Heradon Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Det var en bruker som lagde en tråd om at han hadde kløe på penishode. Dette var ren fail troll thread, folk anbefalte diverse som stål ull og zalo og trådstarter tullet med at han prøvd det osv... Også får jeg denne meldingen... Oppfordrer til en handling som kan ALVORLIG skade noen som ikke er klar over eller istand til å forstå effekten til Plumbo. "Har hørt at plumbo virker mot kløe på penishode " Er det noen som tar en "obvious troll" av en trådstarter seriøst. Forslaget mitt var like humoristisk ment som selve tråden var. Hadde jeg sagt at man kan hoppe ned fra en bru for å slippe peniskløe ville jeg ha fått advarsel for det også? Skulle jo tro at moderatoren har levd under en stein i de siste 50 åra. Man skal være bra hjernedød om ikke vet hva plumbo er og det t.o.m diverse advarsler på produktet da det har en svært høy PH (Basisk). Som sagt var det en useriøs tråd med useriøse innlegg. Det var ingen tvil om det. Og jeg synes det er useriøst av moderator og gi meg advarsel for det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Tror ikke det er så mye å diskutere på advarselen, det er ikke alle som vet hva plumbo er, samt så tror jeg ikke at du var den eneste som fikk advarsel. Og itillegg om du skal klage på moderatoravgjørelser så gjør du det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=593 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Trolletråder skal rapporteres, ikke besvares. Vi sliter med å holde seriøsiteten oppe på forumet, og slike poster hjelper ikke. Derfor reagerer moderatorene. Det er deres "jobb", og reglene sier at de skal. Det er ikke deres eget påfunn, men forumets ledelse. Geir 1 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 La meg bare gjøre det klart, dette forumet er åpent for alle, det vil si at vi får brukere og lesere i svært bredt demografiske grupperinger. Søking på google på "kløe på penis" gir førstesidetreff på tråden og hvem som helst kan komme over den. Det vil si at jeg ikke bryr meg hvorvidt trådstarter er seriøs eller ei, for det er fortsatt en viss sjans for at noen skal finne tråden og være en som ikke vet hva Plumbo kan gjøre eller ikke har forutsetningene for å forstå hva Plumbo kan gjøre. Den personen kan dermed faktisk finne på å gjøre noe med Plumbo enten mot seg selv eller mot andre som kan ha alvorlige konsekvenser. Hvorvidt man har bodd under en stein eller ei er irrelevant, selv om trådstarter, du og meg er fullt inneforstått med internettfenomenet og kjenner igjen trolling og tull, så betyr det ikke at det faller like naturlig for alle andre. Når da man foreslår noe som kan medføre ALVORLIG skade på andre mennesker så er det klart at det bør være nulltoleranse, vi må ta høyde for at ikke alle som leser det forstår "vitsen". Tror man virkelig at alle med tilgang til internett forstår at svært høy PH er farlig? At en svært basisk løsning er livsfarlig å føre på kroppen? Saken er at man ikke kan anta at folk vet noe slikt når konsekvensene kan være så alvorlige. 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7178366 Man skal være bra hjernedød om ikke vet hva plumbo er og det t.o.m diverse advarsler på produktet da det har en svært høy PH (Basisk). Som sagt var det en useriøs tråd med useriøse innlegg. Tja? Useriøs handling førte til seriøs straff og en person ble vansiret og merket for livet. Tror man virkelig at alle med tilgang til internett forstår at svært høy PH er farlig? At en svært basisk løsning er livsfarlig å føre på kroppen? Saken er at man ikke kan anta at folk vet noe slikt når konsekvensene kan være så alvorlige. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg er enig i at det er for mange tulletråder og trolling på dette forumet. Hva med å lage en lav-tersken knapp for rapportering av trolling? Enda lavere terskel enn å trykke på rapporter, flytte hendene fra musa og helt over til tastaturet og rable ned noe og trykke på send. Jeg vil ha en inline-troll-knapp som jeg kan trykke på uten å måtte laste nye sider. Først da tror jeg folk gidder - late som vi er. FORØVRIG så er jeg litt uenig i argument-tiraden fra tom waits for alice, ettersom det vil føre oss til et advarselsamfunn av samme kaliber som "forsøk ikke å stanse motorsagkjedet med hendene når det er i bevegelse". Vi må nesten ta litt ansvar for Darwins teorier, og la dumme mennsker få gjøre dumme ting og på den måten la problemene løse seg selv. Just my $0.05 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Slike innlegg bør slettes slik at ingen tar de for god fisk og det bør holde. Å gi advarsler for å komme med den type 'svar' høres drøyt ut. Særlig hvis trådstarter kun er ute etter å lage bøll. Skulle noen straffes burde det vært trådstarter. Ville klaget avgjørelsen på flekken. Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Har dårlig samvittighet nå. Angrer bittelitt. EDIT: Var ikke totalt fail da et godt forslag om å smøre med feit salve, ble presentert. Endret 23. juni 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Husk det er folk som har tørket kattene sine i micro - bare for at det ikke har vært advarsel imot det, så trodde de det var greit. Når det kommer slike råd som plumbo, så kan andre enn ett forumtroll lese det og kanskje de plages av samme problem og som kanskje ikke er så opplyst og 'tilstedet' - så de prøver. Syns folk bør tenke seg bedre om før de poster slike svar og mod gjorde 100% riktig avgjørelse syns jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå