Gå til innhold

Skadet due!


Anbefalte innlegg

Når jeg gikk hjem i ste, støtte jeg på en hard skadet due. Den hadde er stort kjøttsår på vingen, og gud vet om den var knekt. Duen kunne ikke fly og gikk bare rundt på bakken, helt livredd!

 

Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg ringte faren min og spurte han. Og ærlig talt så bekreftet han bare det jeg allerede visste. Han sa at jeg enten måtte drepe den, eller... bare gå.

 

Jeg er veldig glad i dyr, og syntes veldig synd på duen så det gjorde vondt inni meg. Jeg hadde faktisk tårer i øynene da faren min sa at jeg måtte drepe den.

 

Og så pysete og dum som jeg er, valgte jeg å gå. Sa til meg selv "la naturen gå sin gang". Gud så jeg angrer på at jeg bare gikk og lot den bli igjen å lide. Føler meg helt forferdelig, at jeg gikk fra duen som jeg kunne ha spart for mye lidelse! :cry:

 

Men hva skulle jeg ha gjort, helt egentlig? Hva kunne jeg ha gjort for duen, utenom det å drepe den selv med mine egne hender?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er dette en ren natur. Hvor mange dyr blir ikke skadet ute i det blå som vi ikke ser, som pines hver dag til de dauer? Jo DET er mange. Og det er noe annet når man ser et dyr lide.

 

Det å gå bort å kaldkvele dyret for å få fred, er vel ikke noe ønsker. Men hvis du vil ta det, så gå tilbake og gi det fres. Hvis ikke, tenk på noe annet.

Lenke til kommentar

Da jeg var liten så støttet jeg og noen andre på en skadet måke, og det var en katt som lusket rundt omkring. Jeg dro hjem, hentet en pappeske og ett håndkle og fanget fuglen selv ved hjelp av håndkle og puttet den i pappesken. Tok den med hjem og der lot vi den være på badet, mens faren min tvang i den noen reker siden jeg var redd den var sulten. Vi ringte politiet, og de kom etter noen timer og hentet fuglen. De tok garantert livet av den, og hvis jeg var eldre og visste at måken ikke kunnet reddes så hadde jeg mest sannsynlig tatt en stein, holdt måken nede og knust hodet kjapt og effektivt.

 

Stakkars due :( Stakkars måke.. :(

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Om man finner et dyr som det er best for å få slippe, så kan man ta dem med til nærmeste dyreklinikk. De avliver gratis om man finner dyret ute. Og så legger de det i en fryser-ting før dyret sendes til felles kremering.

Og om man finner et dødt dyr så sjekker de om det har noen form for id-merking sånn at eieren får vite hva som har skjedd.

Har selv tatt en sint måke med til dyreklinikken, og dessverre endte det med avliving siden den ene vingen aldri kom til å bli brukbar igjen og han hadde bare en fot..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...