Christian86 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Fikk litt lyst til å ta med meg 400mm 2.8 med D3x håndholdt riktig nok, for å sjekke responsen Hm - hadde noe tilsvarende i størrelse med sist gang Akam var der - kan ikke minnes at noe vektere løp etter meg edit: det var vektere som så meg der, men ingen stoppet meg - riktignok andre som stoppet å lurte fælt på hva jeg hadde i hånden da Endret 21. juni 2011 av Christian86 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 jeg synes dette høres rart ut. vi hadde jo et Akam-treff der for et par uker siden og da var det ingen som sa noe. 2 Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg sendte en mail og spurte, og fikk til svar at vektere nå var informert om å spørre hva bildene skulle brukes til. Det er altså ikke forbudt å bruke stativ/monopod, men hvis det skal brukes i kommersielle hensyn så vil de nok ha beskjed om det på forhånd. 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Håndholdt? Fysj. Tror de reagerer mere på et kraftig stativ med gimbalhode. ..Og tre assistenter med reflektorer og diffusere.. Edit: Nei - vent - denne slår alt. Lurer på om man kan ta med seg modell ditt?.. Riktig nok med reflektor. Siden de nå sier de skal spørre hva bildene skal brukes til. TFP er vel i grunn ikke kommersielt bruk av bildene?.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Er denne regelen for å forhindre piratkopiering av blomster? Sikkert. De har nok fått tips av RIAA om at de taper milliarder i omsetning på at folk piratkopierer blomster og får en komplett eksotisk botanisk opplevelse hjemme i stua uten å måtte vanne eller dra til botanisk hage. Ca 99,99% av verdens befolkning møter beviselig ikke opp i botanisk hage årlig. Ergo vanvittige tap på billettinntekter. 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 --snip -- Ergo vanvittige tap på billettinntekter. Astronomiske tap; særlig ettersom det er gratis å gå i den Botaniske hagen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg sendte en mail og spurte, og fikk til svar at vektere nå var informert om å spørre hva bildene skulle brukes til. Det er altså ikke forbudt å bruke stativ/monopod, men hvis det skal brukes i kommersielle hensyn så vil de nok ha beskjed om det på forhånd. Jepp og flott! Det er samme svar Akam fikk også ser det ut til - og da regner jeg denne saken som ute av verden for alle oss som liker å ta bilder i botanisk hage. "Mine" vektere spurte aldri om hva bildene skulle brukes til, bare at stativ (og altså "profesjonelt utstyr" generelt) var forbudt. At profesjonelle fotografer - eller andre som vil bruke hagen og dens fasiliteter til komersiell virksomhet - må innhente tillatelse på forhånd synes jeg i grunn er helt greit. Men det er kanskje fordi det ikke gjelder meg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 --snip --Ergo vanvittige tap på billettinntekter. Astronomiske tap; særlig ettersom det er gratis å gå i den Botaniske hagen Ennå verre! Direkte tyveri av skattebetalernes penger, med svimlende konsekvenser for botaniske hager over hele verden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Jeg sendte en mail og spurte, og fikk til svar at vektere nå var informert om å spørre hva bildene skulle brukes til. Det er altså ikke forbudt å bruke stativ/monopod, men hvis det skal brukes i kommersielle hensyn så vil de nok ha beskjed om det på forhånd. Godt man ser et saklig innlegg . Ellers må vel en monopod være lov så lenge man viser hensyn, det er mange som ikke klarer å holde et kamera støtt nok til å ta de bildene man ønsker av naturobjekter. Endret 21. juni 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Håndholdt? Fysj. Tror de reagerer mere på et kraftig stativ med gimbalhode. ..Og tre assistenter med reflektorer og diffusere.. Edit: Nei - vent - denne slår alt. Lurer på om man kan ta med seg modell ditt?.. Riktig nok med reflektor. Siden de nå sier de skal spørre hva bildene skal brukes til. TFP er vel i grunn ikke kommersielt bruk av bildene?.. Du må signere en kontrakt, hvis ikke blir du kastet ut Den sier ganske enkelt at du må betale for evt. blomster du / modellen ødelegger osv og noen ganger har de deler som du ikke får bruke etc. Brudepar, konfirmanter osv får du alltid lov til å fotografere der, selv om det er kommersielt. Så tfp går sikkert greit, kommer nok mere ann på om de tror på deg :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå