allyse Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 God kveld! Flytter snart gitt! Fra Stavanger til Heggedal noen km. utenfor Asker. Nå har alt kommet litt brått på fordi på sist lørdag var jeg glad uvitende hva jeg skulle gjøre det neste året, men Ueland fikk meg i aksjon for å benytte sjangen nå. Siden det er så mange studenter her. Kan vi ikke starte en liten debatt om hva en trenger, hva en bør tenke på og hva er ting som en sjeldent tenker på som kanskje kan komme som et sjokk! Altså en diskusjon om å flytte hjemmeifra med så og si ingen penger Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 det viktigeste å tenke på er jo selvsagt ..... Inett! .. uten inett er livet over! har du inett der? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 det viktigeste å tenke på er jo selvsagt ..... Inett! .. uten inett er livet over!har du inett der? Ikke installert, men kan levere ADSL Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 det viktigeste å tenke på er jo selvsagt ..... Inett! .. uten inett er livet over!har du inett der? Ikke installert, men kan levere ADSL Fra NGT? Du kan leve med de andre men du lever bedre om du har *NGT* Lenke til kommentar
SoW Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Pc`n, tv`n, micro, stekeovn, koppvaskmaskin, oppvaskmaskin... Lenke til kommentar
allyse Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Dame/hund Prøver du å hinte om noe SnowDOG? :wink: Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 koppvaskmaskin, oppvaskmaskin... What's the difference? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 VI<-- må ha internett, siden vi ehem, jobber online så :-) Og ja, planene er at jeg flytter bort med ham, billigere slikt hvis alle planene mine går etter planen så. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Pc`n, tv`n, micro, stekeovn, koppvaskmaskin, oppvaskmaskin... Manuell vask er kjekt, et par tv`er bør holde ja Noen uforutsette utgifter vi bør være obs på? Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Vel dere må vel ha forsikring NRK lisens (Tenkte at jeg skulle lure meg unna, men fikk kontrollør på døren ) Veldig mye små ting som trengs som blir mye penger av... ja det går faktisk litt penger Lenke til kommentar
Danko Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Noen uforutsette utgifter vi bør være obs på? Mange.. Kommer litt ann på hva som står i leiekontrakten deres.. Er f.eks kommunale avgifter inkl. ? Ellers kan det jo nevnes strøm/fyring, forsikring, grandiosa og cola. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 sannsynligvis kommer dere til å bruke mer penger enn dere tror og. kanskje dere er late og ikke gidder å lage middag.. ergo junkfood hver dag.. ikke billig :wink: og så er det det med om leiligheten er møbelert eller ikke.. hvis ikke så blir det dyrt2k dere er heldige som ikke er jenter.. for vi skal ha altmulig dilldall som vi kan få plass til.. fy steike da går pengene fort! Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jepp, møbler er viktig. Og klesvask... og som nevnt, sjekk hva som inngår i leien og hva som kommer på toppen av det. Hvis man har uendelige mengder med skrot, slik som meg, bør man skaffe noe å ha det i... jeg har fortsatt massevis med pappesker fulle av ting jeg ikke vet hvor jeg skal legge (forresten funker eskene fint de, men det ser jo litt 'uferdig' ut). Gulvvask, oppvask, klesvask, selvvask... Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 klesvask ja.. spesielt hvis det ikke er vaskemaskin i leiligheten blir dette dyrt vil jeg tro.. vaskeri er sikkert ikke sååå ille.. men i lengden blir den nok en del.. spesielt siden dere to sikkert er noen griser :wink: Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Riskoker er en bra investering Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Riskoker er en bra investering og vannkoker.. og hva med et kresstativ? hvis dere er så heldige at det er vaskemaskin så betyr det ikke at det også er tørketrommel.. jeg vil og flytte ut! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 tørketrommel i en liten leilighet (uten eget utsug) er noe dritt.. en jeg bodde med som fant en trommel, tok den med hjem, plasserte den i gangen utenfor rommet mitt, og fyrte i gang et par klesvasker. når jeg så skulle ut i gangen, var det en vegg av fuktig luft som møtte meg, *pow*, midt i fleisen. ikke hjalp det at klesvasken hadde lagt i vaskemaskinen et par dager og begynte å lukte muffens heller.. vanligvis kommer leiligheter med hvitevarer, dvs. kjøleskap, komfyr og vaskemaskin. en oppvaskemaskin er veldig kjekt (evt. en liten desktop-variant ), da unge menn har en lei tendens til å la oppvasken stå og putre et par dager for lenge. ellers.. tørkestativ, mikrobølgeovn (har sett enkle modeller til 500,- eller så), vannkoker, kaffetrakter, mange hyller (viktig), støvsuger, bestikk, fat og kopper (stikk innom nille eller tilsvarende steder), strøm-forgrenere (utrolig viktig), lange nettverkskabler.. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Hm. Det meste her kan jeg nok knabbe hjemmeifra Jeg har lest alle kommunale avgifter er utleier pliktig til å legge inn i leien. Leiligheten er møbelert. Opp mot 100kvm. Jeg/vi er de første leietakerne da leiligheten/huset ble ferdig bygget for vel 1/2 år siden. De holder på å legge inn strøm nå som er det siste som må til. *huske å be dem legge ned telefonkabel også* Nå er jeg i slekt med de som eier selveste huset så litt kjøleskapknabbing skal jeg vel klare å ordne. Har tre tremenninger der også. Å bestikke en 10 åring til å hente litt mat er ikke det verste i verden. NRK lisens. Vi skal ikke ha TV skal vi vel Ueland? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå