Gå til innhold

Ny leilighet, nytt liv...

allyse

Anbefalte innlegg

Og ikke glem et smil og og god tolmodighet med romkompisen din. (Som til tider kan gjøre mye irriterende små ting som bare du legger merke til :wink: )

Hva da som? Verste er jeg flytter om 5 dager og har egentlig ikke insett det enda :p Ble litt nervøs av den setningen din av en aller annen grunn :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ikke glem et smil og og god tolmodighet med romkompisen din. (Som til tider kan gjøre mye irriterende små ting som bare du legger merke til :wink: )

Hva da som? Verste er jeg flytter om 5 dager og har egentlig ikke insett det enda :p Ble litt nervøs av den setningen din av en aller annen grunn :shrug:

EKS:

Slik som å bare sette drittne steikepanner, glass, fat, bestikk ol. oppå oppvaskemaskinen!!!!

Sier ikke i fra at det er tom for dopapir. Så når du sitter der, så må du ofre det nye VI MENN bladet!!!

Bruker opp siste håndkle og ikke setter de på vask???

Noen eksempler.

:roll:

Lenke til kommentar

Hehe. Er nok så gammel hva foreldrene mine har gjort betyr ikke noe for min situasjon. Jeg får fult stipend, men du hvor fort 6000,- fyker pr måned. Nesten utrulig (ja står 8000,- der, men en får mer første måned og det går jo til litt så en sitter videre med 6k pr mnd)

Lenke til kommentar

Har ikke lest alt som står her, men en stor bod er veldig greit å ha. Slenge vekk f.eks. ødelagt kjøleskap før man får kastet det på dynga.

Om det er lydt der? Naboene, hvordan er de? er det sentralfyring, eller elektrisk? tar huseier betalt for sentralvarmen?

Veldig viktig:

Gå gjennom leiligheten(befaring) med huseier, slik at ikke huseier krever en del (alt?) av depositum. Notere evt. feil. Det er kjedelig, men det er enda mere kjedelig å miste depositumet fordi man var lat. Hvordan er luften i leiligheten, fuktighet, sirkulering...kjipt å måtte male etter å ha bodd der i 1 år.

Sjekk prisene i området. Sjekk alt egentlig. Les GODT igjennom kontrakten(selvfølge).

noen kommuner har også stipend? sjekk om din har. Jeg fikk 1000 ekstra i halvåret fra kommunen. Greit det er ikke så mye, men det er god betaling for å fylle ut et skjema.

Lenke til kommentar

Hei Mr.Ueland og allyse!

Faktisk synest eg denne tråden er grei.Da eg og kjæresten nettopp har flyttet sammen.Så dette blir på ein måte som ein elektronisk huskeliste.

Har ikkje så mykje å tilføye på dykkar huskeliste endå.Da ein del er individuelt.

Ønsker dykk lykke til med flyttinga.Noko eg og kjæresten invisterte i var ei dobbeldyne men,kor vidt det er aktuelt for dykk veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Noko eg og kjæresten invisterte i var ei dobbeldyne men,kor vidt det er aktuelt for dykk veit eg ikkje.

Dobbeltdyne er et must ja! vel kanskje ikke for Ueland og allyse men iallefall for dere 2.

Digg å sove i dobbeltdyne alene og, svær som en teltduk vett :D

Lenke til kommentar
Hei Mr.Ueland og allyse!

Faktisk synest eg denne tråden er grei.Da eg og kjæresten nettopp har flyttet sammen.Så dette blir på ein måte som ein elektronisk huskeliste.

Har ikkje så mykje å tilføye på dykkar huskeliste endå.Da ein del er individuelt.

Ønsker dykk lykke til med flyttinga.Noko eg og kjæresten invisterte i var ei dobbeldyne men,kor vidt det er aktuelt for dykk veit eg ikkje.

Hehe. Dobbeldyne blir uaktuelt. Blir separerte senger lengst mulig borte fra hverandre i denne gården ja :p Men uansett. Hvilke mod på dette forumet trenger senger :p

Lenke til kommentar

Min lille regel:

det du ikke får plass i inne i en golf gl fra 1992 har du egentlig ikke bruk for.

Denne regelen har jeg klart meg med nå i 8 år (begynner å bli drittlei små hybler altså!). Og da har jeg egentlig med meg alt utenom møbler.

ps. jeg og vil ha noe mer en noen få kvadrat.

her står jeg oppå senga for å ta bilde av all resterende plass.

til høgre et dobbelskap ut mot døra, men ikke akkurat luftig

http://www.aaseboe.com/Bilder/teknokrok.jpg

(pps. jukserydda litt da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...