TheCrayfish Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hei, jeg har begynt å merke irriterende/litt vondt i øvre del av ryggen (høyre side). Jeg tror jeg vet årsaken, jeg drev med styrke trening før (driver fortsatt med det) men så la jeg til noe nytt i programmet mitt. Det kalles dumbell rows, og det skal trene ryggen. Jeg hadde egentlig ingen smerter før jeg startet med dumbell rows, så jeg antar at det er årsaken. Kanskje det kan være muskel ubalanse? Og hvis det er det, hva gjør jeg? Skal jeg trene venstre i en periode fremover uten å trene høyre? Takk for svar! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hvis du trener en muskel du ikke har trent noe spesielt før, blir du støl. Dette er normalt. Trapp ned på trening av muskelen og bygg deg opp igjen. Lenke til kommentar
TheCrayfish Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Hvorfor er jeg ikke støl på venstre side? Jeg har jo ikke trent der heller... Kanskje du har rett, men det føles ikke ut som jeg er støl, jeg har vært støl før... Men får vel ta noen dager med rolig trening i ryggen og ser om dette går over... Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) hva gjør jeg? Skal jeg trene venstre i en periode fremover uten å trene høyre? Nei.. Hvis det er stølhet vi snakker her, så er det ikke noeå bekymre seg over. Er du redd for at du er sterkere i enkelte muskler, så trener du likevel med samme tyngde på begge sidene, den sterkeste vil kanskje ikke øke så mye, men det gjør ikke noe.. Til gjenngjeld får du økning i den svake siden, mao: balanse. Et greit utgangspunkt er å begynne med den svakeste av dem, og gjennta akkurat samme prossessen med den andre, ikke ta mer på den sterke siden bare fordi du klarer det. Endret 21. juni 2011 av baBuShKa Lenke til kommentar
TheCrayfish Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 hva gjør jeg? Skal jeg trene venstre i en periode fremover uten å trene høyre? ikke ta mer på den sterke siden bare fordi du klarer det. Det var akkurat det jeg gjorde... Lenke til kommentar
Bulava Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Har du prøvd foamrolling..... Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Wow! Her er det noen som lager en tråd med akkurat samme problem som meg . Men om det kommer fra treningen for meg er ikke lett å si, jeg trente også på fredag (Barbell rows) . Men jeg fikk vondt først på søndag ettermiddag Klarer ikke å vri hodet ordentlig.... Det spenner skikkelig ved skulderbladet (kun høyre side), kjennes ut som at ryggraden skal knekke/sprekke når jeg vrir hodet... Rhomboid muscles - Nøyaktig her har jeg vondt... Endret 27. juni 2011 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå