allyse Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Og ikke glem et smil og og god tolmodighet med romkompisen din. (Som til tider kan gjøre mye irriterende små ting som bare du legger merke til :wink: ) Hva da som? Verste er jeg flytter om 5 dager og har egentlig ikke insett det enda Ble litt nervøs av den setningen din av en aller annen grunn Lenke til kommentar
L.. Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Og ikke glem et smil og og god tolmodighet med romkompisen din. (Som til tider kan gjøre mye irriterende små ting som bare du legger merke til :wink: ) Hva da som? Verste er jeg flytter om 5 dager og har egentlig ikke insett det enda Ble litt nervøs av den setningen din av en aller annen grunn EKS: Slik som å bare sette drittne steikepanner, glass, fat, bestikk ol. oppå oppvaskemaskinen!!!! Sier ikke i fra at det er tom for dopapir. Så når du sitter der, så må du ofre det nye VI MENN bladet!!! Bruker opp siste håndkle og ikke setter de på vask??? Noen eksempler. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Mener jeg leste ett sted at du får ett beløp (uvisst hvor stort) av staten hvis moren din skriver under på at hun KASTER deg ut når du er 18 eller litt over. Litt "Ekstrapenger" Aleks? Lenke til kommentar
L.. Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 http://www.lanekassen.no/templates/Page____3036.aspx Du får utdanningsstipend når du har flyttet fra foreldrene dine. http://www.lanekassen.no/templates/Page____5545.aspx Funker vel?? Og avhengig hva du skel studere også kan du få stipend. F.eks slik som elektrikere som er med i EL&IT forbundet kan faktisk få en bra sum av forbundet ved videre utdanning. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Hehe. Er nok så gammel hva foreldrene mine har gjort betyr ikke noe for min situasjon. Jeg får fult stipend, men du hvor fort 6000,- fyker pr måned. Nesten utrulig (ja står 8000,- der, men en får mer første måned og det går jo til litt så en sitter videre med 6k pr mnd) Lenke til kommentar
L.. Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Du er ikke med i noe forbund heller tenker meg?? Kompis av meg fikk 12 000 kr av El&it. Og han studerer ikke til noe som han kan bruke som elektriker. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Du er ikke med i noe forbund heller tenker meg??Kompis av meg fikk 12 000 kr av El&it. Og han studerer ikke til noe som han kan bruke som elektriker. Desverre ikke i noe forbund nei Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg vet jeg får borteboerstipend men noe mer tro? Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Har ikke lest alt som står her, men en stor bod er veldig greit å ha. Slenge vekk f.eks. ødelagt kjøleskap før man får kastet det på dynga. Om det er lydt der? Naboene, hvordan er de? er det sentralfyring, eller elektrisk? tar huseier betalt for sentralvarmen? Veldig viktig: Gå gjennom leiligheten(befaring) med huseier, slik at ikke huseier krever en del (alt?) av depositum. Notere evt. feil. Det er kjedelig, men det er enda mere kjedelig å miste depositumet fordi man var lat. Hvordan er luften i leiligheten, fuktighet, sirkulering...kjipt å måtte male etter å ha bodd der i 1 år. Sjekk prisene i området. Sjekk alt egentlig. Les GODT igjennom kontrakten(selvfølge). noen kommuner har også stipend? sjekk om din har. Jeg fikk 1000 ekstra i halvåret fra kommunen. Greit det er ikke så mye, men det er god betaling for å fylle ut et skjema. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hei Mr.Ueland og allyse! Faktisk synest eg denne tråden er grei.Da eg og kjæresten nettopp har flyttet sammen.Så dette blir på ein måte som ein elektronisk huskeliste. Har ikkje så mykje å tilføye på dykkar huskeliste endå.Da ein del er individuelt. Ønsker dykk lykke til med flyttinga.Noko eg og kjæresten invisterte i var ei dobbeldyne men,kor vidt det er aktuelt for dykk veit eg ikkje. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Noko eg og kjæresten invisterte i var ei dobbeldyne men,kor vidt det er aktuelt for dykk veit eg ikkje. Dobbeltdyne er et must ja! vel kanskje ikke for Ueland og allyse men iallefall for dere 2. Digg å sove i dobbeltdyne alene og, svær som en teltduk vett Lenke til kommentar
allyse Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Hei Mr.Ueland og allyse!Faktisk synest eg denne tråden er grei.Da eg og kjæresten nettopp har flyttet sammen.Så dette blir på ein måte som ein elektronisk huskeliste. Har ikkje så mykje å tilføye på dykkar huskeliste endå.Da ein del er individuelt. Ønsker dykk lykke til med flyttinga.Noko eg og kjæresten invisterte i var ei dobbeldyne men,kor vidt det er aktuelt for dykk veit eg ikkje. Hehe. Dobbeldyne blir uaktuelt. Blir separerte senger lengst mulig borte fra hverandre i denne gården ja Men uansett. Hvilke mod på dette forumet trenger senger Lenke til kommentar
allyse Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Digg å sove i dobbeltdyne alene og, svær som en teltduk vett Neh. Å ligge våken halve natta for å trekke dyna opp på senga igjen er slitsomt i lengden Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Nei da sitter jeg heller oppe og leter etter feilpostinger. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Neh. Å ligge våken halve natta for å trekke dyna opp på senga igjen er slitsomt i lengden funker fett når man har dobbeltseng :wink: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Nei nå er det vell på tide og starte å pakke snart.. Mandag starter flyttingen. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Min lille regel: det du ikke får plass i inne i en golf gl fra 1992 har du egentlig ikke bruk for. Denne regelen har jeg klart meg med nå i 8 år (begynner å bli drittlei små hybler altså!). Og da har jeg egentlig med meg alt utenom møbler. ps. jeg og vil ha noe mer en noen få kvadrat. her står jeg oppå senga for å ta bilde av all resterende plass. til høgre et dobbelskap ut mot døra, men ikke akkurat luftig http://www.aaseboe.com/Bilder/teknokrok.jpg (pps. jukserydda litt da) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 hele 9 kvadrat! :o 1x9 meter? eller kanskje 2x4,5? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 hele 9 kvadrat! :o 1x9 meter? eller kanskje 2x4,5? 3x3 er utelukket? 2x4,5 hørtes veldig smalt ut! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Tenkte på det samme rett etter at jeg hadde postet. En ting mellom 2*4,5 og 3*3 blir kanskje mest hensiktsmessig på 9 m^2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå