Gå til innhold

[Løst] Primert gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei

Har laget et eget oppsett og lurer på om noen har kommentarer til valgene jeg har tatt. Kom gjerne med andre forslag der jeg kan spare penger, men det ikke går utover ytelse og eventuelle oppgraderinger. Spillene jeg spiller er i sjangeren fps\mmo\strategi. Tusen takk for alle svar jeg får.

Intel%20i7.JPG

Mvh

Eqip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har laget et eget oppsett og lurer på om noen har kommentarer til valgene jeg har tatt. Kom gjerne med andre forslag der jeg kan spare penger, men det ikke går utover ytelse og eventuelle oppgraderinger. Spillene jeg spiller er i sjangeren fps\mmo\strategi. Tusen takk for alle svar jeg får.

Intel%20i7.JPG

Mvh

Eqip

Ser ut som et helt greit oppsett, men jeg ville valgt i5-2500k isteden for 17-2600k. Lik null ytelsesforskjell på spill, og du sparer noen hundrelapper.

Videre ville jeg personelig valgt corsair tx 650w PSU(strømforsyning). Det av den enkle grunn at jeg vet corsair'n er en god PSU. Kjenner ikke til OCZ sine. Men hvis du kjenner til OCZ sine PSU'er så for all del=)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ser ut som et helt greit oppsett, men jeg ville valgt i5-2500k isteden for 17-2600k. Lik null ytelsesforskjell på spill, og du sparer noen hundrelapper.

Videre ville jeg personelig valgt corsair tx 650w PSU(strømforsyning). Det av den enkle grunn at jeg vet corsair'n er en god PSU. Kjenner ikke til OCZ sine. Men hvis du kjenner til OCZ sine PSU'er så for all del=)

Lykke til!

Ikke så god på PSU. Hva tror du?

Link

Bytt ut cpu-en med en i5-2500k. Til gaming er i7 å kaste penger ut vinduet. Se linken i signaturen min så ser du hvorfor. Vil anbefale å kjøpe en ssd i samme slengen. Forrige generasjon er billig nå (Vertex 2, Force 2 o.l).

Får se, heldigvis er dette noe som kan gjøres senere også :p

Lenke til kommentar

TX V2 650W eller HX 650W

EDIT:

Kabinettet fordi det er billig og kjøler bra...

HAF 912 kjøler også bra og koster vel like mye?

HAF 912 er et flott kabinett, men kan legge til at det er møkketrangt i kablingsrommet; 1cm maks. HX serien har ikke modulære 24pin og 8pin til hovedkort så du må skvise på bakdøra for å få det igjen og du ender opp med å sette bakdøra i spenn.

Lenke til kommentar

i7-2600k har hyperthreading, 100MHz og 2MB L3 Cache over i5-2500k.

Hyperthreading er en teknologi utviklet av Intel som lar prosessoren kjøre to tråder på en kjerne, windows tror da at du har to "kjerner" per kjerne. Det fungerer slik at om en eller flere deler av prosessoren ikke brukes av tråd#1 vil tråd#2 fylle "hullene" som ikke blir brukt, det er en bedre utnytting av prosessoren på denne måten, men gir dårligere ytelse per tråd. Dette er primært interessant for tung tallknusing som kan utnytte åtte eller flere tråder.

Med tanke på at begge overklokker like langt så lenge du har god nok kjøling er i5-2500k et bedre kjøp til spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...