Lurifaksen Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Holder på å lage et skjema, som har et tekstområde, slik som dette feltet jeg skriver inn dette innlegget i. Spørsmålet er: Hvordan begrenser jeg maks antall tegn som kan skrives i feltet til 200? Jeg har et vanlig tekstfelt også, og der funker det med maxLength=X - det gjør det ikke i "tekst area". Jeg lurer også på om det er mulig å få bort den scrollbaren, som er til høyre. Slik at den er helt borte, ikke bare "deaktivert". Har forsøkt å søke litt på google, men finner liksom bare helt sånn standard info om hvordan skjemaer lages. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Man kan ikke begrense tekst i et textarea. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Hmm... Jeg mener da jeg har sett felt med begrensninger før. Altså ikke feilmeldinger som popper opp, men den stopper når det er for mange tegn... Mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 har du prøvd med maxvalue ="200" ? lurur på om det gjør susen Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Funket ikke det heller... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 maxlength? (Bare tatt ut ifra løse luften. Tror det er det som finnes på <input type="text"> bare. Verdt et forsøk. Hvis ikke er vel javascript perfekt for denne jobben...?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå