Magnus15 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 jeg er 15 år og tenker at jeg har lyst og bli soldat. men jeg har ikke lyst til og jobbe for forsvaret i norge vil jobbe for USA siden de har my mere utvalg hva jeg kan jobbe som. hvor lenge evt må jeg gå for det norske militæret for og kansje bli overført til USA? Storesøsteren min var i militæret, og der var det en fra USA, han hadde hvert i militæret i 4 år før han ble overført. har 5 i Engelsk på skolen vis det hjelper. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hei hei! Det er ikke umulig å tjenestegjøre I USA men jeg kommer ikke på noen enkel og rask måte ved mindre du ønsker å bli pilot, hvor mye av utdanningen skjer i USA. Men når du sier at du vil til USA fordi de der har større utvalg i jobber og slikt lurer jeg litt på hva du ønsker? Er ganske sikker på at du kan finne noe spennende her i Norge hvis du vet hva du vil. Lenke til kommentar
Magnus15 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Bomberydder. føler at jeg har større sansynelighet og komme til utland vis evt blir overført til USA. norge hadde jo bare 500-1000 i afganistan? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Her får du litt mer informasjon enn du får bare ved å se "Hurt Locker".. 3 Lenke til kommentar
roedpunkt Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Du kan søke jobb i det amerikanske forsvaret hvis du har arbeidstillatelse, eller green card som det heter. Green card kan du få ved å for eksempel: - Gifte deg med ei som har amerikansk statsborger. - Bli invitert av en arbeidsgiver til USA, da skaffer de deg green card, men dette gjelder som regel folk med spesiell kompentanse. - Melde deg på green card-lotteriet som arrangeres hvert år, men sjangsene for å vinne her, er mikroskopiske. Det er altså fullt mulig for en med norsk statsborger å få jobb i det amerikanske forsvaret, det er bare ikke så lett. Lenke til kommentar
Smurph Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Du kan verve deg etter å ha hatt lovlig opphold i USA i minst to år, feks som student eller utvekslingselev. Å bli student i USA er relativt greit etter VGS. På den annen side så har du ikke så veldig store problemer med å få utenlandstjeneste hvis du satser på offisersutdannelse og feks minedykker her hjemme. Sannsynligvis får du en mye hyggeligere tjeneste også. Med en slik bakgrunn kan du også reise ut for feks Norsk Folkehjelp etter avsluttet militærtjeneste. Det er MYE hyggeligere å reise ut for NGOer enn for Forsvaret. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Slik som situasjonen i Afghanistan utvikler seg, med stadig flere IED-angrep, øker behovet for EOD-personell der. Så man har store sjanser for en tur utenlands om man ønsker dette. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Det er fullt mulig det, så på det selv før, men du må være beredt på å bo resten av livet i USA. Du må bli tatt opp som statsborger, å de må være sikre på at du ikke bare skal dra dit for å tjene penger/tjenestegjøre for å så dra tilbake til hjemlandet ditt. Og det er også viktig at du beviser at du ikke har noen patriotiske følelser eller lignende for det gamle landet, du skal tross alt tjenstegjøre for USA og ikke Norge(enda viktigere hvis du allerede har vært i det norske forsvaret). HVilken gren i forsvaret deres har du tenkt å tjenestegjøre i? Bare å søke på f.eks: USMC service foreigners eller noe lignende. Kan vel også gå inn på hjemmesidene deres. Endret 21. juni 2011 av SubHuman Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Miljøene her hjemme på berget som driver med mine og eksplosivrydding er nå ganske mye ute de og... Relativt få folk, og konstant noen i sandkassa. Er villig til å vedde en hundrelapp på at det er mye bedre å være i det norske forsvaret enn det amerikanske også, action får du åkke som. Verden er ikke film, å rydde eksplosiver er ikke som i The hurt locker. Lenke til kommentar
Magnus15 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Miljøene her hjemme på berget som driver med mine og eksplosivrydding er nå ganske mye ute de og... Relativt få folk, og konstant noen i sandkassa. Er villig til å vedde en hundrelapp på at det er mye bedre å være i det norske forsvaret enn det amerikanske også, action får du åkke som. Verden er ikke film, å rydde eksplosiver er ikke som i The hurt locker. Skjønner det, har ikke lyst og bli det fordi de blir laga film om det :S jeg har intersesser for explosive og har lyst til og lære mer om det og kansje bli en bomberydder, evt nede i afganistan. Noen som vet hva jeg må ha i snitt på skolen for og bli bomberydder? Endret 21. juni 2011 av Magnus15 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 "Høyest mulig", gode karakterer skader ingen. Vet ikke om det er noen krav som sådan, men gode karakterer hjelper på inntrykket av deg som person. En god måte å komme seg inn i miljøet på, er ihvertfall å prøve seg som minedykker i marinens jegervåpen dersom du er i god nok form, her er det hardkjør! Ligger en video på youtube om opptaket som viser endel, både av opptaket og litt fra Afghanistan også, anbefales. Dersom du ikke har formen helt inne for dette, kan man også prøve seg i ingeniørbataljonen i hæren som ikke har noen direkte opptakskrav. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 jeg har intersesser for explosive og har lyst til og lære mer om det og kansje bli en bomberydder, evt nede i afganistan. Hvis du vil bli bomberydder/minedykker bør du finne en annen motivasjon enn "jeg har interesser for eksplosiver". Sier du det under opptaket er det rett ut.. Lenke til kommentar
Magnus15 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) jeg har intersesser for explosive og har lyst til og lære mer om det og kansje bli en bomberydder, evt nede i afganistan. Hvis du vil bli bomberydder/minedykker bør du finne en annen motivasjon enn "jeg har interesser for eksplosiver". Sier du det under opptaket er det rett ut.. Opplevelsene jeg kommer til og få, masse trening. muligheten til og møte andre mennsker. Endret 21. juni 2011 av Magnus15 Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 jeg har intersesser for explosive og har lyst til og lære mer om det og kansje bli en bomberydder, evt nede i afganistan. Hvis du vil bli bomberydder/minedykker bør du finne en annen motivasjon enn "jeg har interesser for eksplosiver". Sier du det under opptaket er det rett ut.. Det finnes flere måter å bli EOD-operatør på enn gjennom minedykkerkommandoen. Ønsker trådstarteren å bli eksplosivrydder pga interesse for eksplosiver, burde han gå ammunisjonsteknisk linje. Ring VPV på 03003 for å høre hvordan. Lenke til kommentar
krangel Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Opplevelsene jeg kommer til og få, masse trening. muligheten til og møte andre mennsker. Haha, sorry mate, men det der er så klisjé du kan få det. Endret 24. juni 2011 av krangel.no 1 Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Om man skal bli minerydder, så tror jeg ikke det er noen dum ting å ha interesse for explosiver. Man må jo ikke være en skap-psykopat for å like å se ting explodere. så å si det behøver ikke å være en dum ting, jeg tror ikke de eventuelle offiserene du skal intervjues med tror noe annet, når du melder deg på et opptak der det handler om explosiver. Og det med alle klisjegrunnene. vell, de er jo en grunn til det. Du får sykt mange opplevelser igjennom utenlandstjenester. Nye folk, med helt andre syn på verden enn du ville fått i det sivile osv osv. Men det har nok litt med måten du presenterer grunnene dine på. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Driver ikke Ingerniørbataljonen å utdanner vernepliktige i minerydding/utsetting? Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ing. Bn gjør det ja. Pansret ingeniør (Ping) kompaniet har den utdannelsen. Hvertfall en del av de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå