Luna91 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Er litt forvirret. Eller MÅ man være under 21 år. Har lest forskjellige svar. "Kvote for førstegangsvitnemål omfatter søkere som ikke fyller mer enn 21 år i opptaksåret og som har fått utstedt førstegangsvitnemål etter tre år i videregående opplæring." (Jeg har allerede fullført videregående. Bare lurte) Endret 22. juni 2011 av Luna91 Lenke til kommentar
operg Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hvis du blir eller er blitt 22 det året du søker er du ikke i førstegangskvoten. Hvis du blir eller er blitt 21 eller under i det året du søker, er du i førstegangskvoten. Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Hvis du blir eller er blitt 22 det året du søker er du ikke i førstegangskvoten. Hvis du blir eller er blitt 21 eller under i det året du søker, er du i førstegangskvoten. Takk! Endret 22. juni 2011 av Luna91 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Utrolig teit, er faktisk ikke alle som bruker 3 år på vgs. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Utrolig teit, er faktisk ikke alle som bruker 3 år på vgs. Man fyller da 19 etter et ordinært løp på videregående; de som har krav på flere har ofte rett på særskilt opptak. Men jeg er enig med deg; det er litt feil. Det skulle heller ha vært en maksgrense på hvor lenge man kan vente etter man har fått vitnemålet eller noe slik. Endret 20. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvis du ikke klarer videregående på seks år, ser jeg faen ikke hva du skal med høyere utdanning. Helt greit at det er en øvre grense slik at man setter litt press på folk. Det er dyrt for staten å utdanne alle. 1 Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Hvis du ikke klarer videregående på seks år, ser jeg faen ikke hva du skal med høyere utdanning. Helt greit at det er en øvre grense slik at man setter litt press på folk. Det er dyrt for staten å utdanne alle. Meg? Jeg fullførte videregående på tre år. Har bare lurt på dette. Endret 22. juni 2011 av Luna91 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hvis du ikke klarer videregående på seks år, ser jeg faen ikke hva du skal med høyere utdanning. Helt greit at det er en øvre grense slik at man setter litt press på folk. Det er dyrt for staten å utdanne alle. Hvem har sagt noe om 6 år? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hvem har sagt noe om 6 år? 22 (alder fullført) - 19 (alder vanlig) = 3 3 år med videregående skole + 3 år = 6 år. Siden du mener det er "utrolig teit" med 22 som aldersgrense, så var det vel deg som snakket om 6 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå