Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får følelser for andre ekstremt fort

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 18 år gammel gutt. Jeg har egentlig hele livet vist at jeg er en følelsesrik person. Jeg savnet ofte ting, personen eller hendelser. Men det har egentlig aldri vært et problem for meg, siden det har gått over etter kort tid. Nå når jeg har blitt eldre, har jeg merket at jeg fort får følelser for jenter. Det skal ikke mer enn en kveld sammen med en jente før jeg kan få følelser for jenta. Dette er dog ikke så sterke følelser at det har vart i lang tid. Men for noen dager siden var jeg blant annet med en jente på en fest. Vi hadde det kjekt sammen, danset og koste oss. Vi har egentlig kjent hverandre hele livet, og jeg har aldri fått følelser for henne. Men med en gang vi snakket skikkelig sammen, kom følelsene, og dette etter kun EN kveld. Jeg har egentlig ikke lyst og utrykke disse følelsene for noen og spesielt ikke henne fordi jeg føler meg ikke klar for et forhold enda. Jeg vil liksom være singel.

Poenget med innelegget var egentlig bare at jeg ville få ut følelsene mine og at jeg lurer på om det normalt for gutter og få følelser for jenter så fort ? Har andre det slik ? Har en kompis som sier han ikke vet hvordan det er og være forelsket, selv om han har vært i et forhold tidligere. Jeg vet med meg selv, at det hadde aldri skjedd med meg. Men folk er jo forskjellige. Ellers er jeg en helt normal gutt på 18 år, spiller Cod(^^), er ofte med venner og gjør vanlige guttetig.

Postet av anonym: 48099e69537da173d4a7d50a85c370a1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg vet hva du mener. Møtte en fyr for første gang og etter bare den dagen begynte jeg å tenke mye på han, men jeg tror egentlig ikke jeg er forelsket eller betatt av han.

Har en tendens til å tro at gutter liker meg bare for at de er hyggelige eller smiler og er glad mot meg, men jeg skjønner jo at det ikke alltid er fakta. Siden jeg ikke har lyst til å være singel lenger, blir jeg også lettere opptatt av å like andre.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er en 18 år gammel gutt. Jeg har egentlig hele livet vist at jeg er en følelsesrik person. Jeg savnet ofte ting, personen eller hendelser. Men det har egentlig aldri vært et problem for meg, siden det har gått over etter kort tid. Nå når jeg har blitt eldre, har jeg merket at jeg fort får følelser for jenter. Det skal ikke mer enn en kveld sammen med en jente før jeg kan få følelser for jenta. Dette er dog ikke så sterke følelser at det har vart i lang tid. Men for noen dager siden var jeg blant annet med en jente på en fest. Vi hadde det kjekt sammen, danset og koste oss. Vi har egentlig kjent hverandre hele livet, og jeg har aldri fått følelser for henne. Men med en gang vi snakket skikkelig sammen, kom følelsene, og dette etter kun EN kveld. Jeg har egentlig ikke lyst og utrykke disse følelsene for noen og spesielt ikke henne fordi jeg føler meg ikke klar for et forhold enda. Jeg vil liksom være singel.

Poenget med innelegget var egentlig bare at jeg ville få ut følelsene mine og at jeg lurer på om det normalt for gutter og få følelser for jenter så fort ? Har andre det slik ? Har en kompis som sier han ikke vet hvordan det er og være forelsket, selv om han har vært i et forhold tidligere. Jeg vet med meg selv, at det hadde aldri skjedd med meg. Men folk er jo forskjellige. Ellers er jeg en helt normal gutt på 18 år, spiller Cod(^^), er ofte med venner og gjør vanlige guttetig.

Postet av anonym: 48099e69537da173d4a7d50a85c370a1

Jeg har det litt sånn jeg også selv om jeg bare er 15 år. Jeg gjør nok det mest idiotiske man kan gjøre med de følelsene, jeg stenger de inne. Men jeg har ikke funnet noen anna måte.

Lenke til kommentar

Kan være mange grunner til at du raskt får følelser for andre...

Det handler om hvilke kvaliteter vi verdsetter (ubevisst/bevisst), selvbildet vårt, hva vi mener vi fortjener, selvtilfredshet... And so on.

La oss si du det er en person med lavt selvbilde. Vedkommende har vært kasteball mellom foreldrene etter skilsmissen. Hun får ikke særlig mye støtte hjemmefra, og søker det derfor hos andre. Som jente finner hun raskt ut at sex er den letteste veien å gå. Hun har ingen gjennomtenkt strategi, men ser at om hun ligger med gutten, blir hun overøst av fine meldinger, gaver og har noen som bryr seg. Hennes grunn er altså lavt selvbilde.

For andre kan det være mangel på erfaring. Kanskje klarer du ikke helt å kjenne forskjellen på å være betatt, og forelskelse. Generelt tenker jeg at jo mer tilfreds du er med livet og deg selv, betyr at høyere krav må møtes før følelser oppstår.

Noen ganger finner man bare en klaff... Vedkommende har kanskje de samme verdiene: høyere utdanning, ikke-barn, ønsker å bo på landet, liker å feriere i Sør-Amerika, driver med sport og fjellturer... You name it. Likheter tiltrekker oss. Har du lagt merke til hvordan man alltid snakker om, "Neimen! Det gjør jeg også! Så snedig at du digger Cola Zero!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...