Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Salg av bruktbil, angrerett?


Anbefalte innlegg

Hei! Solgte BMWen min får 9dager siden, og kjøperen ringte idag å sa at differensialet var gått. Hun ville at jeg enten skulle betale reparasjon, eller at hun skulle få tilbake pengene og jeg få bilen. Selvfølgelig vil jeg ikke ha tilbake en bil som er ødelagt, fordi det var ingen lekkasje, eller skrapelyd som hun sier det er når jeg solgte den, og hun prøvekjørte/kjørte den hjem. Jeg skrev kjøpskontrakt (fra naf.no) og ga både meg og hun en kopi, hvor jeg solgte bilen ''som den er'' og fri for økonomiske heftelser. Bilen var på etterkontroll samme dag som bilen ble solgt, der den fikk mangellapp på lekkasje i bremseslange venstre foran, og at håndbrekket trengte innstramming. Noe som selvfølgelig sto i kontrakten. Da jeg var på kontroll, fikk jeg ingen påpekning av at differensialet var gåent, eller hadde lekkasje.

 

Jeg leste litt på NAF.no

 

http://naf.no/no/Kjope-eller-selge-bil/Sporsmal-og-svar/?subject=207&qa=2142

 

Og det ser ut som jeg ikke er ansvarlig får skaden, da dette ikke var tilfellet i mitt eie.

 

Høres litt rart ut om angrerett loven tillater folk å kjøpe bil, sundkjøre den, og levere den tilbake, mener ihvertfall jeg.

 

Noen som vet noe om dette? Eller har erfaring?

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen angrerett her, så lenge kjøp/sal skjer mellom private. Det er kjøpar sin sak å undersøkja ei brukt vare og seljar sin sak å syta for at kjøpar får høve til det. Seljar pliktar og å fortelja kva han veit om ting som han "forstår eller må forstå" har noko å seia for kjøpar, likeeins å svara sant på ale spørsmål og ikkje prøva å løyna skader han veit om. Har seljar ikkje gjort det kan kjøpar reklamera på det grunnlaget. Har seljar gjort det, og det går klårt fram i kontrakten at vara (bilen) er selt "som han er", kan kjøpar berre reklamera på at bilen - i den augneblinken kjøpar køyrte ut porten - ikkje var som i kontrakten. ALT etterpå er kjøpar sin sak i slike høve.

 

Meinar kjøpar det var skrapelyd då kjøpar såg på bilen, var det eit signal til kjppar om å gjera dei undersøkjingar som var naudsynte. Tok ikkje kjøpar opp dette, er det ikkje di sak. Tok kjøpar det opp og fekk høyra noko usant frå deg er saka annleis, då kan kjøpar reklamera.

 

Slik du legg fram saka høyrest du trygt ut til å ha ditt i orden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var veldig ærlig, og fulgte bilsalg prosedyren helt etter boka, slik at det ikke skulle oppstå noe sånt. Jeg valgte å ikke selge bilen før den var på kontroll, tilfelle det oppsto noe som eventuelt kunne starte ett h*****e, da bilen sto registrert på min mor og hun ikke ville være innblandet i saken. Samme dag som kontroll kom hun og henta bilen. Vi skrev kontrakt, fylte ut banklån papirer og omregistrerte bilen. Hun fikk med en perm med alle papirer om bilen (Kvitteringer, EU papirer fra mange år tilbake, samt kontroll seddelen fra etterkontrollen).

 

Først 9dager senere ringer hun og forklarer at diffen er gåen, og at jeg må svi får det.

Lenke til kommentar

Så lenge ein kan stå for dette og i ein rett, er det berre å gje klår melding: Skaden har kome etter at kjøpar overtok, altså er det kjøpar sitt problem. Er kjøpar usamnd, er det berre å ta saka til retten, anna handsaming er avvist. Så er det kjøpar sin sak å avgjera kva han/ho vil gjera. VIL kjøpar ha saka rettsleg prøvd, kan ein ikkje hindra det - men det er kjøpar som då må ta initiativ.

 

Angrerett er utelukka i handel mellom privatpersonar om det ikkje er klår avtale om slikt. Angrerett gjev lova berre når det er ein yrkesseljar i handelen.

Lenke til kommentar

Om det blir nødvendig med rettshjelp, vil jeg måtte betale får det? Og kan jeg stille i retten, eller må min mor blandes inn i det, da hun sto registrert på bilen?

Temmeleg viss på denne saka aldri kjem til nokon rett :).

 

Det fyrste som skjer om seljar vil dra saka for retten, er at seljar må stevna inn for forliksrådet. Her skal han/h møta som har signert kontrakten, det er han/ho som må klagast inn. Det fyrste som då skjer er at du får klagen til kjøparen skriftleg frå administrator for forliksrådet, og må gje eit skriftleg svar til dette. Seier du deg ikkje samd med selgar, vert så båe kalla inn til møte. Kjem ein ikkje til semje her, kan forliksrådet, om det sjølv kjem til at det er kompetent, velja å dømma i saka (om den som startar saka har bede om det i papira), eller dei kan visa saka til retten utan å døma. Den av dykk som då er misnøgd har så eit par veker til å klaga saka inn for ein domsstol, og her må det ein del tusen på bordet i depositum for å få saka handsama. Då er det og på tide å få advokat inn i biletet.

 

I praksis: Ein sak som dette kjem ikkje lengre enn til forliksrådet, utan at du sjølv er misnøgd med avgjerda der eller har møtt ein yrkeskverulant av ein kjøpar. Kjem saken til nokon rett KAN mor di krevjast inn som vitne av seljaren, om seljaren/seljaren sin advokat skulle meina det er godt for noko, men har du fått (skriftleg) fullmakt frå henne til å handtera salet kjem ho der ikkje av anna grunn.

 

Rettshjelp du treng vil du måtta dekkja og det same vil seljar, inntil saka er avgjort, då avgjer domstolen kven som skal dekkja slikt. I forliksrådet er det ikkje advokat inne i biletet, så der vert det ikkje slike kostnader (det er eit gebyr på 700-800-900 kr, det må seljar ut med i fyrste omgang, kven som får det til slutt avgjer forliksrådet om det seier dom i saka). KJEM saka til retten bør ein undersøkja kva trygdinga for hus/innbu dekkjer av advokatutgifter i ei slik sak (ofte 0 % av fyrste 3000 eller 5000 kr, så 80 % vidare til ein viss sum).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bilen ble solgt får 38tusen til ei 21år gammal jente, som måtte ta opp lån får å kunne betale 38tusen får bilen. Jeg tviler sterkt på at hun vil risikere å måtte betale alt av rettshjelp og gebyrer fra begge parter over en reparasjons regning. Forliksrådet vil mest sannsynlig uansett fraråde hun og gå rettens vei da de ser kontrakten og ser at jeg har alt mitt i orden.

 

Jeg må bare si tusen takk får at du hjalp meg med dette! Ble ganske lettet nå!

 

Men jeg tenker at jeg skal ta kontrakten med til NAF i morgen, for ett siste innspill. Jeg er heller ikke økonomisk stabil nok til å kunne måtte betale rettshjelp, gebyrer og reparasjon. Så om det viser seg at det er jeg som er ansvarlig, får jeg bare ta regningen, og glemme saken.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Bilen ble solgt får 38tusen til ei 21år gammal jente, som måtte ta opp lån får å kunne betale 38tusen får bilen. Jeg tviler sterkt på at hun vil risikere å måtte betale alt av rettshjelp og gebyrer fra begge parter over en reparasjons regning.

PRESIS slik vurderer eg og - sjølv om kjøparen måtte vera dobbelt så gamal og ha 50000 i fri kapital :).

 

Forliksrådet vil mest sannsynlig uansett fraråde hun og gå rettens vei da de ser kontrakten og ser at jeg har alt mitt i orden.

Det er nok forbode for forliksrådet både å tilrå og frårå noko for dykk båe. Oppgåva deira er å handsama saka etter lova, og gje dykk info om at dykk KAN ta saka vidare om de ikkje er nøgd med avgjerda. Men vinn ein ikkje fram er jo det klårt signal om kva ein kan venta seg neste stad, så lenge ein ikkje ser det er gjort konkret feil på eit punkt.

 

Men jeg tenker at jeg skal ta kontrakten med til NAF i morgen, for ett siste innspill. Jeg er heller ikke økonomisk stabil nok til å kunne måtte betale rettshjelp, gebyrer og reparasjon. Så om det viser seg at det er jeg som er ansvarlig, får jeg bare ta regningen, og glemme saken.

Å ta kontakt med NAF for råd er lurt, det er slikt ein har medlemsskap for. SKULLE dei meina du har åbyrgda (ansvaret) skal du vera budd på at du kan tapa saka i forliksrådet - men du bør likevel la ho gå dit. Ekstrakostnaden vert maks 1000 kr for deg, og då får du prøvt saka rettsleg.

 

Det er lett å prøva seg i ein slik sak når ein er bilkjøpar. Det er eit LANGT større steg for kjøpar å ta saka til forliksrådet. Det er endå eit langt større steg å ta henne til retten.

 

Så mitt råd: Avvis no i fyrste omgang og lat kjøpar ta saka til forliksrådet om ho ynskjer det. Konferer med NAF i førekant om kor saka di står, og opptre i forliksrådet etter det. Meiner dei du står veikt, er du budd på å gjera forlik om saka kjem opp der, meiner dei du står sterkt, køyrer du hardare line i forliksrådet.

Endret av Atlanterhavet
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Diffen kan jo ha røket pga. kjøringen, kjøperen bedriver. Kunne jo godt ha "burna" til diffen røk. Trenger ikke å ha vært jenta selv som har tatt den av dage, hun kunne godt ha lånt bort bilen til noen andre som kan ha sagt at den bare plutselig sluttet å fungere å unlatt å sagt hva de hadde egentlig gjort.

Har knærta diff selv og da hørte jeg ulyder lenge før den røk.

 

Jeg hadde nekta. Hadde vært en annen sak om den hadde røket i det kjøperen hadde forlatt salgstedet.

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...