Gå til innhold

[Løst] Tips til kosthold og styrketrening? 17 år gammel gutt!

Anbefalte innlegg

Er 17 år. Trente en del før på treningstudio i 3-4 mnd før jeg sluttet pga en skade i benet.. Også ble jeg lat og blablalba.. Nå skal jeg starte fullt igjen. Har litt fett igjen på kroppen.

Har lyst til å få six-pack og en atletisk kropp. Ikke en diiiger kropp med feit mage. Heller atletisk.

Noen bra treningsoppsett. Og hvordan bør kostholdet mitt været. Hva bør jeg spise før og etter trening.

TRENGER JEG PROTEINPULVER eller skal jeg droppe det? Når skal dette tas inn og alt.

TAKKER FOR ALL SVAR!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut 5x5 Stronglifts eller RYP. Spis mye protein og grønnsaker. Prøv å holde deg i kaloriunderskudd hvis du vil ha sixpack. Du trenger ikke proteinpulver.

... men det er veldig kjekt som et tilskudd. Du bør få i deg 1,5-2g protein per kilo kroppsvekt hver dag. Om du ikke klarer det gjennom maten du spiser, melka du drikker etc, så er proteinpulver fint for å supplere. For det er nettopp et supplement det er.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha sixpack må du ha lav nok fettprosent. Om du velger å trene kardio for å få til dette er opp til deg. Det viktigste er uansett at du har kaloriunderskudd. For å få en bra brystkasse må du trene brystmuskulaturen. Da kan det være lurt å ha et kalorioverskudd. Her finner vi en motstridelse og du må velge hvilken av disse du vil prioritere først.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en atletisk kropp. Hva er suksessen bak det da? Jogge mye osv eller? Vil ha markerte magemuskler (six pack) og bra brystkasse.

I ditt tilfelle vil jeg tro at det IKKE er å ligge i underskudd. Legg på deg muskler, og ligg i overskudd nå, for så å ligge i underskudd til neste sommer. Å slanke seg nå vil ikke gjøre noe annet enn å bare se skinny ut ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...