ahpadt Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Norsk er russisk rulett. Det holder ikke bare å skrive plettfri norsk og ha et godt språk, men du skal helst finne opp hjulet på nytt også. Nå er sannsynligvis lærere også litt vel snill med standpunktkarakterene, slik at du i realiteten muligens ligger på et litt lavere nivå enn det du har i standpunkt. Jeg fikk faktisk det samme på eksamen som i standpunkt da jeg gikk i 10. klasse. De aller fleste gikk ned én eller to karakterer, og jeg husker kun ett tilfelle hvor noen gikk opp. Nå får jeg angst. Jeg kom opp i norsk hovedmål, kjemi og norsk sidemål, og er supernervøs på norsken; ikke for at jeg bomma, men fordi jeg virker som en super-ateist-sosialist-jævel, når jeg verken er ateist eller noe mer enn en sosialdemokrat. Håper at sensor er skikkelig sosialist, noe som ikke er uhørt. Sensor er sosialist garantert. Ateist er mer usikkert. Representin' Jeg fikk 5 i bokmål og 4 i nynorsk som standpunkt. På eksamen fikk jeg først 2 i bokmål, men 'klaget' opp til en 3er. Fikk også 3 i nynorsk. Om jeg i det hele tatt kan bruke det som sammenligning, fikk jeg 5 i norsk muntlig både i standpunkt og muntlig eksamen. Skriftlig eksamen i norsk = Endret 20. juni 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
stifa Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Helt enig! Jeg synes det er bak mål å ha 75 % norsk på eksamen i tredjeåret på videregående. Det finnes viktigere fag, som programfaga for eksempel; i mitt tilfelle kjemi 2, matematikk R2 og fysikk 2. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Dette kan vel ha like mye med at dere får for snille standpunktkarakterer i norsk? Da jeg gikk siste året allmennfag, var det ingen som fikk noen store avvik mellom eksamens- og standpunktkarakter. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Sikre på at faglærerne deres ikke gir dere gode karakterer for lett da? Eller kanskje dere ikke går gjennom det nødvendige av pensum? Jeg fikk ihvertfall standpunkskarateren min på eksamen. Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Not surprised. Det er ganske typisk å få en dårligere karakter på norsk eksamen. Fryktet norsk eksamen og det gikk dårlig. Gikk fra 5 til 3 (hadde streng norsk lærer). Men dette var VG3. Endret 22. juni 2011 av Luna91 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Dette kan vel ha like mye med at dere får for snille standpunktkarakterer i norsk? Da jeg gikk siste året allmennfag, var det ingen som fikk noen store avvik mellom eksamens- og standpunktkarakter. Sikre på at faglærerne deres ikke gir dere gode karakterer for lett da? Eller kanskje dere ikke går gjennom det nødvendige av pensum? Jeg fikk ihvertfall standpunkskarateren min på eksamen. For min del, så lå jeg alltid på det nivået når det gjaldt norsk. Det var ikke bare meg det gikk dårlig med på eksamen. Man kunne telle alle antall femmere på én hånd, av hele resultatarket for alle klassene. Det var ingen 6ere så vidt jeg husket. Lærerene mine skjønte ingenting av hvorfor jeg fikk så lav karakter. Endret 22. juni 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
magneman Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 VG3 Standpunkt:5 i nynorsk, 5 i bokmål Eksamen: 3 i nynorsk, 4 i bokmål Klage incoming (nynorsk)! Noen som vet om skolene fortsatt holder stengt? Dvs. administrasjonen, om jeg kan få snakket med rådgiver og slikt. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Tror du kan det de førstkommende dagene. Mine: 3 i hovedmål 5 i sidemål (I virkeligheta har jeg 5 i begge.) I dun geddit! Har vi rett på begrunnelse? Endret 22. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Har vi rett på begrunnelse? Nei, men hvis du klager får du begrunnelse. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Men vi har rett til å få oppgaven tilsendt, ikke sant? Norsklærern min er jævlig grei, så hun ville sikkert ha sett over den. Endret 22. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ja, men skrev ikke du på din egen PC? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Ja, men skrev ikke du på din egen PC? Jo'a, men den er levert inn. Kan hende jeg har eksamesnoppgaven på USB-sticken da jeg kopierte alle filene fra «2010-2011»-mappa mi. Er ikke sikker på om jeg lagra eksamensoppgaven der da. Endret 22. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå