Gå til innhold

Gjenopprette bilder fra minnebrikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har klart å slette bilder fra en minnebrikke til speilrefleks-kameraet mitt.

Hvordan skal jeg recover bildene? Har ikke gjort noe på minnebrikken siden jeg slettet de, og da skal det være større sjangse.

Jeg prøvde programmet Stellar Phoenix Data Recovery og fant bildene. Gjennopprettet de, men når jeg skal se på de, så kommer det opp "Drawing failed" når jeg åpner med Windows Picture.

Jeg prøvde også CardRecovery, men det var kun 2 bilder som faktisk viste det de skulle, resten av bildene var grå. Men det ene bildet av de 2 som vise, er på hele 1,68GB! Og den har en størrelse på rundt 2000x1000. Hvorfor er det slik? Og når jeg åpnet den kom det opp "No preview available". Men jeg kunne se hva som var på bildet når jeg valgte mappersortering og "Thumbnails".

Prøvde også nettopp (kl.19:30) SanDisk Memory Card Recovery Software eller Data Doctor Recovery Memory Card som det står i programmet. Dessverre så må jeg betale for å hente bildene som jeg fant :(

Men dette gikk ikke så veldig bra :(

Har dere tips til andre programmer/metoder?

Takker for svar!

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare trengt slike program én gang for å hjelpe en slektning, og da brukte jeg en cd/lisens jeg hadde liggende for SanDisk sitt program. Det enkleste: kjøp et SanDisk kort det følger med lisens til.

Ellers er det en mengde verktøy tilgjengelig, men du forteller f.eks. ikke hvilket operativsystem du bruker, og de som har tips trenger i grunnen å vite det.

Lenke til kommentar

Problemet nå er vel ikke å hentet de opp, men det er det at enten er bildene grå eller så får jeg opp "Drawing Failed" i Windows når jeg prøver å åpne bildene.

Har skrevet mer HER, så hvis dere kan se der og hjelpe meg her så hadde det vært fint! :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd veldig mange programmer. Fint om du kunne sett linken jeg linket til (foto.no forumet).

Men Sandisk RescuePRO fant alle bildene og kunne se alle i previewen, men når jeg hentet de opp og skulle se på de så funket det ikke.

Men PhotoRec fant alle bildene og klarte fint å åpne de! ( :new_woot: ), men alle bildene var på 160x120 i res, mens orginalene er på rundt 4000x2000 :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...