Simen1 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Samsung 830 256 GB er fortsatt et godt valg. Tåler du over 50% høyere pris og ukjent ventetid kan Samsung 840 Pro 256 GB være et godt valg. Lenke til kommentar
jotto Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Takk Prisen på 840 er ok, men jeg gidder ikke å vente i det uendelige. Jeg ser på benchmarken på http://www.anandtech.com/show/6328/samsung-ssd-840-pro-256gb-review/4 at 840 yter litt bedre enn 830, men det er kanskje ikke noe man merker i praktisk bruk, Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tviler på folk merker noe praktisk forskjell selv på de raskeste og tregeste SATA-SSD-ene i den størrelseklassen. Men hva vet jeg, du kan jo ha ytterst spesielle behov som gjør forskjellen merkbar? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591315#extra Har en kamerat med denne pc-en. Han skal nå ha SSD. Hvordan er det med Samsung 830, som har høyde på 7mm, i denne? Hvor får man eventuelt kjøpt noe å legge imellom? Veit ikke høyde på standarddisken i denne maskinen, men troligvis 9mm(?). Lenke til kommentar
War Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Imellom han man jo legge hva man vil? Brette papir? På intel sine er de 9mm med en plastramme oppå man skrur av for 7. Digger det litt. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Møbelknotter fungerer også fint. 1 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Har ingen møbelknotter liggende, og vil helst ikke bruke papir. Her følger det med en spacer. Er dette noe som følger med i alle 830-ene som selges? Tenker å kjøpe Desktop-versjonen, da disken sannsynligvis skal inn i en stasjonær seinere. Følger denne spaceren da med? Takk for raske svar : ) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Dersom SSDen srus fast i kabinettet med festet på motsatt side av SATA/strøm kontakten skal det ikke være noe behov for å legge inn ekstra avstandsstykker, da høyden på SSDen bygger den andre veien og kontakten treffer uansett. Med mindre du planlegger å kaste laptoppen ut av 2-3 etg. vil det ledige luftrommet ikke ha noen praktisk betydning. SSDer veier såpass lite at den vertikale kraften fra selv hardhendt håndtering ikke skal være noe problem for kontakten når den andre enden er skrudd fast eller holdt på plass av en plate. 1 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Tror han kameraten min skal drøye litt med ssd. Men ble litt klokere, så dere får en pluss Lenke til kommentar
rune.5string Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hei, jeg har rett og slett ikke tid til å lese hele tråden, men skulle gjerne hatt noen råd. Min sønn har en Acer Aspire laptop, den er bare noen år gammel (jeg tror den heter 5642G, men må sjekke det opp). Harddisken ser ut til å ha tatt kvelden. Noen anbefalinger på hva slags SSD jeg bør velge? Tror ikke han trenger mere enn 128GB og han skal selv betale denne, så prisen må være så lav som mulig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Samsung 830 128 GB fra 659 kr + frakt Endret 5. november 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Samsung 830 128 GB fra 659 kr + frakt Hva er årsaken til at denne anbefales over feks intel 330? Jeg har ikke gode peilingen så det er sagt. Lurer selv på hva jeg skal kjøpe:-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Samsungen yter en del bedre i følge tester. (IOPS og mer reelle testscenarioer) Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Samsungen er klart sterkere på skriving i incompressible mode (311 vs 153 MB/s ) : Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Tryggeste valgene som ikke koster så mye er: Crucial m4 Samsung 830 Intel 330 Får så klart bedre SSDer, men da må man jo opp i pris Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Skal oppgradere et par PCer med SSD, den ene er en HTPC hvor SSD må monteres i 3,5" brønn, vurderer derfor denne: Samsung SSD 830 256GB Desktop kit: http://www.komplett....aspx?sku=648574 Skal også oppgradere en eldre Acer Aspire 5920g laptop, vurderer å kjøpe samme SSD her (evnt 128gb), men må jeg ha "Laptop kit", eller er det nok å kjøpe kun disken (Basic kit) ? Tenker da på høyde/tykkelse på denne SSD kontra tidligere montert 2,5" HDD, må jeg ha 25 mm spacer? (som følger med i "laptop kit") Og hvor stor bør C: være for installasjon av windows 8 + programvare? Er vel en fordel å dele opp i to partisjoner når man kjøper 256gb? Endret 11. november 2012 av Ivan Drago Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Du trenger ikke desktop kit enn at du vil "kopiere" innholde på den gamle HDD over til SSDene. Anbefaler deg clean install av OS uansett. Så da trenger du ikke desktop kit, da du kan bruke dobbelsidig teip eller ka som helst, du kan tilogmed la SSDen ligge uten å skru den fast noen plass. Ang laptop så har det ikke så mye å si. Du kan legge en papirbit mellom lokket og SSDen viss SSDen er for tynn. Kjøp den billigste dele opp i partisjoner trengs ikke enn at du liker det. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Du trenger ikke desktop kit enn at du vil "kopiere" innholde på den gamle HDD over til SSDene. Anbefaler deg clean install av OS uansett. Så da trenger du ikke desktop kit, da du kan bruke dobbelsidig teip eller ka som helst, du kan tilogmed la SSDen ligge uten å skru den fast noen plass. Ang laptop så har det ikke så mye å si. Du kan legge en papirbit mellom lokket og SSDen viss SSDen er for tynn. Kjøp den billigste dele opp i partisjoner trengs ikke enn at du liker det. Desktop kitet inkluderer adapter for montering av 2,5" i 3,5" brønn, og det kosta kun 30 kr mer enn Basic kit. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 aah 30 kr ja Da er det noe annet, sjekket ikke prisene da dem lenge har verdt en hundrelapp dyrere som regel Men 30 kr så kjøp desktop kitet Lenke til kommentar
Sebbz Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Noen som har noe bra å si om Intel 335 serien? Tenker å kjøpe 240 GB-versjonen. Endret 17. november 2012 av Sebbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå