Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av ADSL


Anbefalte innlegg

Har nå fått ADSL og tenkte jeg skulle dele det med en annen PC jeg har i huset, jeg har kjøpt en 3com Cable/DSL Gateway med innebygget HUB. Jeg koblet Jeg har fulgt alle anvisninger som var med men jeg får ikke internett til å virke! :(:( Hverken på den ene eller den andre maskina. Den ene maskina er en gammel sliter med Win98 :evil: mens maskina mi har WinXP.

 

Noen som har et par gode tips?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har 2 nettverkskort kan du koble internetten din inn i det ene og koble en nettverkskabel inn i den andre netverkskortet. Så konfigruerer du resten på maskina di

 

Liten luring du!

 

Han sa at han hadde kjøpt en ruter da.. Dessuten er avateren din for stor.

 

 

Sjekk at du mottar ip ifra rutern.

Lenke til kommentar
Har nå fått ADSL og tenkte jeg skulle dele det med en annen PC jeg har i huset, jeg har kjøpt en 3com Cable/DSL Gateway med innebygget HUB. Jeg koblet Jeg har fulgt alle anvisninger som var med men jeg får ikke internett til å virke! :(

 

Noen som har et par gode tips?????

 

Hvis du bruker Telenor ADSL så er det vanlig og glemme og bruke @online.no etter brukernavnet.

Telenor bruker PPPoE så du må sette den opp med det også.

Lenke til kommentar
Hvordan skulle jeg liksom lukte det?? hehehe :lol::lol:

 

Takker så mye for hjelpen! :wink:

 

Svjv så står det nevnt i manualen men dette er det mange som har slitt mye med så de kunne nok ha forklart det bedre.

Selv mener jeg at man heller bør velge leverandører som ikke surrer med PPPoE ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...