johome Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Bra med svar her. Leser fra ymste steder at Sandisk har en ypperlig disk som er den vasseste av det vasseste, men kan ikke se at jeg får tak i den i Norge noen steder. Du får tak i den opptil flere steder 1 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Takk for det. Ser at den er ca 6-800 kr dyrere enn Crucial MX100 256GB. Spørs om det er verdt det opp mot bruket mitt. MediaPC i stua tåler fint en helt OK SSD, skal jo bare snurre film og sånn. Kan kanskje være en idè i jobbmaskinen da den kjører mye SQL og VM, men igjen så er vel kanskje IOPS mye viktigere. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Bra med svar her. Leser fra ymste steder at Sandisk har en ypperlig disk som er den vasseste av det vasseste, men kan ikke se at jeg får tak i den i Norge noen steder. Du får tak i den opptil flere steder Men Samsung 850pro er hakket vassere igjen Sandisk extreme kommer på en god 2.plass og 850PRO er best per dags dato. Skal man ha noe som er enda bedre, må man nesten opp på Intel p3700/3600/3500 pci-e ssdene. 1 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Bra med svar her. Leser fra ymste steder at Sandisk har en ypperlig disk som er den vasseste av det vasseste, men kan ikke se at jeg får tak i den i Norge noen steder. Du får tak i den opptil flere steder Men Samsung 850pro er hakket vassere igjen Sandisk extreme kommer på en god 2.plass og 850PRO er best per dags dato. Skal man ha noe som er enda bedre, må man nesten opp på Intel p3700/3600/3500 pci-e ssdene. Skjønner. Får det jeg betaler for altså. Ser at begge disse diskene legger beslag på hardt opptjente kr, så jeg får vurdere opp mot kost/nytte. Mulig jobbmaskinen fortjener en skikkelig arbeidshest. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Skal ha en HDD til generell lagring. Kommer antakelig til å bli brukt både internt og i eksternt kabinett i løpet av sin levetid. Ingen umiddelbare planer om å bruke den i RAID, men det kan hende. Står mellom WD Red 3TB eller Seagate Barracuda 3TB. Synspunkt? Er det bortkastet å gå et par hundrelapper opp i pris for WD Red dersom den ikke skal brukes i RAID, eller er det en mer robust disk uansett bruk, og sånt sett verdt pengene? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Jeg ville ha valgt Seagate, bare fordi jeg har veldig mange seagate 4TB desktop som jeg er fornøyd med. Har nå bare seagate 4TB og Hitachi 3TB disker i bruk. Ellers har jeg ssder. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Gikk for WD Green 4TB som lagringsdisk i stasjonære, ingen klager hittil, lavt støynivå (lav rpm). Måtte ut med mine trofaste Hitatchi disker som hadde vibrasjonsstøy-syken.. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Da endte det opp på Seagate. Har god erfaring med ganske mange derfra jeg også. Takk for svar. Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Nå kan man snart kjøpe 8 TB hdd. Seagate ships first 8TB hard drive Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Nå kan man snart kjøpe 8 TB hdd. Seagate ships first 8TB hard drive Det blir nok enteprise først, så desktop lar nok vente på seg desverre. Snedig at 6tb desktop ikkje er i norge enda... Den har jo vært på lager i det store utland i flere mnd :/ 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 WD 6 TB NAS er jo allerede tilgjengelig Kanskje Seagate ikke prioriterer Norge ... Lenke til kommentar
C.. Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Tilbud på MX100 256GB på MXP i dag 3 Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Vurderte sterkt å kjøpe en slik, har ikke ssd kun en 1tb 7200rpm hdd. Er den SSD bra? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Nå kan man snart kjøpe 8 TB hdd. Seagate ships first 8TB hard drive Det blir nok enteprise først, så desktop lar nok vente på seg desverre. Snedig at 6tb desktop ikkje er i norge enda... Den har jo vært på lager i det store utland i flere mnd :/ 8TB, hmm, jeg lurer på hvor driftsikkre de er. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Nå kan man snart kjøpe 8 TB hdd. Seagate ships first 8TB hard drive Det blir nok enteprise først, så desktop lar nok vente på seg desverre. Snedig at 6tb desktop ikkje er i norge enda... Den har jo vært på lager i det store utland i flere mnd :/ 8TB, hmm, jeg lurer på hvor driftsikkre de er. Like driftsikre som alle andre harddisker Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Konkuransen om å ha den største harddisken fortsetter for fullt .... Nå har WD HGST annonsert første helium fyllte hdd på 10 TB : Kilde + Digi.no Planen er at innen 2017 skal alle stordiskene til selskapet bruke helium i stedet for luft. Det å utelukke luft fra drevene bidrar også til at fuktighet og andre elementer holdes ute, noe som bidrar til levetiden på diskene.Selskapets mindre disker, under 10 terabyte, bruker ikke SMR-teknologien, men mer tradisjonelle PMR, som skriver data side om side. HGST forteller at disse drevene blir for tiden evaluert av selskaper som Netflix, Huawei, Inspur og Promise Technology.Konkurrenten Seagate bruker SMR i større grad, og annonserte nylig sin største disk på 8 terabyte. Ifølge Seagate vil SMR bringe inn kapasiteter på opptil 20 terabyte innen år 2020. :) Endret 10. september 2014 av johome Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Tjenare boys and girls!! Jeg er på jakt etter nye HDD’er til en server jeg har satt opp. Den har nå en blanding av Seagate og WD 1 TB HDD’er, men jeg skal bytte ut disse diskene med 3 TB versjoner. Serveren kjører Linux og skal brukes som en NAS, oppsett er 4 HDD i RAID5 på Intel SATA porter. Så hva kan anbefales av Seagate, WD Red eller eventuelt andre fabrikanter. Har også myst litt på HGST, men de er ikke lette å få tak i Spania. Lenke til kommentar
Tyralyon Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Samsung EVO'ne er kanskje ikke anbefalt lenger? http://www.reddit.com/r/buildapc/comments/2g1jfi/seems_that_the_samsung_840_evo_is_notorious_for/ Finnes flere forum threads om det nå, som advarer mot å bruke EVO som OS drive. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Veldig typisk! Skulle bestille en 256 EVO nå i helga, men nå blir det lagt på is. Synd, da det ikke er noen andre som er like bra til den prisen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Veldig typisk! Skulle bestille en 256 EVO nå i helga, men nå blir det lagt på is. Synd, da det ikke er noen andre som er like bra til den prisen.crucial mx100 er bedre OG billigere 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå