Gå til innhold

Ekstrem gaming maskin

Anbefalte innlegg

Hei der! Har en kompis som jeg hjelper med å finne en pc til, så jeg fant noen deler og lurer på om det er noe dere syns jeg burde endre på. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=940812&su=1CE21E00-6CB9-4BBB-9165-CABBAA2E7849

For eksempel skjermkortet, er det bedre å gå for 590/6990 eller gå for MSI Gtx 580 Xtreme Lightning?

Når det kommer til CPU, hadde det vært enklere med 2500k?

Vil jo at han skal få det beste når det gjelder å drive kommende spill som Diablo 3, BF3 osv.

Takk på forhånd. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta 580, så slipper du SLi/CFX driverproblematikken. Det skal yte rikelig, hvertfall til Diablo.

Og kjøp et HK med z68 brikkesett. De har SSD- chaching som lar SSD'en øke ytelsen dramatisk på din gammeldagse HDD hvis du setter det opp riktig.

i5 2500K og i7 2600K yter forholdsvis likt i spill med 2600K noe foran totalt sett. Gå for sistnevnte hvis du har pengene :)

Lenke til kommentar

Har lest på forumet eitt par gongar at caviar green er ganske shait.

MÅ du ha 16GB RAM? Kva i all verden skal du med det? Køyre 14 crysis samtidig?

Og den skjermen er altfor svak til eitt såpass dyrt oppsett. Grei for prisen, men når RAM'en kostar meir enn skjermen er det noko gale.

Lenke til kommentar

Det oppsettet ser mektig ut, likevel et par ting du kan endre

Skjerm: svelemoe har et poeng. En skjerm til 1500 når du har 17000 å rutte med, er dårlig prioritering. Det er tross alt det du vil stirre på i flere tusen timer som kommer. Her har DELL U2311H vært en gjengganger på forumet.

Kabinett: God kjøling, relativt mye støy. Cooler Masters nyeste kabinett heter HAF X.

Hovedkort: Du kan spare et par hundrelapper ved å gå for Pro utgaven. Du mister kun noe nerdcandy du ikke ville brukt uansett. Z68 fordi ssd caching er kult, kommer tilbake til det senere i posten.

CPU: Her kan du spare en tusenlapp ved å gå for i5-2500K. Det er nesten ingen målbar forskjell i ytelse mellom de to i spill. Kort forklart har i5 fire kjerner mens i7 har åtte, spill vil bruke kun to. Bruk heller den tusenlappen på en ssd til caching for ditt z68-kort.

CPU kjøler: Skal du overklokke, anbefaler jeg deg å kjøpe en tredjeparts cpukjøler. Jeg foretrekker Noctua NH-D14.

RAM: 16gb vil du aldri bruke til spill. Her vil ett par xms3-brikker på 8gb rettferdiggjøres og ikke krasje med din cpukjøler. Vengeance kjøleribber er for høye.

Skjermkort: GTX 580 er konge, men koster også deretter. Om prisen kan forsvares er en annen sak. Ikke vet jeg hva du spiller i dag som krever så mye, men du kan notere deg at 570 gir langt mer ytelse for pengene. Kortene til MSI er gode, de tar kun to slots, så det er rom for å legge på et til når BF3 kommer.

Strømforsyning: 850w er nok til å kjøre 580 SLi. Her vil selvsagt en god kvalitets psu være avgjørende.

HDD: Samsung Spinpoint F3 er både kjappere og billigere enn WDC hippy-edition.

SSD: Da har vi kommet til det morsomme! Her er det uendelige muligheter, du kan f.eks kjøpe en ssd til cache og en dedikert til OS og spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt MSI sitt GTX 580 Lightning pga dette er det beste singel gpu kortet ute på markedet.

Da tenker jeg på ytelse, kjøling, støynivå og overklokkingsmuligheter pluss at det bare tar opp 2 slotter i motsetning til ASUSen.

Alltid kjekt med litt plass i tilfelle du skal ha andre kjekke ting i pcen :)

Å som sakt over ang HDD.

Samsung Spinpoint F3 1TB eller WD Black 2TB som er veien å gå når det gjelder lagring. Da disse er dem beste du får tak i i sin størrelse.

Å så har du skjermen, gå for en kvalitetsskjerm når du skal et så kraftig skjermkort.

Edit:

1 ting til, ang ram. Finn dem billigste du kan, for det har så og si ingenting å si på ytelsen. Å har ingen verdensting å si om rambrikkene har kjøleelemter eller ikke da rambrikkene ikke lager noe som helst varme. Er bare salgsgimmick fra produsenten med kjøleelementene.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...