Gå til innhold

Windows sikkerthet umulig å komme rundt

Anbefalte innlegg

Jeg skulle installere en lyddriver etter jeg reformaterte pcen, jeg bruker windows 7 64-bit. Jeg fikk denne feilmeldingen: 909763.jpeg

Jeg har deaktivert hele brannmuren, jeg har godkjent setup.exe filen for brannmuren, jeg har skrudd av varsling for sikkerhetsmeldinger og til slutt deaktiverte jeg hele security senter noe som gjør at jeg ikke forstår hvordan den kan fortsette å poppe opp.

Det hjelper ikke å velge "Installer denne programvaren allikevel" den bare popper opp noen sekunder senere. Den lar meg rett og slett ikke installere lyddriveren fordi den kan være farlig, grusomt irriterende.

Noen som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta av uac og win defender også, sjekk om du kanskje får instalert da.

Prøvde å deaktivere windows defender, pop-upen kom fortsatt. Jeg har skrudd av uac ved å scrolle varslingsnivået helt ned, jeg har også restarta pcen og den står på "ikke varsle", likevel varsler den meg når jeg prøver å installere.

Lenke til kommentar

Hmmm.. jeg har aldri vært borti at den ikke lar deg installere selv om du velger "installer likevel".

Problemet er at driveren er usignert. Dette skal ikke ha noe med UAC eller slikt å gjøre. Det er mulig at driveren rett og slett er så gammel at signatursertifikatet den bruker er blitt udatert.

Det du kan gjøre er å trykk F8 under oppstart og velge start uten kontroll for signerte drivere (jeg husker ikke om dette er ordrett det som står som valg men du forstår det sikkert). Det disabler sjekk for signaturer på driverene og bør la deg installere. Det jeg ikke vet er om den vil klage igjen senere når du rebooter og dermed automatisk reaktiverer sjekken for signaert drivere.

Den enkleste løsnignen dog - i og med at dette er snakk om en rimelig standard driver uansett - er nok bare å bruke en versjon av driveren som faktisk er korrekt signert. Da vil ikke windows klage heller og det blir helt unødvendig å drive med workarounds.

Her kan du laste ned siste driverversjon rett fra chipprodusenten:

http://www.realtek.com.tw/Downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=23&PFid=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Windows update bør også installere siste microsoft-certifiserte versjon av denne driveren auotmatisk også om ud ikke installerer noen driver for den selv.

Et siste alternativ er å gå til hovedkort produsentens side og laste ned driveren derfra. De oppdaterer som regel ikke driverene like ofte som chipprodusenten selv, så det er den som er mest ideell å bruke IMO.

Si i fra om du trenger noe videre hjelp.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Du kan skru av krav om signerte drivere når du booter (trykk F8 før Windows starte opp, og velg Deaktiver tvungen driversignering)

Men du må gjøre dette hver gang Windows skal starte. Finnes noen guider på nettet som sier at det går an å skru av, men jeg har ikke fått det til å funke. Bruker mye usignerte drivere på jobben for Stellaris mikrokontrollere, og hver gang det er Windows oppdateringer, så glemmer jeg å skru av tvungen driversignering, og alt slutter å funke. Ganske irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

du må bruke signerte drivere til 64-bits OS.

Å skru av kravet om driversignering, vil føre til problemer en eller annen gang...

Om ikke produsenten ikke lager 64-bits drivere, er vel ny hardware på tide vel.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...