Tok3n Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har et spørsmål angående ekstern harddisk. Skal gå til innkjøp av en ekstern harddisk og planen er da at jeg skal lagre alle spill der, og spille direkte av harddisken. Tenker derfor at jeg trenger en rask harddisk(eSATA?), en med god plass og ikke minst en som ikke blir ødelagt siden harddisken kommer til å bli brukt veldig mye. Har sett litt på denne men har liten erfaring med LaCie. Noen som har anbefalinger til harddisk som ikke dør av mye bruk ? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har god erfaring med Lacie, de lager ikke egne harddisker så tipper det er en WD eller Seagate harddisk inni. Personlig ville jeg valgt Seagate sin. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har god erfaring med Lacie, de lager ikke egne harddisker så tipper det er en WD eller Seagate harddisk inni. Personlig ville jeg valgt Seagate sin. Muligens dumt spørsmål Hvordan velger jeg dette egentlig? På linken ser jeg bare "Kjøp" Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Velge hva? Jeg blinkset første gang jeg så det. Trodde det var 3tb. Når jeg ser det er 1tb så stiller saken seg litt annerledes. Da ble det fryktelig dyrt. Hva er du ute etter? er det en spesiell tilkoblingsmulighet du er ute etter, eller er mest "bang for buck". Er du i den siste kategorien ville jeg heller valgt f.eks denne eller denne. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Eneste kravet er at den skal holde en stund. Siden jeg kommer til å ha spillene på den er det også ønskelig med eSATA (Har hørt at dette er det raskeste ute på markedet?). Har 1000-2000 jeg kan bruke på dette. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja, e-sata er mye raskere enn usb 2.0 Den seagaten har i det minste usb 3.0. En må nesten spørre seg om man har behov for den overføringshastigheten, eller om 25-30B/s i sekundet. Når det kommer til ekstern så ville jeg valgt lagringsplass fremfor overføringshastighet. Men det er jo opp til deg og hvilket bruk du har. Har du forresten usb 3.0 på laptopen/hovedkortet? Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Vil ikke lavere hastighet føre til problemer hvis jeg skal spille direkte fra harddisken? Det er denne pcen : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635753#extra Under specs finner jeg dette: 3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A 1 x SuperSpeed USB - 9-pins USB-type A Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Da er valget enkelt. Gå for den første Seagaten med usb 3.0 Usb 3.0 er mer enn plenty. Du vil ikke merke ytelsestap. Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Er det noen her som har erfaringer med LaCie 2TB Porsche Design til Mac? :-) Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Da er valget enkelt. Gå for den første Seagaten med usb 3.0 Usb 3.0 er mer enn plenty. Du vil ikke merke ytelsestap. Takk Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei. Da PCen min begynner å få liten plass (500 GB), har jeg tenkt til å kjøpe en ny harddisk (1 TB). Jeg lurer da på, hvilken jeg bør velge av disse to: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=644767 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645022#extra Hva er forskjellene mellom dem (utenom prisen)? Og hvilken er "best"? PCen min har (om jeg husker riktig) kun SATA I (1.5). Et annet spørsmål, hvordan kan jeg på best mulig måte få kopiert OS partisjonen (OS, programfiler, programmer osv.) fra nåværende harddisk (Win 7 Ultimate.), til den nye harddisken? Og hvordan lager jeg enklest mulig nye partisjoner på den nye harddisken? Et siste spørsmål, er det noen som har en idé om hvorfor det er plass til to harddisker i PCen min, men kun en kontakt? Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Heisann trenger hjelp til valg av ny hardisk, har tenkt å ha Windows og diverse programmer på hardisken og har lyst på en rask hardisk gjerne en 10000rpm har sett på WD sinWestern Digital VelociRaptor 300 GB eller 600 GB, men tar gjerne imot andre tips og erfaringer med for eksempel SSD og SAS disker om dokke meina det kan vere ett alternativ og. Lenke til kommentar
IntelHD Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 skal kjøpe en harddisk til Mac? å lurer på om denne kan være grei: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=613825 eller noen med et lignende forslag. takk for alle svar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Heisann trenger hjelp til valg av ny hardisk, har tenkt å ha Windows og diverse programmer på hardisken og har lyst på en rask hardisk gjerne en 10000rpm har sett på WD sinWestern Digital VelociRaptor 300 GB eller 600 GB, men tar gjerne imot andre tips og erfaringer med for eksempel SSD og SAS disker om dokke meina det kan vere ett alternativ og. SSD er mye raskere. Raptor er mye billigere, særlig hvis Windows + programmer tar vanvittig mye plass (hundrevis av GB). En ren installasjon av Windows 7, 64 bit tar rundt 20 GB. Hvor stor plass tar programmene dine? Hvor mye penger ser du for deg å bruke på ny systemdisk? Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Heisann trenger hjelp til valg av ny hardisk, har tenkt å ha Windows og diverse programmer på hardisken og har lyst på en rask hardisk gjerne en 10000rpm har sett på WD sinWestern Digital VelociRaptor 300 GB eller 600 GB, men tar gjerne imot andre tips og erfaringer med for eksempel SSD og SAS disker om dokke meina det kan vere ett alternativ og. SSD er mye raskere. Raptor er mye billigere, særlig hvis Windows + programmer tar vanvittig mye plass (hundrevis av GB). En ren installasjon av Windows 7, 64 bit tar rundt 20 GB. Hvor stor plass tar programmene dine? Hvor mye penger ser du for deg å bruke på ny systemdisk? Bruker fortsatt windows xp eg å på C disken min har eg brukt ca 50 GB åsso har eg delt disken opp i 2 da so på samme disken har eg og instalert spel å den er det ca 150 GB instalerte filer. Ser egentlig ikkje for meg åå bruke so mykje meir enn 1500 å kanskje den største raptor disken menn ekje sikkert eg har bruk for so mykje lagringsplass. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Er det noen billige, "grønne" 3Tb disker med 5400rpm og få plater på vei snart? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hva tror dere om denne til relativt gammel laptop? http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=179855&model=&salg= Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Hva tror dere om denne til relativt gammel laptop? http://www.ps.no/Art...55&model=&salg= Så lenge den har sata og passer fysisk, så er det et veldig bra valg! Du vil oppleve laptoppen som ny Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hei. Da PCen min begynner å få liten plass (500 GB), har jeg tenkt til å kjøpe en ny harddisk (1 TB). Jeg lurer da på, hvilken jeg bør velge av disse to: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=644767 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645022#extra Hva er forskjellene mellom dem (utenom prisen)? Og hvilken er "best"? PCen min har (om jeg husker riktig) kun SATA I (1.5). Et annet spørsmål, hvordan kan jeg på best mulig måte få kopiert OS partisjonen (OS, programfiler, programmer osv.) fra nåværende harddisk (Win 7 Ultimate.), til den nye harddisken? Og hvordan lager jeg enklest mulig nye partisjoner på den nye harddisken? Et siste spørsmål, er det noen som har en idé om hvorfor det er plass til to harddisker i PCen min, men kun en kontakt? Bump... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå