Gå til innhold

Dette trikset gir deg Firefox 5 nå


Anbefalte innlegg

Jeg ser at oppgradering fra versjon 3 til 4 ikke ga likt brukergrensesnitt. Hvordan får man fram den oransje Firefox-menyen oppe i venstre hjørne?

 

Dette har fulgt videre med når jeg nå har forsøkt versjon 5 oppå de gamle versjonene. Det er andre mangler også. Men den knappen er det mest synlige til brukergrensesnittet.

 

EDIT: Installasjon er under Windows Vista, om det skulle ha noen betydning for framgangsmåten for løsningen av problemet.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenge siden Firefox 4 var ut av beta.

Hører du påstår den er ute av beta, men er langt fra enig.

 

Firefox 4 bruker nå så mye minne at jeg sterkt vurderer en annen nettleser. I utgangspunktet er ikke minnebruk noe problem, men samtidig med minnebruken går den i sirup. Etter en hard restart av Firefox opplever jeg at minnebrukeren synker til mindre enn en tredjedel, selv med de samme vinduene oppe. Noe som igjen tyder på dårlig minnehåndtering (lekkasje).

 

For brukerne er stabilitet viktigst. Hjelper ikke å pushe nyttig funksjonalitet ut til brukeren dersom brukeropplevelsen blir ødelagt av feil i programvaren. Som bruker mener jeg den gamle modellen og versjonsnummereringen var mye mer oversiktlig. Skal Mozilla ta opp konkurransen mot Microsoft, Google og Opera må de stå på.

Som om firefox 3 ikke har sliti med minnelekkasjer i tonnevis? :roll:

 

Firefox 4 er langt bedre på minnekontroll.

Lenke til kommentar

.. Knapper vises ikke etter oppgradering, finnes det en lynkjapp fiks for det? ..

 

*BUMP*

 

Du mener på navigasjonslinja (for det er her knappene eventuelt ligger bak fram/tibake). Du må legge de tilbake, virker som de oppgraderingen stilte tilbake navigasjonslinja til standard. Velg drop-down menyen (Firefox), så Instillinger og Verktøylinjeutseende. Da kan du dra på plass de knappene du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Det er den oransje Firefox-knappen som er den største mangelen. Jeg har den rett og slett ikke på alle Firefox-oppdateringer jeg har foretatt meg. :shrug:

 

Har du en annen "vei å gå" for å endre innstillingene, når Firefox-knappen mangler?

Lenke til kommentar

Det er den oransje Firefox-knappen som er den største mangelen. Jeg har den rett og slett ikke på alle Firefox-oppdateringer jeg har foretatt meg. :shrug:

 

Har du en annen "vei å gå" for å endre innstillingene, når Firefox-knappen mangler?

 

Du kan høyreklikke f.eks rett til høyre for siste fane. Velg Tilpass. Det er akkurat samme valget.

 

Der du ikke har Firefox-knappen øverst til venstre, har du menylinje øverst. Når menylinje (tekstmenyer) vises forsvinner knappen. Slår du av menylinja kommer knappen tilbake. Vises tekstmenyen kan man også bruke Vis, Verktøylinjer, Tilpass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...