Bulava Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hei jeg skal begynne å trene med vekter prøvde å få tilbakemelding på hva jeg måtte trene men da klikket alle i bildetråden.... jeg er intereser i å bli sterkere først og fremst, men også større vil trene bena men ikke type 3 ganger per uke da jeg har sterke ben fra før av så det ikke skal se ubalansert ut. Ser at mange trener RYP/5*5/stronglifts og regner med at disse passer bra for en som ikke har trent med vekter før? Må jeg trene all knebøyen eller kan jeg kutte ned noe? når overkroppen tar gjen beina skal jeg selvsagt trene bena også Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg råder deg til å trene ben, uansett hvor sterk du måtte være. Lenke til kommentar
Bulava Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 skal det, bare ikke for mye Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Det er ikke sånn at du får alt for store bein over natta. Du vil rekke å stoppe i tide for å si de sånn Dessuten vil øvelser som knebøy hjelpe deg å øke i styrke og volum også i overkropp. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ta en titt på PDF-filen fra Tech Nutrition - RYP om treningsopplegg. Der er også tips om kosthold (men du trenger ikke å kjøpe alt av produkter de reklamerer for) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 http://myrevolution.no/s/5x5-et-program-for-styrke-og-muskelmasse-med-auto-regulering/ http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ Lenke til kommentar
Bulava Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Vil ikke bli t-rex mode, så vil trene overkropp mye Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Du trener overkropp og bein samtidig med baseøvelser, det er det som er så fint. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvor er t-rex-moden? https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=446330 Husk å tren alt. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 vil trene bena men ikke type 3 ganger per uke da jeg har sterke ben fra før av så det ikke skal se ubalansert ut. Det sier de alle! Men jeg tviler så sterk på at du er så sterk i beina som du tror, beina er vel ca 50% av musklene i en kropp, så ja beina er nok den sterkeste muskelen i kroppen. Og dermed viktigere og trene! for og si det sånn ser det være ut og ha stor overkropp og små bein, men store bein og mindre overkropp ser bedre ut for og si det sånn. Nok om det, du kan sikkert starte med enten ryp og legge til markløft, eller begynne med 5x5 program. Det viktigste er og starte lett og få inn teknikken din i knebøy,markløft,benkpress (og millitærpress). Dersom teknikken din er inne anbefaler jeg deg et mengde treningsprogram. Et bra grunnlag er bra, da du gjør sener og muskler klare for tyngre løft senere! du kan lese mer og mengde trening HER men først og fremst jobb med teknikken din. Prøv og få litt kunnskap om kosthold også, du finner masse info på F.eks iform, treningsforum, myrevolution. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå