvilke merke og modell bør en vurdere på disker som skal i Raid-6? Jeg har 16 stk hitachi 3tb desktop med meget godt resultat. Raid-6 på areca. 16 stk 4tb seagate 4tb desktop i raid-6 er også veldig bra. Blir hitachi videre, selv om jeg ikkje har hatt noen seagate 4tb som har daua enda. Bruker du power management på diskene Nizzen ? nei Lenke til kommentar
G Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hvordan gjør Toshiba-snurredisker det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå