ilpostino Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Det er såpass mange faktorer som spiller inn, så det er vanskelig å si hvor lenge en slik ssd "skal" vare. Prøv å koble den til et annet hovedkort, og å hot-swappe den inn i windows om du ikke finner den i BIOS. M4 er også sårbar for strøm brudd. Da kan det hende du ikke finner den. Trikset da er å koble i kun strøm, la den stå i ca 30min, koble inn sata kontakt og så trykke reset. var innom postkontoret og hentet en ny fra Komplett i dag så jeg fikk det på garantien. Lenke til kommentar
torbjoas Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Ser at Samsung 830 ikke finnes hos Komplett og er tomt på lager hos mange nettbutikker. Fases den ut? Hadde tenkt den som disk til en gammel Mac. Er det noen andre SSD som er velprøvd og fungerer godt til Mac? Jeg forstår Apple ikke snakker så godt med NVIDIA-kontrollere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Samsung 830 fases ut til fordel for Samsung 840. Jeg har ingen aning om Mac takler etterfølgeren. Lenke til kommentar
torbjoas Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Ja, det kunne se slik ut. Fant ingen nettbutikker med den på lager. Dustinhome har godt tilbud på Intel 330, 180 GB, til 849. Satser på denne, ser ut til å fungere greit med Mac. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Jeg vil tro du finner folk på bruktmarkedet (og lignende steder) som vil selge sine 830 for å oppgradere til 840 pro, om du har lyst på 830 til en god pris for å bruke i Mac. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Dagens morro: Seagate 3tb 7200.14 ST3000DM001 (1tb plater) runder akkurat 200MB/s sekvensiell les Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Kor? Og vil disse fungere trygt i RAID-5 på Adaptec 5805 (slik WD GP ikke gjør). Litt avhengig av pris kunne jeg tenke meg 3-5 slike (tenker å bruke i område 3-4K). Tenker du på denne? Filtersøk sier 3 plater, og den er 3TB. EDIT: det var akkurat den ja. Tenker det blir 4 slike da. Hva tror du om det Nizzen? Og er det lurt å kjøpe BBU i samme slengen? Endret 6. januar 2013 av GullLars Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Denne modellen ER 1TB plater i følge de fleste reviews på nettet. Det blir flere av disse neste innkjøp også. Ja de kan anbefales, dog vet ikkje hvordan de fungerer på Adaptec BBU hadde jeg ikkje brukt penger på med en slik kontroller. BBU til adaptec er vel også veldig dyre. Jeg har bare BBU til hovedpc, ikkje til serveren LOL. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 GullLars: Hva er problemet med Adaptec Raid-5 og WD GP? Lurte litt på GP disker ved neste kjøp serru. Snabelen Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) WD GP disker har (eller har ikke?) TLER, som gjør at når du har et RAID-5 med dem, og en feiler, så må som alltid ALL data på mediet leses når RAIDet skal rebuildes. Problemet kommer når én av WD GP diskene treffer på én sektor den får en (uncorrectable, eller for mange forsøk på å rette) raw read error på. Siden diskene er designet for å kjøres single prøver disken å lese sektoren igjen til den lykkes, uten noen timeout hvor den rapporteres som korrupt (eller så er timeren alt for lang), og resultatet er at disken ikke gir respons til RAID kontrolleren og timer ut av RAIDet, som gjør at rebuild failer. Siden sektoren sannsynligvis er korrupt vil dette skje HVER gang, og sjangsen for at minst én sektor ut av f.eks. 8-10TB er korrupt er en mulighet som ikke er veldig usannsynlig. Dersom en sektor er korrupt slik mister du da hele RAIDet, i stedet for sektoren eller filen sektoren er en del av. Endret 6. januar 2013 av GullLars Lenke til kommentar
asle12 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har Samsung SSD 830 128GB som os disk, og er på jakt etter en disk nummer 2 å bruke til spill og andre ting. Jeg vil at den skal være stille. Jeg tenkte på Seagate Barracuda eller Seagate Momentus XT. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Får en Yeong Yang Server Cube tilsendt i posten om et par dager og har tenkt til å leke meg med FreeNAS. Det er nok av plass i kabinettet men jeg er usikker på hva slags disker keg skal ha i den. Noen erfaringer med Western Digital® Red NAS-diskene? noen andre disker som dere heller vil anbefale? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hei, jeg tenkte å oppgradere laptopen min med en SSD. Pcen er en: Hp ProBook 4520s. Så jeg lurte på hvilken SSD dere ville anbefalt? Tenkte det var lurt med en SSD som kan flyttes over i en ny pc, da denne begynner å dra på årene. Takk Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Jeg vil foreslå Samsung 830 128 GB til 563 kr eller Samsung 840 250 GB til 1189 kr. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Samsung 830 er ikke lenger å få tak i. Hvis du følger lenken til ProShop, så står det at den ikke selges lenger. Samsung 840 har tatt over for denne og det ser ut til at restlageret av 830 nå er utsolgt (dessverre). De som kjøpte 830 i høst gjorde en god deal. Lenke til kommentar
asle12 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Her selger de ennå Samsung 830 http://www.multicom.no/SSD-Solid-State-Drive/cat-c/c101123?pfd=pvk-e0b13 De har ikke 128gb versjonen på multicom, men de har den på komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752104 Endret 17. januar 2013 av asle12 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Lenken til Komplett.no viser 'Ingen på lager'. På Multicom.no står det 'Gi beskjed når det er på lager' på alle sammen. Hvis du legger inn ordre på Samsung 830 som ikke er på lager, tror jeg du blir skuffet. Jeg tviler på at noen får denne inn igjen nå. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Takk for svar. Så da burde jeg gå for denne? http://www.pixmania.com/no/no/12891171/art/samsung/ssd-intern-harddisk-840-s.html?srcid=1911&CodePromo=oui Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Den er absolutt blant de beste kjøpene for tida, ja. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Da skal jeg bestille en slik. Et lite spørsmål til; Jeg finner ingen god guide på hvordan jeg installerer SSD på min Probook 4520s? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå