Gå til innhold

Partibarometer for juni og juli 2011


Partibarometer  

141 stemmer

  1. 1. Hvilket parti hadde du stemt på dersom det var Stortingsvalg i dag?

    • Demokratene
      1
    • Det Liberale Folkepartiet
      15
    • Det norske Arbeiderparti
      15
    • Fremskrittspartiet
      36
    • Høyre
      31
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      0
    • Pensjonistpartiet
      0
    • Rødt
      6
    • Samefolkets parti (Sámeálbmot Bellodat)
      0
    • Samfunnspartiet
      0
    • Senterpartiet
      4
    • Sosialistisk Venstreparti
      2
    • Tverrpolitisk Folkevalgte
      0
    • Venstre
      27
    • Kristent Samlingsparti
      0
    • Annet
      0
    • Ville ikke stemt
      0
    • Blankt
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      0
  2. 2. Hvilket parti hadde du stemt på dersom det var kommune- og fylkestingsvalg i dag?

    • Demokratene
      0
    • Det Liberale Folkepartiet
      12
    • Det norske Arbeiderparti
      14
    • Fremskrittspartiet
      32
    • Høyre
      32
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      0
    • Pensjonistpartiet
      0
    • Rødt
      5
    • Samefolkets parti (Sámeálbmot Bellodat)
      0
    • Samfunnspartiet
      0
    • Senterpartiet
      5
    • Sosialistisk Venstreparti
      2
    • Tverrpolitisk Folkevalgte
      0
    • Venstre
      26
    • Kystpartiet
      2
    • By- og Bygdelista
      0
    • Felleslista
      0
    • Radikale Sosialister
      0
    • Solidaritetslista
      0
    • Verdipolitisk parti
      0
    • Annet
      0
    • Blankt
      1
    • Ville ikke stemt
      1
    • Vet ikke/ingen formening
      7
  3. 3. Hvilket parti på Stortinget liker du minst?

    • Fremskrittspartiet
      41
    • Høyre
      4
    • Venstre
      4
    • Kristelig Folkeparti
      11
    • Senterpartiet
      3
    • Det Norske Arbeiderpari
      19
    • Sosialistisk Venstreparti
      55
    • Vet ikke/ingen formening
      3
  4. 4. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

    • Ap og Høyre
      16
    • AP og Venstre
      6
    • AP, SV og SP
      1
    • AP og SV
      6
    • AP og SP
      2
    • AP og KRF
      0
    • Venstre, KRF og SP
      2
    • Venstre, KRF og Høyre
      5
    • KRF og Høyre
      0
    • Venstre og Høyre
      17
    • Høyre og FRP
      36
    • Høyre, FRP og Venstre
      11
    • Høyre, FRP og KRF
      0
    • FRP og KRF
      1
    • FRP og Venstre
      7
    • Høyre, Venstre, Frp og Krf
      4
    • AP, Venstre og Høyre
      2
    • AP, SP og Venstre
      3
    • Ingen av de nevnte
      13
    • Vet ikke/ingen formening
      8
  5. 5. Påvirker partileder ditt valg av parti?

    • Ikke i det hele tatt
      31
    • I liten grad
      43
    • I noe grad
      52
    • I stor grad
      12
    • I svært stor grad
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      1
  6. 6. Hvilke partileder på Stortinget ønsker du som statsminister i Norge?

    • Kristin Halvorsen (SV)
      2
    • Jens Stoltenberg (AP)
      23
    • Liv Signe Navarsete (SP)
      2
    • Knut Arild Hareide (KrF)
      1
    • Trine Skei Grande (V)
      16
    • Erna Solberg (H)
      36
    • Siv Jensen (FrP)
      26
    • Ingen av disse
      27
    • Vet ikke/ingen formening
      7
  7. 7. Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)?

    • Det Norske Arbeiderparti
      35
    • Fremskrittspartiet
      54
    • Høyre
      79
    • Kristelig Folkeparti
      7
    • Senterpartiet
      11
    • Sosialistisk Venstreparti
      16
    • Venstre
      56
    • Ingen av de nevnte
      12
    • Vet ikke/ingen formening
      3
  8. 8. Ønsker du at ditt parti regjerer alene, eller i koalisjon med annet/andre parti(er)?

    • Alene
      63
    • I koalisjon
      43
    • Spiller ingen rolle
      24
    • Vet ikke/ingen formening
      10
  9. 9. Hvor i det (norske) politiske landskap føler du at du hører hjemme?

    • Ytterste venstre
      4
    • Venstre
      21
    • Sentrum
      27
    • Høyre
      53
    • Ytterste høyre
      23
    • Vet ikke/ingen formening
      13
  10. 10. Tror du de rødgrønne sitter ut hele perioden?

    • Ja
      108
    • Nei
      9
    • Vet ikke/ingen formening
      23
  11. 11. Hva slags regjeringskonstellasjon tror du vi har etter Stortingsvalget i 2013?

    • SV, AP, SP
      20
    • AP, SP, KrF
      3
    • AP
      10
    • SP, Venstre og KrF
      0
    • Venstre, Høyre og KrF
      5
    • Venstre, Høyre, krF og FrP
      3
    • Høyre og FrP
      43
    • Høyre
      6
    • Høyre, FrP og KrF
      7
    • Høyre, FrP og Venstre
      11
    • FrP
      2
    • Annet
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      28
  12. 12. Hva burde sperregrensen for utjevningsmandater til Stortinget ligge på?

    • 1%
      6
    • 2%
      3
    • 3%
      6
    • 4%
      21
    • 5%
      7
    • 6%
      5
    • 7%
      0
    • 8%
      8
    • Sperregrensen burde fjernes
      30
    • Vet ikke/ingen formening
      52
    • Annet
      2
  13. 13. Har du endret politisk ståsted siden februar/mars?

    • Ja
      24
    • Nei
      111
    • Vet ikke/ingen formening
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil stemme FrP fordi det er det eneste partiet som faktisk vil gjøre noe med det helvetes byråkratiet og mengden offentlige ansatte som lever på næringslivets og skattebetalernes penger (de som faktisk betaler skatt og ikke bare for fratrekket sin lønn (offentlige)).

 

825 000 mennesker jobber i det offentlige. ca 1/3 av alle arbeidstakere eller 17% av alle landets innbyggere (inkludert barn og pensjonister).

 

Flatere skattesystem, mindre reguleringer = mindre byråkrati = pengene brukes mer logisk = Jeg blir glad.

 

Byråkrati er ikke og blir aldri velferd, selv så mye AP/SV/SP/KRF og V ønsker å tro det.

Endret av Maartix
Lenke til kommentar

Vil stemme FrP fordi det er det eneste partiet som faktisk vil gjøre noe med det helvetes byråkratiet og mengden offentlige ansatte som lever på næringslivets og skattebetalernes penger (de som faktisk betaler skatt og ikke bare for fratrekket sin lønn (offentlige)).

 

825 000 mennesker jobber i det offentlige. ca 1/3 av alle arbeidstakere eller 17% av alle landets innbyggere (inkludert barn og pensjonister).

 

Flatere skattesystem, mindre reguleringer = mindre byråkrati = pengene brukes mer logisk = Jeg blir glad.

 

Byråkrati er ikke og blir aldri velferd, selv så mye AP/SV/SP/KRF og V ønsker å tro det.

 

Er det ikke byråkrati så blir det ikke likebehandling, så jo det ER velferd...

Lenke til kommentar

Hvorfor er FrP minst likt?

:S

 

Vel, den mest vanlige grunnen er fordi FrP kan finne på å ta med seg journalister til ett sted som er forsøplet og bestemmer seg for å skylde forsøplingen på innvandrere og de diskriminerer innvandrere på bakgrunn av religion og hvor de kommer fra. Dette er bare litt ut av all dritten de står for...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er FrP minst likt?

:S

FRP er det mest omstridte partiet i norsk politikk. FRP er det partiet som i størst grad skiller seg fra noe annet parti på Stortinget, det partiet som i aller sterkest grad understreker politisk uenighet i Norge. Fremskrittspartiet er et elsk- eller hat-parti. Partiet er enkelt og greit det mest splittende partiet i norsk mainstream-politikk. Vi vet at opp til 25 prosent av den norske befolkning har meldt sin støtte til Fremskrittspartiet. Det betyr at det er 75 % som ikke gir sin støtte til partiet. Og det betyr også, siden partiet er så omstridt som det er, at det er veldig mange mennesker i Norge som potensielt misliker FRP.

 

Jeg tror egentlig ikke det er så mye mer komplisert enn det.

 

:)

Lenke til kommentar

Hvorfor er FrP minst likt?

:S

 

Vel, den mest vanlige grunnen er fordi FrP kan finne på å ta med seg journalister til ett sted som er forsøplet og bestemmer seg for å skylde forsøplingen på innvandrere og de diskriminerer innvandrere på bakgrunn av religion og hvor de kommer fra. Dette er bare litt ut av all dritten de står for...

 

ja for du har perspektiv... se på statistikken før du setter flagg på frp.

 

hva mener du om de regjerende? bra folk det der!

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/wikileaks/article4034724.ece

 

jada "lenge" siden, hva med libya i dag? hvem kjenner du der som kan gi deg korrekt innsikt i situasjonen? Eller stoler du på TV2 nyhetene?

Endret av erlendeg
Lenke til kommentar

Jeg savner nittitallet da det faktisk var åpne rasister i FRP og Per Ståle Lønning stilte spørsmål som "Er det greit at somaliere i kokainrus stikker ned minstepensjonister, eller skal vi bare kaste ut hele hørva først som sist?" i Holmgang.

 

På mange måter var alt mye enklere på nittitallet. Senterpartiet var partiet for de som virkelig ikke likte EU. AP for de som likte EU og ville ha ørlite gran mer privatisering og effektivisering av velferdsstaten. SV var partiet for de som ville verne måker og kråker, KrF var partiet for de som likte ølmonopol og Kjell Magne, Venstre partiet for de som likte både Lars Sponheim og partiprogram trykket på resirkulert papir, Fremskrittspartiet var partiet for taxisjåfører og de som ikke likte skatter/avgifter/negre/diverse og Høyre partiet for de som.. tja.. jeg vet ikke helt.

 

Advarsel: Dette var et utrolig generalisert bilde av norsk politikk på 90-tallet, vennligst ikke flame meg for kraftig. Det var mest ment som en spøk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor er FrP minst likt?

:S

 

Vel, den mest vanlige grunnen er fordi FrP kan finne på å ta med seg journalister til ett sted som er forsøplet og bestemmer seg for å skylde forsøplingen på innvandrere og de diskriminerer innvandrere på bakgrunn av religion og hvor de kommer fra. Dette er bare litt ut av all dritten de står for...

 

ja for du har perspektiv... se på statistikken før du setter flagg på frp.

 

hva mener du om de regjerende? bra folk det der!

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/wikileaks/article4034724.ece

 

jada "lenge" siden, hva med libya i dag? hvem kjenner du der som kan gi deg korrekt innsikt i situasjonen? Eller stoler du på TV2 nyhetene?

 

angående siste håp frp , hvertfall som vi får servert i media, http://www.dagbladet.no/2011/07/03/nyheter/politikk/innenriks/arbeiderpartiet/kgb/17170515/ , hvis de skulle vinne valget, får se hvor lenge før man kan forkaste dem og etter idiotiske skandaler.

Lenke til kommentar

Hvorfor er FrP minst likt?

:S

 

Vel, den mest vanlige grunnen er fordi FrP kan finne på å ta med seg journalister til ett sted som er forsøplet og bestemmer seg for å skylde forsøplingen på innvandrere og de diskriminerer innvandrere på bakgrunn av religion og hvor de kommer fra. Dette er bare litt ut av all dritten de står for...

 

ja for du har perspektiv... se på statistikken før du setter flagg på frp.

 

hva mener du om de regjerende? bra folk det der!

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/wikileaks/article4034724.ece

 

jada "lenge" siden, hva med libya i dag? hvem kjenner du der som kan gi deg korrekt innsikt i situasjonen? Eller stoler du på TV2 nyhetene?

 

statistikken på det du skriver om har da ingen ting med det jeg skrev om. men fin måte å avspore på. Jeg kan ikke skjønne annet enn at du er FrP'er siden du prøver å få det jeg skriver om til å handle om noe helt annet...

 

regjeringen hadde vel gode grunner til å gjøre det de gjør, det hadde du kanskje skjønt hvis du hadde lest hele artikkelen og ikke bare det du vil...

 

Jada, jeg stoler fint på TV2-nyhetene, hvorfor i all verden snakker du om Libya plutselig? det har da ingenting med det jeg skrev om...

 

I all verden, tingene går sikkert meget bra i Libya. Hva med å enten diskutere det jeg skriver eller andre skriver istedet for å prøve å avspore ved å snakke om noe helt annet?

Lenke til kommentar

 

statistikken på det du skriver om har da ingen ting med det jeg skrev om. men fin måte å avspore på. Jeg kan ikke skjønne annet enn at du er FrP'er siden du prøver å få det jeg skriver om til å handle om noe helt annet...

 

regjeringen hadde vel gode grunner til å gjøre det de gjør, det hadde du kanskje skjønt hvis du hadde lest hele artikkelen og ikke bare det du vil...

 

Jada, jeg stoler fint på TV2-nyhetene, hvorfor i all verden snakker du om Libya plutselig? det har da ingenting med det jeg skrev om...

 

I all verden, tingene går sikkert meget bra i Libya. Hva med å enten diskutere det jeg skriver eller andre skriver istedet for å prøve å avspore ved å snakke om noe helt annet?

 

statistikken er vel grunnlaget for de uttalelser frp har gjort som du ikke liker.

 

Regjeringen hadde nok gode grunder ja, men de kommer ikke frem noe sted i artikkelen, uansett bør vel sannheten komme frem angående et såpass alvårlig emne, det angår hele norges befolkning hvor vidt vi skal sende soldater på tokt, ergo angår det demokratiet. Dumt å gjøre beslutninger på falske opplysninger.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg savner de dagene her på forumet hvor de "verste" i de politiske trådene var FrPere...

 

Da er det vel egentlig bare å ta turen til VG-nett, ettersom det er dit de fleste av dem har tatt turen... Blant annet for å kritisere Jens Stoltenbergs vaksinering av barn i uland... Eller kritisering av Jens og Knut for at de for eksempel følger med på hva som skjer i landet og dermed besøkte de flomrammede... Ellers så klager dem når det er snakk om sykehus, og raskere behandling av kreftpasienter og så videre... Som om Frp ville ha ordnet det bedre... Bare å se på adecco og sykehjemmet

, så finner man ut at Frp-politikken er dårlig på dette... Alt det handler om er å skyve selskaper foran folket, og gjøre luksusvarer billigere, gjøre større forskjell på fattig og rik.. og så videre. Det eneste det resulterer i er at vi får mye flere fattige, uteliggere, og så videre, men kanskje sparer vi noen lapper selv som vi bruker bort på tull... Frp og høyre ønsker et system der hvor de som har mest kan kjøpe seg bedre helsetjenester enn en som har dårlig råd... I alle fall min oppfatning.
Lenke til kommentar

skulle muligens stemt på et ærlig parti, hvis det fantes. evt frp for å se.

 

Alle partier er vel ærlige når alt kommer til alt: Dersom de hadde fått nok støtte vel og merke...

For eksempel: Desto flere som støtter oppom et parti, desto mer kan det partiet få til.. Er det ikke slik? Forskjellen på de ulike partiene er vel måten de har tenkt å få det til...

Hvis man ser på en skala fra venstre til høyre, så vil jo venstresiden bygge et offentlig samfunn der alt er gratisgoder som er tilgjengelig for alle folk uavhengig av økonomi eller sosial tilhørighet, mens Høyresiden vil bygge en privat sektor, og et samfunn der bare de som har råd til, og gjør det best i samfunnet, kan leve og ha det godt.... Mens den ene retningen ønsker å flate ut, og skape et samfunn som alle kan være lykkelige og ha råd til å bli syk for eksempel, så ønsker den andre siden å skape et USA-liknende system der hvor alle sykehus er private... Man ønsker kanskje at bilderberg skal kjøpe opp alle sykehusene vi har og tjene fett på oss... Høyresiden handler om profitt, ikke om deg og meg... Vi får kanskje mer frihet til å velge, men det er også bare de som har råd med dette som har denne friheten.

USA har jo hatt denne "Frp"(og DLF) politikken i alle år...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...