NeEeO Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hei, pcen min blir Driit varm så slår den av seg automatisk, jeg bruker sånn Logitech Lapdesk men det hjelper ikke..kanskje vifta er kjøing men tastaturet og sånt er varmt så pcen "Krasjer" og slår seg av helt automatisk når det blir for varmt, jEG HAR EN Acer Aspire 5738ZG , Med driit varm mener jeg ..Blir ikke komponentene inni pcen smelta!? i denne tempraturen er jeg sikker på at de gjør det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Skru opp og tørk støv av vifta kansje. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Skru opp og tørk støv av vifta kansje. det tør jeg ikkee :O ihvertfall ikke laptop..vis det hadd evært stasjonær..ja kanskje MEN ikke laptop! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jo du må nok det! er bare å skru opp, jeg har sett på folk som har gjort det, gikk helt fint Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Bruk trykk luft og blås mot/ inn i viften. Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hehe, greit å vere hundre prosent sikker når det gjelder slikt. Dyrt utstyr veit du Men kjenner mange som seier dei har hatt suksess med trykkluft. Ellers hadde eg sjølv eit liknande problem ein gong, og då fungerte ikkje trykkluft. PC-en slo seg av. Er det innanfor garantiperioden på 5 år er det berre å sende den inn til reperasjon der du kjøpte den. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Rydd PCen for unødvendige programmer og annet crap. Avinstaller alt du ikke har bruk for. Last ned og kjør CCleaner (google programmet). Da deretter en runde med trykkluft. Dette er seriøst Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Sett støvsuger munnen på der hvor lufta kommer ut av pcen å støvsug. Dette er seriøst. Du kan også sette støvsugermunnen på alle "innganger" under pcen også. Så slepper du å skru den opp. Jeg skrur den selv opp da å bruker q-tips å renser hele pcen med det å trykkluft på boks Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Før du gjør noe som helst, skru av maskinen skikkelig. Ta av strømmen og batteriet. Så kan du begynne med å reparere maskinen din. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Sup dawg, we heared you liked trolling, so we trolled the troll in the troll, so you can troll while you trollololol... Men sånn seriøst, som nevnt over la laptopen stå avslått en stund uten batteri - så er det 0 stress og skru av dekselet slik at du får tilgang til innmaten i maskinen. Der er det bare å bruke litt q-tips og lufttrykk og fjerne alt av støv og ulumpskheter, som måtte befinne seg der. Mitt søskenbarn på 12 år gjorde det samme for en stund tilbake, og han er ikke teknisk av seg whatsoever. Endret 21. juni 2011 av KimmiK Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Hehe, greit å vere hundre prosent sikker når det gjelder slikt. Dyrt utstyr veit du Men kjenner mange som seier dei har hatt suksess med trykkluft. Ellers hadde eg sjølv eit liknande problem ein gong, og då fungerte ikkje trykkluft. PC-en slo seg av. Er det innanfor garantiperioden på 5 år er det berre å sende den inn til reperasjon der du kjøpte den. Den er innen for garanti perioden vis garainti peridoen er 5 år(det tror jeg ikke) , jeg hadde bare garanti i 1-2 år, dessuten har elprice der jeg kjøte den fra lagt opp. Rydd PCen for unødvendige programmer og annet crap. Avinstaller alt du ikke har bruk for. Last ned og kjør CCleaner (google programmet). Da deretter en runde med trykkluft Jeg har gjort pcen til fabrikkstandard 10 ganger nå !!! Dette er seriøst Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Her er et seriøst svar på hva du bør gjøre. Anbefaler deg å lete etter guider på Internett hvis du ikke har gjort det før. Skru av dekselet slik at du får tilgang på vifter og CPU-heatsink. Dette kan du nok finne veiledning til hvis du søker opp modellen på Google. Fjern støv fra vifte og der viften blåser ut luft ved å bruke 'luft på boks' eller støvsuger. Skru av heatsinken som sitter på prosessoren, rengjør med f.eks. Arctic Silver ArctiClean og legg på ny termisk pasta (f.eks. denne). Skru deretter på igjen heatsinken og skru på dekselet. Formater PC'en og legg kun inn OS og de programmene du faktisk trenger, eventuelt fjerne programmer uten å formatere først. Velger du ikke formatering bør du kjøre programmer som CCleaner, Revo Unistaller eller lignende. Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Den er innen for garanti perioden vis garainti peridoen er 5 år(det tror jeg ikke) , jeg hadde bare garanti i 1-2 år, dessuten har elprice der jeg kjøte den fra lagt opp. Man har vel rett på 5 års garanti på alt av elektronikk, fekk eg høyre av broren min som studerer juss. Skal ikkje seie noko sikkert på det sjølv, men han meinte at det berre var å drite i lengda på garantien som pc-en skulle ha og heller krangle på det. Er vel berre å kontakte elprice ein anna plass. Endret 21. juni 2011 av toysekopp Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 "Man har vel rett på 5 års garanti på alt av elektronikk, fekk eg høyre av broren min som studerer juss" ----------- Håper det er 1.året han studerer,for dette er HELT feil! Det heter 5 års reklamasjonsrett,og dette har man via Forbrukerkjøpsloven,dersom maskinen er kjøpt som privatperson. Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 "Man har vel rett på 5 års garanti på alt av elektronikk, fekk eg høyre av broren min som studerer juss" ----------- Håper det er 1.året han studerer,for dette er HELT feil! Det heter 5 års reklamasjonsrett,og dette har man via Forbrukerkjøpsloven,dersom maskinen er kjøpt som privatperson. Kva er forskjellen? Kan du utdjupe? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Garanti er noe produsenten garanterer at produktet hvirker. Reklamasjon er va forbrukerrådet mener at produktet skal hvirke Altså hvor lenge Endret 22. juni 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå