3xt Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Hei Jeg er på utkikk etter en ny telefon! Håper at jeg har kommet til rett plass? Mitt bruk: Surfing Youtube Musikk avspilling av og til litt til spilling Så jeg lurer på om det er verdt å bruke så mye penger(5000kr) for en telefon for mitt forbruk? Jeg har lyst på en telefon som har et godt batteri.. Har hørt mye godt om HTC sense, og lurte på om samsung'en også har noe lignende? Ting som gjør at jeg foretrekker samsungen i steden for Sensation er: -Skjermen -formen -generelt synes jeg utsende på Samsungen er bedre enn HTC, men skal ikke ha så mye å telle av avgjørelsen . Verdt å kjøpe seg abb. til en slik smartphone? vil en abb. gjøre minste totalpris billigere enn en kontant telefon? mitt forbruk: Maks 20 min taletid pr mnd rundt 50 sms pr mnd Datatrafikk en god del, ikke helt sikker på hvor mye pga bruker mobilen av og til som et 3g modem når jeg er i farta. finnes det egentlig noen abb. der jeg ikke trenger å betale noe i mnd hvis jeg ikke bruker mer enn et gitt "merke", tror nok det hadde passet best for meg, da jeg ikke bruker så veldig mye. Har hørt at vennen min har ett abb. der han kan bruke så mye datatrafikk han vil og betaler uansett maks 10 kr pr dag? det hadde egentlig passet veldig godt for meg! Trenger litt hjelp om å bestemme meg mellom HTC sensation og Samsung Galaxy S2 :s Begge skal jo være toppmodellene til produsentene. Og et passende abb. MvH Tommy Endret 19. juni 2011 av 3xt Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Veldig mange vanlige abonnoment har den 10kr per dag grensen, men farten blir som regel satt ned veldig mye etter 100-200mb i mnd. Men det finnes veldig mange abonnomenter med fri bruk av data som ikke setter ned hastigheten til rundt 300kr i mnd Lenke til kommentar
3xt Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Veldig mange vanlige abonnoment har den 10kr per dag grensen, men farten blir som regel satt ned veldig mye etter 100-200mb i mnd. Men det finnes veldig mange abonnomenter med fri bruk av data som ikke setter ned hastigheten til rundt 300kr i mnd Takk for svar! Men er den abb. da kun for datatrafikk? Trenger en abb. som ikke koster mer enn kanskje 100-200kr i mnd :s trenger ikke et abb der jeg kan få fri bruk av datatrafikk, det holder i massevis med rundt 500 mb. Men lurer på om det finnes et abb. som gir meg et antall med taletid/sms gratis og kun hvis jeg bruker mer, så trenger jeg å betale? Hadde vært best om jeg kunne få kjøpt mobilen ilag med abb. MvH Tommy Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Man får omtrent hva slags abonnement man vil i dag, utvalget blir større og større og flere operatører lar deg nå skreddersy et abonnement etter ditt forbruk .. men skal du kjøpe telefonen med abonnementet og samtidig ha en del forbruk inkludert, så blir måneds prisen høyere enn 100-200 kroner månden. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Man får omtrent hva slags abonnement man vil i dag, utvalget blir større og større og flere operatører lar deg nå skreddersy et abonnement etter ditt forbruk .. men skal du kjøpe telefonen med abonnementet og samtidig ha en del forbruk inkludert, så blir måneds prisen høyere enn 100-200 kroner månden. Har du kanskje en direkte link, til hvor jeg kan skreddersy mitt egent abb.? fant det ingen steder på diverse hjemmesider til operatørene Er det billigere å kjøpe hver for seg? trodde det egentlig ble billigere hvis jeg kjøpte det samlet :O? er 10-20min + kanskje 50 sms pr mnd stor forbruk ? Data trafikk variere ofte med meg, derfor tror jeg også at den 10kr's regelen hadde passet best for meg MvH Tommy Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Chess OnFlex f.eks https://www.chess.no/abonnement/chesson-flex/flex/ Du kan også sjekke ut http://ringepriser.mobilen.no/ Tast inn sånn ca hva slags forbruk du har/ønsker, så får du frem hvilket abonnement som passer deg best. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Chess OnFlex f.eks https://www.chess.no/abonnement/chesson-flex/flex/ Du kan også sjekke ut http://ringepriser.mobilen.no/ Tast inn sånn ca hva slags forbruk du har/ønsker, så får du frem hvilket abonnement som passer deg best. Takk for linken! Tror nok at jeg har et abb. Trenger bare noen tilbakemeldinger om det faktisk lønner seg å kjøpe en så dyr mobil for mitt bruk? Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 HTC Sensation vs Samsung Galaxy SII Forskjellene som avgjør valget etter min mening er: (Sensation -- Galaxy SII) Skjerm: S-LCD -- Super Amoled Plus Oppløsning: 540x960 -- 480x800 Ram: 768MB -- 1GB Frontkamera: 0,3MP -- 2MP Batteri: 1520mAH -- 1650mAH Galaxy SII vinner på bedre spec, men mange HTC brukere skryter mye om HTC sense som jeg ikke tør å kommentere siden jeg ikke har så mye erfaring på området. Det jeg har hørt er at HTC Sense er ganske tungt å kjøre og vil ta en del av rammen. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 HTC Sensation vs Samsung Galaxy SII Forskjellene som avgjør valget etter min mening er: (Sensation -- Galaxy SII) Skjerm: S-LCD -- Super Amoled Plus Oppløsning: 540x960 -- 480x800 Ram: 768MB -- 1GB Frontkamera: 0,3MP -- 2MP Batteri: 1520mAH -- 1650mAH Galaxy SII vinner på bedre spec, men mange HTC brukere skryter mye om HTC sense som jeg ikke tør å kommentere siden jeg ikke har så mye erfaring på området. Det jeg har hørt er at HTC Sense er ganske tungt å kjøre og vil ta en del av rammen. Er skjermen bedre på Sensation?? Noen som vet hvor lenge Samsungen holder ut med video avspilling? bruker ofte å se film 1-3 t hver dag. Hvis jeg ikke husker feil, så har begge muligheten til å streame video fra mobilen rett til flatskjermen uten kabel, men hvordan funker det i praksis? Eller er det bare jeg som husker feil? Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Skjermtype er bedre på Galaxy S2, men HTC har bedre oppløsning. Allikevel har det lite å si da skjermen er så liten. Super Amoled har fått så mye skrytt at ingen har slått den knallgode skjermen enda. Angående videoavspilling levetid vet jeg ikke, men jeg greier å se 2-3 timers video på min Galaxy S1 som har kortere batterilevetid. 1 Lenke til kommentar
3xt Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Noen som har forslag til et kanskje litt billigere alternativ? Digger selvfølgelig SG2 men blir litt usikker pga så høy pris Noen som vet om et abb. som gjør minste total pris på SG2 blir lavere enn å kjøpe den uten abb.? MvH Tommy EDIT: Et veldig viktig spm! Jeg lurte på hvor god kvalitet er det på skjermen når det er snakk om riper og sann?? Elsket kvalitet på skjermen til min ipod! nesten umulig å få i ei ripe! Så Håper også at SGSII har et minst like god skjerm noen som kan gi meg en tilbakemelding på det? Endret 20. juni 2011 av 3xt Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Galaxy s2 har Gorilla glass som er vanskelig å lage ripe. Om iTouch har samme skjermtype vet jeg ikke. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Takk for alle svar, blir vel en SGS2 på meg ^^ Setter denne tråden da som løst Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Sensation har også gorilla glass. SGS2 er et godt valg, begge er egentlig et godt valg i mine øyne. Uff, dagens luksus problemer .. Endret 25. juni 2011 av Blunderguff 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå