Eirik Pedersen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Kjøpte et undervanns videokamera av Pixmania i September 2010, og nå funker det ikke. Skjermen funker ikke, og det er noe galt med linsa. Kjøpte også deres stressfritt kjøp avtale ( http://www.pixmania.com/no/no/vare-tjenester/11-univers.html ), om det har noe å si. Det største problemet mitt er at jeg reiser på surfe/dykke ferie om 1uke, og i første omgang var det hele grunnen til at jeg kjøpte kameraet. Ser nå at de ikke har videokameraet inne lenger (forresten er det snakk om et Sanyo Xacti vpc wh1), og lurer på hva jeg har krav på og kan gjøre. Har jeg krav på et nytt produkt med tilsvarende, eller bedre kvalitet uavhengig av pris? Hva skjer når de ikke har tlsvarende produkt, eller bedre? (Altså det er et HD undervannskamera, noe de ikke har av samme eller andre merker lenger). Kan også tilføye at jeg gav 1800kr for videokameraet (I September 2010). Og eneste nettbutikken jeg fant i Norge som selger kamerat idag (20.06.2011) selger det for 2500kr. http://www.japanphoto.no/product/digitalkamera/vanntette-kamera/sanyo-vpc-wh1-gul/?source=jpno_kelkoo&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Sanyo%2520VPC-WH1%2520Gul&referer=kelkoo_no Setter pris på svar. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Du har krav på å få det reparert eller byttet avhengig av hva problemet er. Problemet er at dette er umulig å få til på en uke med frakt frem og tilbake. 1uke er så kort tid at det ikke er sikkert at du får et nytt om du bestiller det idag heller så jeg tror ærlig talt du er alt for sent ute til å kunne fikse noenting før ferien. Lenke til kommentar
Eirik Pedersen Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Okei, takk. Det er vel null sjanse for meg å få pengene tilbake, eller? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Om du får pengene tilbake eller ikke avhenger av hva selger gjør med kameraet. Selger har krav på avhjelpsforsøk, som innebærer reparasjon. Dersom de ikke klarer å reparere varen på to forsøk eller det tar urimelig lang tid(5-7 uker) så vil du kunne heve kjøpet og få tilbakebetalt pengene. Dersom det viser seg at det ikke lønner seg(for de) å reparere så kan de tilby ny vare(med lik eller bedre specs) eller heve kjøpet. Men det tar tid å få avklart dette også. Dette går også inn under avhjelp. I tillegg er vel Pixmania etterhvert blitt beryktet for å være konsekvent vanskelige i forhold til Norske forbrukere og forbrukerkjøpsloven, så her kan du og legge litt tid i å måtte krangle. Så om du må ha et undervannskamera før du reiser må du nok dekke dette selv, med den risikoen det innebærer. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Dette forutsetter naturligvis at reklamasjonen er gyldig og berettiget. Feil/mangler som skyldes feil bruk eller ytre påvirkninger må du dekke selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå