Guilemo Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Her om dagen fikk jeg store problemer med oppstart av Windows, noe som førte til at jeg etterhvert bestemte meg for å reinstallere hele sulamitten. Jeg hadde riktig nok noen filer jeg ville ta vare på, så jeg brente ut en CD med Linux på og jeg fikk dermed overført dataene jeg trengte til andre harddisker tilknyttet systemet. Etter mye frem og tilbake, var det klart for å reinstallere Windows 7. Her kom mitt store problem: Maskinen klarer ikke å bruke min nyinnkjøpte SSD disk (den er rundt en måned gammel). Jeg kan se den i bios og under Diskbehandling, men jeg klarer ikke å gjøre noe med den. Her har dere noen bilder. Denne popper opp etter jeg har koblet SSDen til og fra når jeg starter maskinen. Jeg velger MBR Etter noen sek kommer denne opp: Her er listen i Datamaskinbehandling. Disken er der (som #2, disk 1), men jeg kan ikke gjøre noe med den. Under Egenskaper Teknisk knask: CORSAIR SSD Performance 3 Series 64GB ASUS Mainboard P8P67 Deluxe Intel i7 Quad Processor i7-2600K 3, 4GHz Endret 20. juni 2011 av Guilemo Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Når du er i diskbehandling : 1 Lenke til kommentar
Guilemo Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Hei johome og takk for svar. Her er de to menyene som kommer opp. Om jeg trykker Initialiser Disk får jeg opp den samme menyen jeg har postet tidligere og resultatet er det samme: Enheten er ikke tilkoblet. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Edit : Kan du laste ned EASEUS Partition Manager Prøve med det programmet. Endret 20. juni 2011 av johome Lenke til kommentar
Guilemo Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Som alt nevnt, meldingen som kommer da er denne: Det er nettopp dette jeg ikke forstår meg på. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Sorry , jeg var litt for kjapp. Prøv det programmet jeg linket til. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Kanskje du bør prøve å bytte SATA kabel til SSD og i tillegg kople den på en 'annen' sata port - etterfulgt av en restart. Deretter prøve å initialisere den pånytt. Johome! Legg merke til at i dialog boksen står det 'behandling av virtuelle disker. Kan det være at OS tror at Disk1 er en VHD disk. Eller er det en dårlig oversetting (bruker aldri Norsk Windows selv). Endret 20. juni 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Guilemo Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) johome: Takk for link til programmet. Jeg testet det nå, og SSD-en blir ikke lest her heller. syar2003: Det skal jeg teste ut. Takk! Edit: Å koble sata-ledningen inn i en annen port hadde ingen effekt; resultatet er det samme. Kan det være noen innstillinger i bios som må endres? Jeg begynner virkelig å gå tom for ideer. Er det mulig at SSD-en rett og slett er defekt? Endret 20. juni 2011 av Guilemo Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Vanskelig å si. Det jeg ville ha gjort er å kjøre en runde med HDDErase 3.3 Er litt komplisert, så er du advart. På den andre side så er HDDErase 3.3 et must have program , når man har SSD. Proffene i dette forumet bruker programmet. Jeg kan evt. legge ut en veileding til programmet. Endret 20. juni 2011 av johome Lenke til kommentar
Guilemo Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg skal ta en titt på programmet. På hvilken måte tror du det vil hjelpe meg forresten? Kan problemet skyldes at innholdet SSD-en ikke er skikkelig slettet? Da jeg slettet det i går ble det gjort temmelig brute force (marker alt, Shift Delete), så jeg er åpen for muligheten at ting ikke har gått helt smooth. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 I første posten din oppgir du HK'et til å være : ASUS Mainboard P8P97 Deluxe Klarer ikke å finne dette kortet ... Er det det nye med EFI BIOS ? Lenke til kommentar
Guilemo Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Ser man det. Der har man en liten, men stygg typo. Det korrekte er P8P67. Jeg har redigert den første posten med korrekt info. Link Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Da har du EFI BIOS. Tror du bare kan glemme å bruke HDDErase 3.3 i første omgang. Programmet vil sannsynligvis bare fryse... Forumet på Corsair har en egen tråd , hvor man kan wipe SSD'en uten å bruke HDDErase 3.3 Link Har du tilgang til en annen datamaskin ? Endret 20. juni 2011 av johome Lenke til kommentar
Guilemo Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg skal se på saken! Takk for link. Ja, jeg har tilgang til ennå en maskin. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) HK på maskinen ? Endret 20. juni 2011 av johome Lenke til kommentar
Guilemo Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Beklager noob spørsmålet, men: HK? Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hovedkort , jeg er bare litt vandt til å forkorte ... Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 HK på maskinen ? Beklager noob spørsmålet, men: HK? Hovedkort. TS skrev dette i førstepost. Teknisk knask: CORSAIR SSD Performance 3 Series 64GB ASUS Mainboard P8P67 Deluxe Intel i7 Quad Processor i7-2600K 3, 4GHz Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 @N1ko Jeg mener hovedkortet på den andre maskinen... Lenke til kommentar
Guilemo Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg har ikke muligheten til å sjekke det i dag, men jeg kan ta en titt på det i morgen. Hvordan er det relevant hvilket hovedkort den andre maskinen har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå