Gå til innhold

Anbefalinger av hdd og SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett kjapt spørsmål her, synes det er unødvendig å lage ny tråd - Hvor kan jeg få tak i en harddisk fort i Oslo? Min døde idag tidlig, og jeg må ha en erstatning snabbt.

9474366[/snapback]

Møllergata ;)

Mulig Clas Ohlson og har disker nå for tiden.

9474990[/snapback]

Takk skal du ha! Tar turen innom i morgen. :D

Lenke til kommentar

Jeg skal ha ny harddisk(er) til en server, så de skal stå på hele tiden. Skal ha 2*500GB p.g.a. det er best pris. Har noen noen anbefaling til hvilken jeg skal kjøpe?

Er det stor ytelseforskjell på SATA/300 og SATA/150? Jeg har bare SATA/150. Uansett er jo 150 MB/s raskere enn nettverket som er 1 gbit/s så det er vel ikke så farlig (siden det er en server skal harddisken bare brukes over nettet)?

Lenke til kommentar

Det heter Firewire. USB er mye mer utbredt og vanlig i PC-er.

USB 1.1 er 12 Mbit/s

USB 2 er 480 Mbit/s

Firewire 400 er 400 Mbit/s

Firewire 800 er 800 Mbit/s

Hvis firewire kabelen din ser sånn ut (firewire 800) bør du bruke firewire. Hvis den ser sånn ut (firewire 400) bør du bruke USB. Jeg tror ikke firewire 800 er så mye brukt så du har mest sannsynelig firewire 400 og USB 2. Siden det ikke er så stor forskjell på hastighetene til de to er det ikke så veldig viktig hvilken av dem du bruker.

edit: Leste litt på wikipedia, og firewire er visst uansett litt raskere enn USB, så bruk firewire du.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
KK. Hva er forskjellen? Jeg mener å ha hørt at Firewall er mye raskere=

9516668[/snapback]

Du mener vel FireWire? :p

Det kommer egentlig an på hva slags FireWire og hva slags USB det er (edit: som trygveaa sier), men FireWire er som regel raskest. Det står mer utfyllende om det i HW.no's harddiskanbefalinger, se under "USB, FireWire eller eSATA?". ;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er Lidl sitt tilbud bra? Ekstern HD, 300GB, 589,- Targa. Eller blir det for billig kvalitet?

Lidl

9666410[/snapback]

Det er et godt tilbud. Elektronikken er stort sett den samme i alle sånne så det skal ikke være noe kvalitetsmessig å utsette på den bortsett fra at den neppe er oppgraderbar. (Sikkert limt sammen). Harddisken inni er nok et helt vanlig og kjent merke.

Ellers så kan du i teorien få nesten samme pris ved å kjøpe en ettermonterbar boks også, men da kommer frakt i tillegg og ødelegger regnestykket.

320GB 516 kr + frakt

Kabinett: 18$ = 98 kr inkludert frakt.

Lenke til kommentar
Er Lidl sitt tilbud bra? Ekstern HD, 300GB, 589,- Targa. Eller blir det for billig kvalitet?

Lidl

Den er nok i høyeste grad verd prisen! Jeg kjøper 2. stk. i morgen. Denne har jo vifte, slik at den forhåpentlig ikke griller seg selv. Dessuten er ikke Lidel særlig grinete når det kommer til garanti.

Edit: Var der kl 0930 og da var de utsolgt. Hadde ikke tid til å begynne å kjøre rundt i de andre butikkene i byen.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Etter at den eksterne harddisken min tok kvelden trenger jeg ny. Hvilken ultraportabel 250 GB harddisk er best? http://psdata.no/ps.asp?tcl=1948&mlevel=070505 | https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...mp;submit=S%F8k

Fant ut at jeg kunne bruke kabinettet til WDen. Planen er nå å oppgradere harddisk på den bærbare, og legge den gamle disken i kabinettet. Er det mulig tro?

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...