Gå til innhold

Utakk er verdens lønn

Anbefalte innlegg

Hei.

I mars i år (2003) så fikk jeg en telefon fra VBC nødhjelp , de spurte om ikke jeg ville bli med å støtte en insamling til de stakkars fattige gatebarn i Talin. Jeg hadde jo ikke hjerte til å si nei... Jeg sa ja til å betale 100kr (helt grei summ det) så vile de at jeg skulle betale 10 kr i porto og adm kostnader, helt ok det å.

Så fikk jeg en" hyggelig faktura ", som jeg glemta å betale. Da fikk jeg etter en uke en ny " hyggelig faktura " der de la på enda 10 kr for porto og ekspedisjon, helt freit. Jeg ville jo hjelpe. Jeg betalte og fikk et takke brev som var helt greit.

Så så jeg et brev i postkassen min i dag, fra uganda :o . Der var det angivelig en 14 år gammel gutt som skrev på perfekt engelsk og fortalte sin veldige veldige sørgelige historie og en drøm om å fullføre skolen og ønsket å høre fra meg.

Dette ser jeg på som at VBC selger lister med nanet og adressen til folk som er trege nokk til å støtte slike veledighets organisasjoner.... Fy flate, sånt blir man litt sint av. Så fra nå av støtter jeg kunn Lions og saniteten pga at mamm og pappa er med der....

Så gjør dere en tjeneste og ikke gi penger til ymse firmaer som dreiver veledighet!

Jeg sender ikke noe svar på dette brevet jeg fikk :grumpy:

mvh knutern_

ps pass på hva dere sier ja til sgi dem litt og de vil ha alt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...