Gå til innhold

Video'er blir kornete uansett spiller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både mobiler jeg tar opp på mobilen og div. spillfilmer jeg laster ned. Og samtlige av videoer under 720 blir generelt dårlig kvalitet på på denne datan iforhold til andre.

Filmene jeg overfører med den nye samsung galax'en min er jo stort sett greie å se på. Men om jeg ser på de jeg hadde før med innov8'en så er det kornete igjen. :)

Lenke til kommentar

Binære filer du laster ned fra internettet skal ikke endre seg. Hvis du "ripper" dem via en spiller i mobilen eller noe kan det godt være den skalerer for deg til en lavere oppløsning.

Så - ikke overfør ting fra mobilen som er skalert til mobilskjermen hvis du vil se i annen oppløsning. Kikk på programmene du bruker og se om du kan endre i innstillingene der.

Lenke til kommentar

Ja, pcen er kraftig nok i massevis. Kjører blueray filmer på den med glimrende oppløsning. DVD filmer etc. er en annen historie.

Har en 22 tommer bare.... Det er ikke allverdens.

Med "mer enn andre pcer" mener jeg at om man kjører tilsvarende videofil på en annen pc vil resultatet bli forbedret.

Lenke til kommentar

Ja, pcen er kraftig nok i massevis. Kjører blueray filmer på den med glimrende oppløsning. DVD filmer etc. er en annen historie.

Har en 22 tommer bare.... Det er ikke allverdens.

Med "mer enn andre pcer" mener jeg at om man kjører tilsvarende videofil på en annen pc vil resultatet bli forbedret.

En annen pc på samme skjerm that is?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...