Nightwish Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har nå fått ADSL og tenkte jeg skulle dele det med en annen PC jeg har i huset, jeg har kjøpt en 3com Cable/DSL Gateway med innebygget HUB. Jeg koblet Jeg har fulgt alle anvisninger som var med men jeg får ikke internett til å virke! Hverken på den ene eller den andre maskina. Den ene maskina er en gammel sliter med Win98 mens maskina mi har WinXP. Noen som har et par gode tips????? Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Det som jeg har gjort er at jeg har kobla Adslmodemet i Router'n og kobla Pc'ene inn i Router'n igjen. Funker som bare det! Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvis du har 2 nettverkskort kan du koble internetten din inn i det ene og koble en nettverkskabel inn i den andre netverkskortet. Så konfigruerer du resten på maskina di Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Ja... akkurat det har jeg gjort også! Men dritten funker ikke likevel!!! argh :smile: :smile: Jeg har prøvd det meste med får det ikke til å fungere.... Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 2 nettverkskort i samme maskin du mener da eller?? det har jeg ikke nei.. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvem bruker du som ADSL leverandør? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvis du har 2 nettverkskort kan du koble internetten din inn i det ene og koble en nettverkskabel inn i den andre netverkskortet. Så konfigruerer du resten på maskina di Liten luring du! Han sa at han hadde kjøpt en ruter da.. Dessuten er avateren din for stor. Sjekk at du mottar ip ifra rutern. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Bruk meg som exempel du:''''''''''''/--98 'outside world'->modem->router| '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''--xp Har du prøvd å oppdatere firmwaren? Hjalp hos meg på min BIPAC-640 AE Broadband Firewall Gateway. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Har du testet om tilkoblingen virker på en maskin uten ruteren? Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Enable NAT var det jeg hadde glemt når jeg kavet med min router :-) Og husk å sette en IP range som routeren kan fordele til maskinene. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Har nå fått ADSL og tenkte jeg skulle dele det med en annen PC jeg har i huset, jeg har kjøpt en 3com Cable/DSL Gateway med innebygget HUB. Jeg koblet Jeg har fulgt alle anvisninger som var med men jeg får ikke internett til å virke! Noen som har et par gode tips????? Hvis du bruker Telenor ADSL så er det vanlig og glemme og bruke @online.no etter brukernavnet. Telenor bruker PPPoE så du må sette den opp med det også. Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Ja da har jeg fått det til! Det var sistnevnte som gjorde gjennombruddet; bruke @online.no etter brukernavnet. Hvordan skulle jeg liksom lukte det?? hehehe Takker så mye for hjelpen! :wink: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hvordan skulle jeg liksom lukte det?? hehehe Takker så mye for hjelpen! :wink: Svjv så står det nevnt i manualen men dette er det mange som har slitt mye med så de kunne nok ha forklart det bedre. Selv mener jeg at man heller bør velge leverandører som ikke surrer med PPPoE Lenke til kommentar
bambam Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det som jeg har gjort er at jeg har kobla Adslmodemet i Router'n og kobla Pc'ene inn i Router'n igjen.Funker som bare det! Avataren din er alt for stor. Skift før en moderator ser det :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå