Gå til innhold

akam-event Tema: Action fotografering

akam-event Tema: Action  

4 stemmer

1. 1. Hvilket action-event vil du delta på?

• Gardermoen Raceway 05-07 august Sunoco Drag Challenge NDRG CUP, NM bike gr 2-3, EM BIKE*
      1
    • Vålerbanen - Lør 20. august - Norges- og Nordisk Mesterskap RR
      0
    • Gardermoen Raceway 03-04 september NDRG Drag Finals NDRG CUP, NM bil gr 1-3, NM bike gr. 2-3
      0
    • Lista warbirds airshow (23. og 24. juli)
      1

Anbefalte innlegg

På bakgrunn av et forslag i en annen tråd fikk jeg innspill og inspirasjon til å foreslå en samling for entusiaster her på forumet.

For å finne ut om det er noen flere interesserte her på forumet som har tid og anledning til å delta på et Action-event med Fart, Spenning og Moro for å lære mer om denne typen fotografering lager jeg denne spørreundersøkelsen. Først prøver vi å finne ut hvilket arrangement som folket er interessert i å oppleve. Deretter finner vi et passende tidspunkt for et 1-dags opplegg. Kanskje vi kan få med en "proff" i action-fotografering også, som Mentor?!

Så hvis dere liker lukten av Nitrometan/Top Fuel og svidd gummi med muligheter for dramatiske "shoots" - meld dere på nå :)

PS! Hvis noen har forslag til andre event enn de nevnte, utvider vi bare spørreundersøkelsen med flere alternativer.

Hva om AKAM arrangerer/inviterer til en Action-Event i sommer?

(Dvs. arrangere "samling" for fotointeresserte på en "action-location")

Legger ved et par forslag...

Wings And Wheels 25. juni 2011 - Lunde i Telemark

Lista warbirds airshow (23. og 24. juli)

Klemmer inn en ekstra her ;)

Gardermoen Raceway 05-07 august Sunoco Drag Challenge NDRG CUP, NM bike gr 2-3, EM BIKE*

ndrg%20plakat%20liten.jpg

Vålerbanen - Lør 20. august - Norges- og Nordisk Mesterskap RR

Gardermoen Raceway 03-04 september NDRG Drag Finals NDRG CUP, NM bil gr 1-3, NM bike gr. 2-3

Antall deltagere som har stemt:

Wings And Wheels 25. juni 2011 - Lunde i Telemark: 2 deltakere

Gatebil-festivalen på Rudskogen den 8-10 juli 2011: 0 deltakere

Endret av flageborg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å dra på wings and wheels tenker jeg. EDIT: drar innover på lørdagen jeg også.

Savner "Lista warbirds airshow (23. og 24. juli)" på lista di.

Bra initiativ forresten.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Kommer til å dra på wings and wheels tenker jeg.

Savner "Lista warbirds airshow (23. og 24. juli)" på lista di.

Bra initiativ forresten.

Takk for det.

Wings And Wheels er så nærme i tid at det vanskelig lar seg gjøre noe mer organisert enn at den enkelte tar turen. Har satt av lørdagen til et dagsbesøk der.

I tillegg er det dukket opp et arrangement førstkommende helg på Dølemo. For den som har anledning blir det sikkert mange "motoriserte" motiver å fotografere.

Les mer her:

Norsk MotorTreff Dølemo 23. - 26. juni 2011

Og lista er oppdatert med "Lista warbirds airshow (23. og 24. juli)"

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Etter responsen å dømme var det ikke mange som er glade i fart og spenning her.

Det jevne bilde på foto.no handler stort sett om småfugl eller blomster, noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Motor, fart og spenning er jo så mye mer morsomt, men det er min subjektive mening da.

Lenke til kommentar

Denne tråden er, såvidt som jeg kan se, ikke aktuell for oss som bor i andre deler av landet enn Oslo.

Jeg bor ikke i Oslo, men denne tråden er likevel høyt aktuell for meg. (det finnes også andre steder på østlandet enn Oslo)

TS etterlyser andre arrangementer som kan komme på lista i første post.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Jeg er bare sånn måtelig interessert i støyende mekanikk, men et stevne er jo mer enn bare støyen og mekanikken. Det krrryr jo av folk der også :thumbup:

Jeg har dessverre veldig lite engasjement på å undersøke alternativer eller delta i diskusjon om når, men jeg kan komme til å hive meg med hvis det blir noe og hvis det nokså tett opptill ikke har dukket opp noe annet som jeg må/bør/har mer lyst til å gjøre den dagen.

Jeg synes dere som brenner for dette skal diskutere dere fram til et stevne eller to å dra på, og annonsere reisemåte / tid / sted og invitere med de som kan komme til å hive seg med når alt er klart. Det er et akam-treff hvis dere blir to :) (det har skjedd mer enn en gang i Oslo).

Lenke til kommentar

Jeg er på Lista Warbirds Airshow hvis jeg er i landet, men det er veldig stor mulighet for at jeg drar på ferie isteden. Jeg var der i 2010 og det gav mersmak. Et par gode tips er å ta med seg campingstol og tålmodighet. Andre ting er å være der tidlig lenge før flyvingen begynner i og med man da kan få komme nærme flyene. Det jeg savnet mest var noe mer enn bare 100mm.

Det ligger noen bilder fra 2010 her.

Lenke til kommentar

Jeg er på Lista Warbirds Airshow hvis jeg er i landet, men det er veldig stor mulighet for at jeg drar på ferie isteden. Jeg var der i 2010 og det gav mersmak. Et par gode tips er å ta med seg campingstol og tålmodighet. Andre ting er å være der tidlig lenge før flyvingen begynner i og med man da kan få komme nærme flyene. Det jeg savnet mest var noe mer enn bare 100mm.

Det ligger noen bilder fra 2010 her.

Har også lyst til å dra til Lista, var nå i helge på miniversjonen i Notodden og det var helt OK. (sammenliknet med Rygge i 2009 som var helt sykt) Eneste aberet er at jeg bor i Kongsberg som er et godt stykke unna, må bli overnatting i så fall.

post-204308-0-78703500-1308688228_thumb.jpg

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Denne tråden er, såvidt som jeg kan se, ikke aktuell for oss som bor i andre deler av landet enn Oslo.

Det finnes motorsport arrangementer over hele norge, på nettsidene til Norges bilsportforbund finner du terminliste* hvor alle offisielle stevner er med.

Og hvis du liker to-hjulinger finner du mange stevner hos Norges motorsportforbund.

Det er fult mulig og høre med motorsportklubber i nærmiljøet om man kan få være til stede på trening og lignende, da kan det være lettere og få fotografert nært utøverne.

Kan ta med at "ACC Harstad Racing" har stevne nå til helgen "Snow dragracing" .

* Nederst til høyre på hjemmesiden.

Lenke til kommentar

Har også lyst til å dra til Lista, var nå i helge på miniversjonen i Notodden...

Samme her vedr. Lista, og i helgen ble det Lunde i Telemark med Wings and Wheels :)

Ser ut som vi har tatt bilder av samme fly denne helgen...?

Moro å kunne få med seg det samme "showet" - fra flere byer(?) samtidig

post-226353-0-53563000-1309111808_thumb.jpg

TA-268 kommer inn for landing...

Endret av flageborg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter responsen å dømme var det ikke mange som er glade i fart og spenning her.

Det jevne bilde på foto.no handler stort sett om småfugl eller blomster, noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Motor, fart og spenning er jo så mye mer morsomt, men det er min subjektive mening da.

Action-foto er vel stort sett det eneste jeg driver med, men bare ett lite innspill fra meg (også det en subjektiv mening):

Hvordan har dere tenkt å kombinere det å lære noe om actionfoto med det å delta på store, kommersielle arrangementer som de som blir listet opp i førsteposten her? Jeg ser for meg at med mindre man har spesielt gode kontakter, så vil ikke en større eller mindre gruppe med glade amatører slippe til der det mest intense foregår, men stort sett være henvist til publikumsplass med dertil begrensede muligheter for de råeste bildene.

Ikke for å være surmaget altså, vil man delta på disse arrangementene for det sosiale og fordi man syns det er helt topp med fart og motor så er jo det greit, men om det var fotografisk utvikling som var hovedmålet ville jeg heller anbefalt å treffes under kontrollerte former utenfor større arrangementer, f.eks. overvære en treningskveld på en motorsportsbane. Husk også at actionfoto er mye mer enn motorsport - selv kjenner jeg mest til downhillsykling, i Osloområdet finner man dette bla. I Grefsenkleiva og Drammen skisenter (Aron) :)

Lenke til kommentar

Vi sees på Lista til lørdag :)

Det ser ut som arrangøren endrer planene...

LISTA: - Grunnet den svært vanskelige værsituasjonen som meldes for Lista-området i helgen er vi nødt til kansellere vårt Air Show 23. og 24. juli, melder arrangøren på sine hjemmesider fredag formiddag.

- Det er tragisk, men nå har vi stått på i hele natt og jobbet på, så nå er vi snart oppe og klare til å levere flyshow allerede førstkommende helg, sier stevneleder Mette Aarkvisla, til fvn.no.

- Det er meldt fint vær neste helg og vi vil gjerne gjøre dette siden det er mange som har gledet seg, forteller Aarkvisla.

Dermed satser stevnelederen på at arrangementet går av stabelen lørdag 30. og søndag 31. juli.

- Vi har ikke lagt oss ned, men tvert i mot snudd oss rundt for å vise at vi er seriøse på dette, og nå ramler det mange gode biter på plass hele tiden, sier en optimistisk stevneleder.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...