Tåka Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Ja jeg har prøvd dette noen ganger og det ser ut som det er umulig å vinne i disse, fienden er ALLTID bedre en deg samme hva du gjør, noen råd her? dette gjelder "custom maps" Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 bare øv og øv, jeg klarer å ta en comp på normal, men ikke på insane. Og husk; bare angrip han etter han har angrepet deg (counter), bygg et par tårn, sånn at du klarer å ha en like stor styrke som han. Compen bygger fortere enn deg, og har map hack++ Men det beste tipset; ikke spill mot compen, bruk battle.net Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Ja jeg har prøvd dette noen ganger og det ser ut som det er umulig å vinne i disse, fienden er ALLTID bedre en deg samme hva du gjør, noen råd her? dette gjelder "custom maps" Hrm, *rettelittpå*, det gjelder Custom Games, ikke custommaps, there's a difference... Men som NoLimit_^ her sier, spill gjerne mot comper for statisk motstand, men den beste finnes alltid på battle.net... Noen tips når du lærer deg å bli kjent med computer-games kan jeg jo gi; - Start med å sette dem på Easy (den blir fantastisk tafatt da) - Ha gjerne mer enn én computer med (risk for at de blir enda mer tafatte da) - Bruk handicap-funksjonen til din fordel, det er det den er til - Spill på små brett først, på store expander den som en smårabiat kanin - Sett gjerne rasen for computeren, så du vet hva du møter Lykke til! Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 nå er det bare å øve. jeg spilte custom i stad mot en normal! men så kom de med 4 heroa tror jeg så jeg tapte. men i singelplayern går alt som smurt! Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 nå er det bare å øve.jeg spilte custom i stad mot en normal! men så kom de med 4 heroa tror jeg så jeg tapte. men i singelplayern går alt som smurt! Rapporter PCen din til Blizzard, så de kan banne CD-keyen dens, det der må jo være cheating på HØYT nivå! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 nå er det bare å øve.jeg spilte custom i stad mot en normal! men så kom de med 4 heroa tror jeg så jeg tapte. men i singelplayern går alt som smurt! Tenk om det var 2 personer, 2 helter kver?? Vel uansett, svar til første post: Rush compen. Byggerekkefølge i begynnelsen for å vere effektiv: 1.Alter (uansett rase) 2.burrow/farm/ziggurat/moon well 3. barracks(human)/ancient of war/crypt (når du er orc lager du 2 arbeidere, første på wood, og andremann på gruve. første gang woodcutteren kommer tilbake for å levere ber du han lage en barracks) Så er det berre å fortsette slik du vil. Ut i fra den rekkefølga der skal du vere kapabel av å bygge kampenheter med en gang barracks/ancient/crypt er ferdig, og kontinuerlig til helten er ferdig traina og du har fått litt folk. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 nå er det bare å øve.jeg spilte custom i stad mot en normal! men så kom de med 4 heroa tror jeg så jeg tapte. men i singelplayern går alt som smurt! Tenk om det var 2 personer, 2 helter kver?? Vel uansett, svar til første post: Rush compen. Byggerekkefølge i begynnelsen for å vere effektiv: 1.Alter (uansett rase) 2.burrow/farm/ziggurat/moon well 3. barracks(human)/ancient of war/crypt (når du er orc lager du 2 arbeidere, første på wood, og andremann på gruve. første gang woodcutteren kommer tilbake for å levere ber du han lage en barracks) Så er det berre å fortsette slik du vil. Ut i fra den rekkefølga der skal du vere kapabel av å bygge kampenheter med en gang barracks/ancient/crypt er ferdig, og kontinuerlig til helten er ferdig traina og du har fått litt folk. For en ekspert vi var da? Det fins flere build ordere med hver rase som alle kan være skikkelig gode. De fleste undead spillere lager jo crypt før altar, sånn at de har en 5 ghouls når helten kommer, effektivt det å. Ingenting galt med å lage barracks først med orc, så man har en tre grunts når helten kommer. Heller ikke så verst med min human build: tre peasants til gull, to som stikker å begynner på en farm hver. Lager flere peasants i hovedbyginga som stikker til wood, så lager jeg; blacksmith og barracks Ny farm Altar Når helten kommer har jeg 3 riflemen, ganske kos og effektivt det også. men bare i team games mind you I det siste har også night elf spillere begynt å lage ancient of war først. Hehe, jeg og jayhem hadde en genial build i 2 vs 2 AT, for å kunne stå i mot et rush: Med en gang kampen begynnet lagde vi begge to ancient of wars, så en moon well. Hehe, når helten våres kom ut hadde vi sånn 12 archere hver, ganske komfortabelt men litt viktig og expande fort med en sånn build, sånn at man kan økonomisk forsvare to ancients så tidlig I hvert fall; man må finne den builden som føles komfortabelt for seg selv, ikke hva andre anbefaler, selv om man kan ta litt tips her og der, mye forskjellig som funker i motsetning til f.eks. C&C:Generals, man må bare finne flyten... Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Takk for svar så ikke at en kan sette den % greia ned og heller ikke difficulty går bedre nå holdt på 2 timer tror jeg med et brett nå ganske kult når man kan VINNE en gang Jævla bra spill Warcraft III noen som husker #1 i serien? grise bra det også Lenke til kommentar
Speedy^ Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 det er bare å pracce , du kan også laste ned replays på ineternett for å se hva di gode gjør og hvordan de spiller. www.replayers.com finne du replays til warcraft 3 Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 om du vil lære enda mere kan du også laste ned audio commentaries fra www.warcraftreplays.com , der proffene også forklarer hvorfor de gjør det de gjør... Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 bare noe om den difficulty-settinga; jeg sliter av en eller annen grunn mer med easy-CPUer enn jeg gjør med normal-CPUer... så frykt ikke nødvendigvis CPUene... :-? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Ingenting galt med å lage barracks først med orc, så man har en tre grunts når helten kommer. Jo, skal eg fortelle korfor? Fordi du ødelegger økonomien din. Lager du altar + burrow får du råd til en ny peon, som kan begynne på barracks med en gang han kommer ut. Du kan deretter pumpe grunts kontinuerlig gjennom resten av gamen. Det kan du ikkje vist du bygger barracks med en gang, for da får du ikkje råd til grunts med en gang pga at du må ha arbeidere. HAH. /me bruker (ja eg bruker orc 90% av tida) Men generelle tips må vere at du skal alltid ha 5 arbeidere til gullhenting, verken meir eller mindre. Wood trenger du masse av i TFT, så overdriv det heller enn å ha for lite. Dual hero er bedre enn å ha kun en. "Aldri" få ut hero #2 før #1 har nådd lvl 4 though, fordi du har lyst å få en lvl6 hero litt kjapt. 1. Tre peons på gull, en på burrow, en på altar. Great hall skal lage _en_ ny peon. 2. Med en gang peon'en kommer ut be han/den om å lage barracks. 3. Sett tre nye peons i kø. 4. Dei to første på gull, en skal lage burrow. 5. Lag en ny, og ta en fra gullgruva og sett til å lage en WarMill. (Alle som er ferdige med sine bygninger skal på wood) Har komt fram til at dette er den buildquen du kommer best i gang med når du er orc. Har prøvd en god del andre rekkefølger, og eg ender opp med å ødelegge litt og litt for meg sjøl heilt i begynnelsen. Men du har rett i at den quen eg skreiv ned i forige post ikkje er 100% effektiv med alle. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 har du hørt om noe som heter "peon line" med orc? Om gjort riktig samler du like fort gull med 4 peons som med 5... Vet du at om du bare har 1 helt så får du bonus xp på tier 2 og 3? da er det ganske kos med bare 1 helt, særlig med helter som Demon Hunter og Blademasteren. Og ikke alle pumper Grunts hele kampen lang, så om man bygger barracks først så har man 3 stk, som holder til oransje creeps, mens man skaffer seg litt headhunters, eller techer til tier 23. Variasjon er nøkkelen til seier i TFT... Som sagt; mye som funker, og man har bare 100% rett om man heter showtime.werra og er lvl 48 i asia... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Når bør man begynne med oppgradering av attack (sverd) og armor da? Har en mistanke om at jeg begynner med det for tidlig, siden jeg alltid har for lite styrker... :smile: Og så er jeg sikkert for defensiv? Dere beste angriper vel tidlig? Eller? -P- Lenke til kommentar
H4ck3r Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 nå er det bare å øve.jeg spilte custom i stad mot en normal! men så kom de med 4 heroa tror jeg så jeg tapte. men i singelplayern går alt som smurt! Rapporter PCen din til Blizzard, så de kan banne CD-keyen dens, det der må jo være cheating på HØYT nivå! ¨ Kan jo hende han spilte Warcraft 3: The Frozen Throne vettu Lenke til kommentar
Pop Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Svarte da! Tap igjen! Er custom game i TFT faktisk rimelig vanskelig? Eller det bare meg som er... er... -P- Lenke til kommentar
Ripsta Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Når bør man begynne med oppgradering av attack (sverd) og armor da? Har en mistanke om at jeg begynner med det for tidlig, siden jeg alltid har for lite styrker... :smile: Og så er jeg sikkert for defensiv? Dere beste angriper vel tidlig? Eller? -P- Jeg oppgraderer nesten aldri før jeg har møtt på motstanderen og sett hvilke styrker han har. Om han har oppgradert noe allerede, så har man en viss ide om hvilke komboer han går for. Da oppgraderer jeg det som best kontrer det han går for. Så må man jo ta i betraktning sine egne komboer. La oss si du spiller Human og bruker footmen/riflemen. Om du microer riktig vil du ha dine footmen i front og dine riflemen bak dem. Da kan det være naturlig å oppgradere angrepet til riflemen og forsvaret til footmen, siden footmen vil ta skaden og riflemen vil være forholdsvis beskytta. I starten av spillet (første 4-10 minuttene) er ikke oppgraderinger viktig, da gjelder det å pumpe ut units, avhengig av et par ting selvfølgelig. Om du harasser, og lykkes med det, behøver du kanskje ikke så mange units. Kanskje du kan gå til de neste tiers kjapt. Eller gjøre en expansion. Alt avhenger av situasjonen der og da. De gode angriper ikke nødvendigvis først, men de beste angriper som regel ikke før de er sikker på at de greier å vinne slaget. Om du ser at du taper, så portal ut med en gang eller trekk deg tilbake. Det er så mye mye mer man kan si, men jeg skal ikke påstå at jeg er noe slags ekspert på Warcraft 3. Det beste rådet er antagelig å se andres replays. Fortrinnsvis med kommentarer. Det er utrolig morsomt og lærerikt. Warcraftreplays.com er nevnt, men jeg ville også sjekket ut clan1g.com. De har mange bra replays også. GL & HF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå