objorkum Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 La oss si jeg hoster domenet mitt på egen webserver. Har router med flere maskiner bak. Så ønsker jeg også å ha egen DNS-server for å lett kunne adde subdomener osv. Hvilken port skal jeg da videresende til DNS-serveren? (Det må jo stilles på i Virtual Server eller Special Applications). Eller kan jeg bare sette DMZ på den? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Ja fant noe på Google nå som antydet port 53. Så da er det det! Takker. Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Her er portlista: http://www.iana.org/assignments/port-numbers Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 port 53 UDP !!!! (ikke TCP, men du bør nok kanskje ta å forwarde begge to for å være sikker). Ellers: sett aldri en maskin i DMZ på router'n. Da mister du all den sikkerheten som brannmuren gir deg. (Software brannmur fungerer sjeldent bra nok). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå