paithlezz Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Har et billig logitech til 100kr som funker bra, men blir sliten av å skrive lengre setninger med det. Derfor ser jeg etter et nytt tastatur som skal brukes til gaming og mye skrivining. Har aldri prøvd mekanisk før, så er åpen for det også. Trenger ikke noe g15 opplegg med skjerm og tusen knapper, som ser ut som store krigsskip. Men det kan godt være noen fine knapper og makroer, selv om jeg ikke har hatt behov for det tidligere. Syns logitech g110 så veldig fint ut, har også fått god kritikk. Kom med forslag Endret 20. juni 2011 av paithlezz Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Logitech G110 er et ganske bra tastatur. Ganske likt Logitech G19, bare uten skjermen. Innebygget lydkort, macroknapper og bakgrunnsbelysning er alle kjekke funksjoner som iverfall jeg synes er verdt det. Knappemessig er det ganske behagelig å skrive på, selv over lengere tid med både spilling skriving. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Mekaniske taster er langt bedre å skrive på enn gummitastene du får med G110 sier jeg 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Hva legger du i bedre å skrive på? For min del synes jeg G110 er veldig behagelig å skrive på. Blir god flyt i skrivingen, og funker supert til gaming. Endret 21. juni 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Det er en vanesak. Selv liker jeg mitt G19-tastatur veldig godt. Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Har et billig logitech til 100kr som funker bra, men blir sliten av å skrive lengre setninger med det. Derfor ser jeg etter et nytt tastatur som skal brukes til gaming og mye skrivining. Har aldri prøvd mekanisk før, så er åpen for det også. Trenger ikke noe g15 opplegg med skjerm og tusen knapper, som ser ut som store krigsskip. Men det kan godt være noen fine knapper og makroer, selv om jeg ikke har hatt behov for det tidligere. Syns logitech g110 så veldig fint ut, har også fått god kritikk. Kom med forslag Har lenge vært på utkikk etter et godt tastatur å skrive på. Hadde brukt et fra Microsoft jeg var veldig fornøyd med i mange år... helt til jeg oppdaget mekanisk tastatur og prøvde det, nå vil jeg aldri se tilbake. Jeg var på Dreamhack nylig og prøvde alle de nåværende modellene til Logitech, Razer, Steelseries, QPAD, ACE og et par småmerker jeg aldri hadde hørt om før. Logitech har ingenting å stille opp med mot mekanisk i min mening. Du kan se i signaturen min for en liten guide til mekaniske tastaturer. Det viktigste å se på er de forskjellige "switchesene" som brukes. Blå er de som regnes som aller best til skriving. Problemet er derimot at det ikke er så altfor mange mekaniske tastaturer å velge mellom her i Norge. Du har Steelseries sine 7G og 6Gv2, begge disse bruker Cherry MX Black switches, som ikke er så altfor gode å skrive på. Du har QPAD sin nye modell, som jeg syntes var meget skuffende. Razer Black Widow er den jeg bruker, den har Cherry MX Blue switches, er gudommelig å skrive på, og ser grei ut. Min kamerat var ikke helt fornøyd med utvalget her i Norge, så han bestillte ett fra utlandet. Das Keyboard Ultimate. Men da kommer frakt og moms i tilegg selvfølgelig. Den bruker de samme switchene som Black Widow, og føles helt likt å skrive på. Anbefaler altså Razer Black Widow eller å bestille Das Keyboard fra utlandet. Men, som nevnt er tastatur en veldig personlig ting. Det beste hadde nok vært å prøvd dem selv før du kjøper om du har muligheten. Endret 22. juni 2011 av MrConfusion 1 Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Fikk han med noe klister eller så for å få Æ,Ø,Å på tastaturet han kompisen ? Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Fikk han med noe klister eller så for å få Æ,Ø,Å på tastaturet han kompisen ? Nei, han kjøpte Das Keyboard Model S Ultimate. Den har blanke taster, så layout blir nøyaktig lik som alle andre tastaturer du bruker. =) Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Har tenkt å bytte ut mitt gamle Fujitsu Siemens tastatur(typ, 12 år gammelt ellerno), av den enkle grunn at jeg er drittlei det, alt funker fortsatt, eneste som er ødelagt er et av fire "tippebein"(to størrelser på hver side). ILØPET AV 12 ÅR! Også ser det kjedelig ut.. Siden jeg bruker den stasjonære både til programmering og spilling, så utgår et tastatur som ikke er egnet til det ene eller det andre. Såvidt jeg forstår er ikke Steelseries eller Razor veldig egnet til skriving. Noen rimelige tips? Et par krav; Ikke et sånt flatt møkkatastatur likt dem på bærbare Ikke trådløst Helst PS2-kompatibelt Numpad Har blitt litt for avhengig av play/pause + volum pga spotify.. Men ikke noe veldig stort krav. Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Har tenkt å bytte ut mitt gamle Fujitsu Siemens tastatur(typ, 12 år gammelt ellerno), av den enkle grunn at jeg er drittlei det, alt funker fortsatt, eneste som er ødelagt er et av fire "tippebein"(to størrelser på hver side). ILØPET AV 12 ÅR! Også ser det kjedelig ut.. Siden jeg bruker den stasjonære både til programmering og spilling, så utgår et tastatur som ikke er egnet til det ene eller det andre. Såvidt jeg forstår er ikke Steelseries eller Razor veldig egnet til skriving. Noen rimelige tips? Et par krav; Ikke et sånt flatt møkkatastatur likt dem på bærbare Ikke trådløst Helst PS2-kompatibelt Numpad Har blitt litt for avhengig av play/pause + volum pga spotify.. Men ikke noe veldig stort krav. Dette har ingenting med den originale posten å gjøre. Lag en ny tråd. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Har tenkt å bytte ut mitt gamle Fujitsu Siemens tastatur(typ, 12 år gammelt ellerno), av den enkle grunn at jeg er drittlei det, alt funker fortsatt, eneste som er ødelagt er et av fire "tippebein"(to størrelser på hver side). ILØPET AV 12 ÅR! Også ser det kjedelig ut.. Siden jeg bruker den stasjonære både til programmering og spilling, så utgår et tastatur som ikke er egnet til det ene eller det andre. Såvidt jeg forstår er ikke Steelseries eller Razor veldig egnet til skriving. Noen rimelige tips? Et par krav; Ikke et sånt flatt møkkatastatur likt dem på bærbare Ikke trådløst Helst PS2-kompatibelt Numpad Har blitt litt for avhengig av play/pause + volum pga spotify.. Men ikke noe veldig stort krav. Når du først har postet kan jeg likesågodt svare. Jeg har hatt Razor Blackwidow (sånne blå mekaniske taster) i ei uke nå og jeg har skrevet maaaaaaasse og spilt en god del. Det er suuupert til skriving og jeg har enda ikke irritert meg over tastaturet i spilling. Dog er det veldig clicky, så om du har pc'n i nærheten av f. eks. der andre vil se tv vil du nok få en appelsin i hodet iblandt. det har play/pause, volum og flere konfigurerbare knapper. Jeg har normal utgaven, finnes også en ultimate utgave for den som liker bling. =) Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Logitech Illuminated <3 "Ikke et sånt flatt møkkatastatur likt dem på bærbare". Logitech Illumniated er et meget flatt tastatur med scissor-switches... som er det man finner i bærbare. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Dette har ingenting med den originale posten å gjøre. Lag en ny tråd. Greth, var ikke helt sikker på hvor terskelen her lå for å lage ny topic/bruke eksisterende.. Når du først har postet kan jeg likesågodt svare. Jeg har hatt Razor Blackwidow (sånne blå mekaniske taster) i ei uke nå og jeg har skrevet maaaaaaasse og spilt en god del. Det er suuupert til skriving og jeg har enda ikke irritert meg over tastaturet i spilling. Dog er det veldig clicky, så om du har pc'n i nærheten av f. eks. der andre vil se tv vil du nok få en appelsin i hodet iblandt. det har play/pause, volum og flere konfigurerbare knapper. Jeg har normal utgaven, finnes også en ultimate utgave for den som liker bling. =) Heh, glemte å si det, nåværende tastatur bråker en del så lydnivå er ikke så viktig. Når normalutgaven koster 750 spenn er det mer enn nok for meg, ikke noe fan av blingbling uansett. Men jo, takker for svar. Får lage en egen topic og se hva som dukker opp.. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Logitech Illuminated <3 "Ikke et sånt flatt møkkatastatur likt dem på bærbare". Logitech Illumniated er et meget flatt tastatur med scissor-switches... som er det man finner i bærbare. Nå var det ikke til soppen som hijacka tråden jeg skrev til. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) sidewinder x4 er hvertfall jeg fornøyd med, gikk fra et M$ tastatur som var fem år gammelt, x4 har det man trenger av taster og ikke så mye mer enn det, samt takler mer enn tre taster samtidig som ikke mitt gamle gjorde, foreløpig skrevet svært lite så kan ikke si hvor bra det er til skriving, men basert på førsteintrykk funker det svært bra til det også. Edit: http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard-guide.html Fin guide med all info (for de fleste hvertfall) man trenger om mekaniske keyboard Endret 18. juli 2011 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Nå var det ikke til soppen som hijacka tråden jeg skrev til. Ah, beklager! Nettopp for å unngå slikt tull at jeg oppfordret til å lage ny tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå