Tri66er Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hei! Jeg har et veldig merkelig problem. Jeg kan starte med å fortelle deg om maskinen min. Har ASUS M4A89TD PRO/USB3, Socket-AM3, Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 8GB, HIS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 iCooler V, Samsung 22" LCD Syncmaster 2233RZ, Samsung 40" LCD-TV LE40R81B og en gammel 17" Philips 170B skjerm. Måten skjermene er koblet til pcen er følgende: Tv med hdmi, hovedskjerm med DVI-D og 17"ern med Displayport to VGA. Har også prøvd å ta ut en av dem, men flimrer fortsatt. Problemene jeg har er at skjerm 2(Philipsen) og 3(TVn) flimrer. Hovedskjermen(2233RZ) flimrer ikke. Jeg fikk disse problemene etter jeg "ryddet" i maskinen(Kan også nevne at jeg ikke kjørte 3 skjermer før jeg ryddet). Flimrer ikke når jeg ser film, spiller, osv. Men det flimrer når jeg f.eks endrer størrelse på vinduet til en mappe, irc, browser osv. Flimrer også når jeg loader spill(ikke når jeg spiller) f.eks når jeg loader en game starcraft 2. Noen som har en ide hva dette kan skyldest? Jeg gir gjerne mer informasjon om dere trenger det. Svært taknemlig for alle svar! Mvh Kim Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Har du "tuklet" med ATI Overdrive i Catalyst? Jeg hadde kjempeproblemer med flimring på sekundærskjerm på mitt 5870 kort. Det er visstnok en bug som ble introdusert i ver. 10.11 av Catalyst. Jeg slo av Overdrive og det ordnet seg. Hvis du googler så finner du flere forslag til løsninger. f.eks.: - Gå tilbake til 10.10 eller - Slå av Overdrive eller - bruke andre DVI-kontakter (swappe skjermene) Sjekk også "Idle clock values" for GPU og Memory. Bør være minst 400 for GPU and 900 for MEM (Jeg har 400/1200 på ver. 10.11. Catalyst skal vistnok ha fikset idle clock bug-en i ver. 10.5 og sette idle til 400/1200) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå