uylum Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 jeg har tenkt å bytte ut min spillmaskin til en stuepc og lurer på hva jeg minst må ha for å spille av HD filmer uten at det hakker eller blir feil i bildet vil ha så efekt gjerrig og stille pc som mulig den jeg har i dag drar 500w på max Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 jeg har tenkt å bytte ut min spillmaskin til en stuepc og lurer på hva jeg minst må ha for å spille av HD filmer uten at det hakker eller blir feil i bildet vil ha så efekt gjerrig og stille pc som mulig den jeg har i dag drar 500w på max Nå er jeg usikker på hva som er mest optimale her: Fortron-Source FSP-Zen-400 400W Sapphire Radeon HD4550 HM/1GB HDMI 512MB AMD Athlon II X2 260 3,2GHz Socket AM3 Box 4 GB DDR3 RAM Dette oppsette burde fint klare det meste. Husk at Popcorn hour har under 1/6 av ytelsen her, den klarer HD avspilling greit, fordi windows XP/Windows 7 jobber i bakgrunnen i tillegg så jobber programvaren f.eks powerDVD/WinDVD så dermed kunne du spart en del ytelse hvis du hadde sluppet dette ytelsetapet i windows. Lenke til kommentar
uylum Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 finnes det noen intel atom eller amd fusion som er kraftige nokk eller er det nokk å putte et HD 4550 til å ta seg av bilde uten å tenke på prosessorkraft? bruker VLC en del å vet at denne krever en del... og med direct x 11 kan man vel bruke skjermkortet til å ta seg av mye av jobben med bilde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå