ophylicious Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Heisann. Jeg er på flyttefot og da var det for meg en selvfølge at det første som ble flytta og koblet opp igjen, var anlegget mitt. Jeg har; JBL Northridge E-100 Rotel Effektforsterker Pioneer VSX-915 Reciever Når jeg koblet opp igjen dette, får jeg ikke lyd. Det er en del år siden jeg koblet det opp så det er fullt mulig at jeg har koblet feil, selv om jeg tviler. Jeg kjører Supra høytalerkabler av DENNE typen fra høytaler til effektforsterker. Jeg kjører Supra Audiokabler fra effektforsterker til Reciever. For å spille vanlig musikk fra pc har jeg kjørt audio -> fra reciever til pc. Denne har jeg koblet i AUX inngangen. Jeg mener at det var sånn jeg hadde gjort tidligere også. Nå får jeg ikke lyd. Når jeg skrur på effektforsterker og reciever får jeg susing i høytalerne. Det må vel tyde på at jeg har gjort noe riktig? Kobler jeg audiokabel fra bluray til reciver får jeg heller ingen lyd. Jeg har også prøvd å resette reciveren tilbake til fabrikkinnstillinger uten hell. Jeg har også skifta sikringa i effektforsterkeren. Nå begynner jeg å bli såpass frustert og lei at jeg velger å spørre om hjelp da jeg ikke har peiling på hvorfor dette skjer. Noen som har tips og triks på hva som kan være galt? :o Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Har du valgt at recieveren henter lyden fra AUX inngangen? Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Ehm, tja. Godt spørsmål. Håper da virkelig det Er det en egen innstilling for det? :o Guud, jeg føler meg ubrukelig atm. Jeg som vanligvis er forholdsvis teknisk anlagt :/ Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Siden recieveren din har flere analoge inganger så vil jeg tro den har muligheten til å skifte det. Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Da får man bare undersøke hvordan så fort jeg kommer opp til nyhuset igjen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Om jeg fant rett bilde så er det den flate kanppen under displayet helt til høyre, der står det AUX. Edit: Om jeg fant rett så er det knappen i den gule sirkelen Endret 21. juni 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Aaaah, sånn ja. Nå følte jeg meg dum Ja, seff har jeg prøvd å skifte. Har også prøvd flere forskjellige innganger. Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Suser fortsatt i høytaleren, men ingen lyd når jeg prøver å spille av noe. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Suser fortsatt i høytaleren, men ingen lyd når jeg prøver å spille av noe. Blir susingen høyere når du skrur opp volumet? I så fall kan du prøve å koble ut/inn justere på signalkablene og se om det blir noen endring. Edit: Du fikk ikke signal ut eller forsvinenr susingen når du setter på lyd? Endret 22. juni 2011 av 2ball_ Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Susinga blir ikke høyere når jeg skrur opp lyden. Har også prøvd forskjellige kabler. Kan det tenkes at recieveren min har tatt kvelden? :o Eller, kanskje effektforsterkeren? Er hvertfall noe galt som ikke er rett Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Har du muligheten til å ta et bilde av baksiden på recieveren og effekforsterkeren. Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Satse på at det her gir noe svar. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Er ikke helt sikker, men tror du har koblet effektforsterkeren til feil plugg på recieveren. Tror du må koble den til preout pluggene. Om det fortsatt ikke funker kan du prøve å skifte til CD inngangen. Edit: Legger ved et bilde, alt blir bedre med bilder Endret 23. juni 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Se der du. Takker så meget. Hadde tydligvis glemt hvordan jeg kobla Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Henger meg på den, ser ut til at du har koblet til Input på begge 2 edit: for sein, men bra det ble i orden Endret 23. juni 2011 av Complexity Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Hehe, fort gjort :o Tror du jeg føler meg dum eller? ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå