Qwseyvnd Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Er det mulig ? F.eks ingen barnebidrag, men erstattes med 50/50. Jeg spør fordi jeg føler at menn har svært lite rettigheter i norske samfunnet. Jeg vil ikke være en kynisk offer for damen. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Du trenger ikke nødvendigvis å betale barnebidrag hvis du som mann tjener mindre eller på andre måter stiller svakere. Det er ikke noe problem der. Private avtaler er heller ikke et problem og det kan avtales at man deler likt på utgiftene i utgangspunktet siden barnet er 50/50 og derfor ikke noe bidrag. Hvis barnet i overvekt bor hos deg eller barnets mor tjener mer enn deg så kan du også motta barnebidrag fra henne (fortrinnsvis i førstnevnte situasjon...) Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Det er ikkje noko i vegen for ein privat avtale, men båe partar kan seinare - kva tid som helst - krevja at han vert bytt om med avtale etter lova, om det fører til minst 10 % høgare stønad. Ellers er vilkåret at ingen har motteke forskot på stønad frå NAV når avtalen vert gjort. Han må sjølvsagt gjerast skriftleg og daterast/signerast av båe partar. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Flott. Jeg spurte fordi jeg liker en dame svært godt. Har lyst å lage barn med henne et tidspunkt i livet. Men jeg er redd at hun krever halvparten av min formue hvis vi eventuelt gifter oss. Har faktisk ca 1,7 million kr. Så jeg vil gi min arv direkte til barn istedenfor barnebidrag når barna er mest hos henne. Andre grunn er det finnes damer som er golddiggers, de påstår de er ikke det, men i bakhodet er de det; erfart litt selv og sett andre gjøre tabber. Rosenrødt. 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hvorfor skal barna være mest hos henne? Arv som du tar med deg inn i forholdet kan ikke hun gjøre krav på etterpå Ektepakt gjør det enda sikrere, f.eks hvis du bruker pengene til felles bolig Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 1. Som sagt, har menn lite å si i norske samfunn, damer kan si til politiet mye rart, hvis menn prøver å beholde barna noen dager ekstra kaller politiet faren en kidnapper. 2. Bra, godt å høre. 3. Lurt med ektepakt... Men hvis hun ser slik på meg, at jeg er kanskje egoistisk, noe jeg ikke er, men jeg har lite lyst å gi bort penger som JEG selv har tjent penger på selv. Jeg putter pengene i aksjer og lar den stå som investering, så jeg bruker ikke penger på tull. Lenke til kommentar
pakini Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Ville laget en særavtale ved et eventuelt giftemål da ja! Det har meg og min gjort, da han hadde store verdier. Men i dagens samfunn står ikke dere fedre så dårlig stilt som dere tror Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Men i dagens samfunn står ikke dere fedre så dårlig stilt som dere tror Ikke? Kan du forklare det nærmere hva du tenker ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 1. Som sagt, har menn lite å si i norske samfunn, damer kan si til politiet mye rart, hvis menn prøver å beholde barna noen dager ekstra kaller politiet faren en kidnapper. Det har du jo også strengt tatt blitt hvis du beholder dem over tiden... Akkurat det samme hvis moren beholder dem over tiden... 3. Lurt med ektepakt... Men hvis hun ser slik på meg, at jeg er kanskje egoistisk, noe jeg ikke er, men jeg har lite lyst å gi bort penger som JEG selv har tjent penger på selv. Jeg putter pengene i aksjer og lar den stå som investering, så jeg bruker ikke penger på tull. So, hvis hun ikke aksepterer at du vil sikre deg i tilfelle rottefelle, så er det kanskje ikke et forhold som er verdt det? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Tiden får vise, jeg skal spørre henne indirekte spørsmål(er). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå