Gå til innhold

Hjelp til anskaffelse av digitalspeilreflekskamera med nødvendig tilbehør

Anbefalte innlegg

Ikke lett dette her, men kjæresten har mest lyst på Canon sier hun og digitalspeilrefleks handler mest om foto så tenker jeg vi nedprioriterer hele videobiten. Vi har sett litt på en mulig kombinasjon av Canon EOS 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 Di VC?

Hva tror folk om en slik kombinasjon til å starte med? Slenger da på et batteri (lader følger med kamerahuset vil jeg tro?), SanDisk Extreme Pro 32GB minnekort + kanskje et B+W Polarisert 72mm filter? (For beskyttelse og bedre bilde ved mye refleksjoner?). Handle dette fra JapanPhoto med deres Supersikring forsikring kan vell bli bra?

Også kan jeg dra innom FotoVideo i Møllergata og se om de har en kompakt fotobag som vil passe, samt jeg ser de har solblender til Tamron objektivet som JapanPhoto ikke har.

Innspill?

Ja, hvis video ikke betyr så mye som foto biten - da er valget enda lettere, D5100 eller D7000. Det er tross alt på det området Nikon virkelig har overtaket på Canon i disse dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har D7000 selv å vil si jeg er ganske fornøyd. Alt fra meny til knapper til "shoot".

Dette er foresten da overtageren fra Nikon D90 som fortsatt er ett veldig bra dslr.

Det føles godt å holde i når man "shooter" samt solid.

Men som nevnt er D5100 ikke dårlig valt heller.

Det skal sies jeg aldri har prøvd canon sine dslr`s (bare kjent litt på) så her er jeg litt blank ,men siden du bor nært fotovideo kan du ikke stikke innom der å kjenne på di innspillene du har fått her, det kan hende det hjelper deg mot ett valg da å kjenne hvordan di er å holde i å føles, samt hvordan det er å ta bilder med di forskjellige.

Endret av Ivanka
Lenke til kommentar

Da har jeg vært innom JapanPhoto og etter litt frem og tilbake falt vi på:

- Canon EOS 60D, Kamerahus

- Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USMS, Objektiv

- Canon Solblender EW-78E, Solblender

- B+W Sirkulær polarisert 72 MRC filter, Filter

- SanDisk SDHC Extreme Pro 32GB, Minnekort

- Lowpro Toploader Zoom 55 AW, Fotobag

- JapanPhoto / IF Supersikring 4år

Det ble litt frem og tilbake mellom Nikon D7000, Canon EOS 60D og Canon EOS 600D men vi falt på Canon mye på grunn av at kjæresten har litt kjennskap til menyene og sånt fra før av samtidig som vi likte swivel / tilt skjermen som var det som vippet oss over på Canon og det faktum at vi likte EF-S 15-85mm objektivet veldig godt, valget mellom 60D og 600D ble avgjort av byggekvaliteten og hvordan de føltes i hånden da 600D føltes ganske billig og var litt liten for hendene våre.

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt utstyr. Det skal ikke undervurderes det faktum at kjæresten har kjennskap til Canon.

edit: men sistnevnte er ingen unnskyldning for å ikke studere den den medfølgende boken av den kjente spanske forfatteren Manuel.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...