Gå til innhold

Macbook: Pro eller Air?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :)

Jeg har tenkt å kjøpe meg en mac. Det store problemet er hvilken mac jeg skal kjøpe. Jeg vil ha en mac som jeg kan bruke daglig, som er rask og lettvindt å bruke. Jeg sitter også mye på buss, så den burde være lett tilgjengelig. Uansett hvilken av modellene jeg kjøper skal den være 13"!

Er det noen som vet når neste "lansering" av pro eller air er?

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen! :)

Jeg har tenkt å kjøpe meg en mac. Det store problemet er hvilken mac jeg skal kjøpe. Jeg vil ha en mac som jeg kan bruke daglig, som er rask og lettvindt å bruke. Jeg sitter også mye på buss, så den burde være lett tilgjengelig. Uansett hvilken av modellene jeg kjøper skal den være 13"!

Er det noen som vet når neste "lansering" av pro eller air er?

Takk! :)

MacBook Air har aldri vært kjent for å være spesielt rask. Så hvis du har tenkt å jobbe med veldig tunge oppgaver, ville jeg nok ha valgt MacBook Pro. Uansett hva du velger, så kan det være lurt å vente en måneds tid, da det kommer både nytt OS, og ny maskinvare.

---

BalleB

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :) Har vært kjekt med en liten pc, men er den så veldig mye mindre da? Jeg har alltid tenkt å velge pro, men så ble jeg veldig usikker..

Ja, jeg kommer nok til å vente til neste lansering! :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ventet på nye Air som er ventet å komme i sommer.

Den vil bli oppgradert til nyeste prosessorgenerasjon fra Intel (Sandy Bridge), men beholde sitt portable design. Det er også verdt å merke seg at Air kommer med SSD som standard, så alt flyter bedre enn det man opplever med en mekanisk disk. I tillegg har 13" air skikkelig oppløsning (1440 900), hvor 13" pro har fattige 1280 800, bare det gjør 13" pro uaktuell for min del, og derfor kjøpte jeg Air 13".

Lenke til kommentar

p-trus, mener du at air ville være bedre for meg altså?

Det er jo også lettvint å bytte ut den ordinære harddisken med en SSD-disk da! da er oppløsningen eneste store forskjell(?)

Endret av Arceez
Lenke til kommentar

Til det bruket du skisserer, tror jeg Air vil være perfekt. Den er lett, kjapp (kanskje kjappere enn en Pro uten SSD på lette oppgaver) og har grei batteritid (7t). Skjermen har i tillegg større oppløsning enn 13" Pro, noe jeg ser på som en stor fordel.

Jeg eier ikke en selv enda, men kommer til å skaffe en når den blir oppdatert med Sandy Bridge og Thunderbolt. Den vil bli brukt på skolen, hjemme og andre steder jeg måtte finne på å reise.

Lenke til kommentar

Macbook Pro ble nettopp oppdatert (mars). Jeg synes å ha lest et sted at Mac Pro snart ble oppdatert, men for meg er det en lite aktuell modell så beit meg ikke spesielt merke hva som sto der.

Air kommer snart til å bli oppdatert, sannsynligvis rundt Lion (juli).

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt veldig usikker. Burde jeg ta MBP pågrunn av at den er sterkere? jeg syns også den ser mer kompakt ut, og belysende taster er da kjempeflott! MBA er jo ikke den sterkeste maskinen, og et minus er at den koster mer med 4gb ram. Huff, for et vanskelig valg.. Jeg kan jo heller kjøpe med SSD isteden for HDD på MBP'en, da er jo den overlegen? og prisen blir den samme som MBA!

Endret av Arceez
Lenke til kommentar

Om jeg venter på de nye prosessorene som kanskje blir installert i Air, da blir den jo en god del raskere da? Pro er jo treigere i lette oppgaver, men hvor tunge programmer må det kjøres for at Pro er bedre? Spilling gjør jeg på stasjonær-pc, og videorendering har jeg aldri prøvd.

Skal ned til Fredrikstad ikveld, får ta meg en tur til eplehuset i løpet av de neste dagene å teste da :)

Lenke til kommentar

Air vil fremdeles har bedre oppløsning på skjermen enn det Pro 13" har.

Selvsagt blir CPUen mye bedre hvis du venter på Sandy Bridge-oppdateringen, det bør du gjøre.

Pro har også skarpe kanter som gjør maskinen ubehagelig å bruke over lengre tid.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Helt klart Macbook Air. Bedre oppløsning, tynnere og lettere. Hvis du venter noen uker, får du også bedre hardware. Det eneste aberet er manglende CD/DVD-stasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...