Gå til innhold

Innkjøp av nye hodetelefoner til musikk

Can

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt å kjøpe meg nye hode telefoner som jeg skal bruke til Mac´en.

Har lyst på noen med lyd i toppklassen, og lurer derfor på om noen her inne har noen råd?

Har tenkt å bruke rundt 1500 kr, og vil ha klokker som stenger ute en del lyd, og ikke minst holder lyden inne.

De vil bli brukt mye til musikk, men også en del til film. Litt spill også, men det er lite.

Har ikke bruk for mic, og har ikke lyst på noe techno greier med kun bass. Skal ha et pent lydbilde.

Hadde vert pluss om de kunne brukes til Ipod også, men det er aldeles ikke et must.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

The Silencer, hvorfor?

Ohm har med motstand. 32 ohm ville jeg brukt til MP3 osv.

Dette headsettet blir brukt av eminem studios, forresten.

Lenke til kommentar

AKG K271/K272 og K171/172 er begge lukkede typer, førstnevnte er større (sitter rundt øret) enn sistnevnte (sitter oppå). Relativt nøytrale, men lyden er absolutt underholdende i mine ører, og passer til de fleste sjangre. Erfaringsmessig er disse også tilstrekkelig lettdrevne selv for bærbare enheter, dog muligens litt på grensen volummessig.

Konstruksjonen er for øvrig langt mer solid enn den ser ut til.

(Modellene er lydmessig nær identiske. -2HD-versjonene har tøyputer og fast kabel, -1S-versjonene har kunstskinnputer og utskiftbar kabel, -1 MkII-versjonene har både tøy- og kunstskinnputer i tillegg til utskiftbar kabel, både lang og kort medfølger. Råder deg derfor til å bruke Prisjakt.no og finne den billigste versjonen om du ikke har spesielle preferanser, generelt er det antagelig -2HD-versjonene som koster minst, særlig hos Multicom.no. Prisdifferansen i.f.t. taket kan jo brukes på en hodetelefonforsterker, f.eks. PA2V2 eller CMoy om behovet melder seg.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...