oletangen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Takk for svar! Ser nå at iMac mid 2011 ikke har eSata inngang sånn som jeg trodde. Da blir det vel Firewire 800 som er det raskeste etter det jeg har skjønt. Mvh. Ole Edvin Tangen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Da OS-disken i mediacenteret mitt stadig finner på nye lyder tror jeg det er på tide med en ny Tenkte på kanskje en Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5". Den skal brukes til OS, antagelig nedlastings-disk samt avspilling og lagring av familie-filmer Skal vel fungere greit det, eller blir det fpr treig disk? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Vil anbefgale deg å ta en WD Black Edition 2TB istedet - Mye mer driftssikker disk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Vil anbefgale deg å ta en WD Black Edition 2TB istedet - Mye mer driftssikker disk. Det er en ltt annen pris på den også... Har planer om å komme ganske billig unna det kommende disk-havariet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 kanskje jeg blander litt sammen nå men har ikke Green-diskene litt dårlig rykte med mye støy og kort levetid? støtter forøvrig forslaget om Black edition. selv om de er dyrere kjøper du en disk som vil ha mye lenger. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det er en ltt annen pris på den også... Har planer om å komme ganske billig unna det kommende disk-havariet. Du har helt rett - Men som ipostine sier så har de green diskene et rykte på seg for å ta kvelden og støye. Er jo selvsagt andre alternativer der ute. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) kanskje jeg blander litt sammen nå men har ikke Green-diskene litt dårlig rykte med mye støy og kort levetid? støtter forøvrig forslaget om Black edition. selv om de er dyrere kjøper du en disk som vil ha mye lenger. Sant... Kanskje like greit å slenge på 500kr ekstra og få noe som holder lengre og er bedre Er jo selvsagt andre alternativer der ute. Tar gjerne imot tips om bedre alternativer Eneste kravet er at den er 2TB og at den ikke bråker for mye Endret 20. juli 2011 av aklla Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 så lenge det ikke er en systemdisk er det ingen ting i veien for å kjøpe en 5.400 RPM-disk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 så lenge det ikke er en systemdisk er det ingen ting i veien for å kjøpe en 5.400 RPM-disk. Det er en systemdisk, men som nevnt, kun til ett mediecenter. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg har ingen erfaringer med denne disken selv, men AV-GP er jo disker som er laget for mediacenter og skal klare seg med litt høye tempraturer også.. Så hva med; Western Digital AV-GP 2 TB SATA, 64 MB - Merk deg at dette er 5400RPM.. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg er på utkikk etter en ekstern harddisk med USB 3.0 til min Asus N43SN laptop. Jeg hentet i går en Western Digital My Passport Essential SE 1TB, men det viser seg desverre at laptopen min ikke greier å forsyne den med tilstrekkelig strøm til å kjøre USB 3.0 - det var også et strev av en annen verden å sette den opp for å bruke USB 3.0 i utgangspunktet. Etter en stund med intens googling, banning og sverting fant jeg til slutt ut av at det disken fungerer fint (ikke noe problem med USB 2.0), men at den altså ikke fungerer pga strømmangel når jeg kobler den til USB 3.0 utgangen. Er en smule irritert over at dette ikke kommer fram under produktbeskrivelsen av disken, hverken på komplett eller WDs sider, men et google søk avdekker at dette langt i fra er et uvanlig problem. Dermed er jeg fremdeles på utikk etter en liten og kompakt (om mulig) USB 3.0 disk på 1 TB, av kvalitet, men den må nok ha egen strømtilførsel fra veggen. Pris rundt 7-800 kroner er akseptabelt. Noen som har forslag/erfaringer? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 (endret) såvidt jeg vet skal alle eksterne 2.5"-disker kunne få strøm gjennom USB-kontakten mens eSATA må ha en eller annen form for ekstern strømkilde. er det en 3.5" disk på du ha en ekstern power supply. bla deg nedover på dette søket til du finner ønsket størrelse så finner du helt sikkert noe som passer. edit: rettet skrivefeil. Endret 15. august 2011 av ilpostino Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hi Jeg besitter et Asus Crosshair III Formula Motherboard Jeg har 0 peiling på SSD, og trenger derfor en anbefaling. Trenger ikke være større enn 60gb. Pris 700-1200. Hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635704 funker lese/skrivehast. optimalt med hovedkortet mitt? Lest meg til litt info på kundeanmeldelser på diverse utsalgssteder. Er mye "freeze" trøbbel, og rebooting etc... Derfor ville jeg forhøre meg her før jeg en gang vurderer et kjøp ;p. Jeg gamer, og vil selvsagt ha en disk som er stabil, og rasklesende.. På forhånd takk :--) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 jeg har selv Crucial m4 64GB og er utrolig fornøyd med den. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg har den samme, ilpostino og kan støtte oppunder det å være fornøyd. Har ikke hatt noe problemer og det er fin opplevelse i bruk. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Takk for kjappe og informative tilbakemeldinger :--) Lagt en C. M4 i handlekurven :--) Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Jeg besitter et Asus Crosshair III Formula Motherboard Det HK'et har "bare" SB 750 sørbro (dvs. SATA II ) Dvs at den SSD'en du linker til , aldri vil kunne yte max. Da ville jeg ha vurdert å kjøpe et nyere HK med SB 850/950 sørbro og native SATA III porter. Får sikkert et brukbart HK til 800 - 1200 ,- Endret 15. august 2011 av johome Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 selv om han kjøper den vil han ha en disk som passer bra sammen med et oppgradert HK nå han skaffer seg denne. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg besitter et Asus Crosshair III Formula Motherboard Det HK'et har "bare" SB 750 sørbro (dvs. SATA II ) Dvs at den SSD'en du linker til , aldri vil kunne yte max. Da ville jeg ha vurdert å kjøpe et nyere HK med SB 850/950 sørbro og native SATA III porter. Får sikkert et brukbart HK til 800 - 1200 ,- Var akkurat dette jeg stusset på. Vet du hva som er max lese/skrive på mitt HK? Kjøper nytt Hk til neste år :--) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå