dehov Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Er på utkikk etter proteinpulver og har tenkt å kjøpe ca 3-5 kg. Jeg har ikke så mye peiling, men for meg virker dette som det beste tilbudet nå: Gymgrossisten.no - Whey-80, 4 kg + BONUS Products Noen som har noen erfaringer med Star Nutritions Whey-80? Det er myseprotein - er det bra eller dårlig? Finnes det noen bedre tilbud som jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 De sier vel en blanding er best slik jeg har forstått det. (hurtigopptak og tregt opptak) Selv kommer jeg til å gå for 50/50 myse og kasein. Lenke til kommentar
dehov Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 De sier vel en blanding er best slik jeg har forstått det. (hurtigopptak og tregt opptak) Selv kommer jeg til å gå for 50/50 myse og kasein. Takk for raskt svar! Har du linker til noen produkter som er billigere ift. kvaliteten på produktet? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Slik jeg forsto det har vel Whey 80%/20% myse/kasein. Mulig det også er 100% de har på noen produkter - ikke vet jeg. Myse er bra før/etter trening, mens kasein er langtidsvirkende, fint før man legger seg f.eks. (hvis jeg ikke tar feil) Her er tråden jeg spurte om protein og jeg har bestemt meg for å gå for ProZyme - dette utifra endel info jeg har lest om det på nett og det er ett av de produktene som betegnes som et av de bedre på markedet. (dog ikke så billig) Dessverre vet jeg ikke prisene på produktene, så det får andre svare på ^^ Lenke til kommentar
dehov Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Takk for svar! Noen som kan svare på om blanding av myse og kasein så viktig at det er verdt prisforskjellen? Eller går det greit med 100% myse når man får 4 kg til 569,-? Gymgrossisten.no - Whey-80, 4 kg + BONUS Products Jeg lurer på om dette proteinet er bra eller om det finnes noen bedre for ca samme pris. Hvorfor er det relativt sett så billig: er det bare et godt tilbud, eller er det en hake ved det som jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
dehov Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Har sett litt på denne også: Tn.no - Pro-80 Whey (4 kg) Men er det noe vits i å kun bruke et rent myseprotein som Gymgrossisten - Whey-80 eller Tn.no - Pro-80 Whey? Eller er det viktig at det skal være en 50/50 blanding mellom myse og kasein? Hvis ja, kunne noen hjulpet meg med å finne et godt tilbud på et sånt proteinpulver? Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Kjøp et vanlig wheypulver... Med mindre du skal i konkurranseform har det ingenting for seg å kjøpe et blandingsprodukt. Lenke til kommentar
dehov Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Kjøp et vanlig wheypulver... Med mindre du skal i konkurranseform har det ingenting for seg å kjøpe et blandingsprodukt. Jeg tror jeg kan putte meg selv i "nybegynnerklassen". Men da vil jeg altså nesten ikke merke noe forskjell på framgangen uansett om jeg bruker rent myseprotein eller 50/50 myse/kasein? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Kjøp et vanlig wheypulver...Med mindre du skal i konkurranseform har det ingenting for seg å kjøpe et blandingsprodukt. Så du kjører konkurranse, eller er det bare for smakens del du bruker det? Jeg går for dette pulveret basert på hva jeg har lest om det og da etter din anbefaling her (da jeg ble gjort oppmerksom på det) Til bruk rett etter trening viser nyere forskning at en blanding av whey og kasein er optimalt for BÅDE forbrenning og anabol effekt.Hva kvalitet og smak angår mener jeg personlig at Prozyme fra Tech nutrition er det beste alternativet. MEGET god på smak og produsert uten varmebehandling med isolater og ikke konsentrater som billigere merker er... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Kjøp et vanlig wheypulver...Med mindre du skal i konkurranseform har det ingenting for seg å kjøpe et blandingsprodukt. Så du kjører konkurranse, eller er det bare for smakens del du bruker det? Jeg går for dette pulveret basert på hva jeg har lest om det og da etter din anbefaling her (da jeg ble gjort oppmerksom på det) Til bruk rett etter trening viser nyere forskning at en blanding av whey og kasein er optimalt for BÅDE forbrenning og anabol effekt.Hva kvalitet og smak angår mener jeg personlig at Prozyme fra Tech nutrition er det beste alternativet. MEGET god på smak og produsert uten varmebehandling med isolater og ikke konsentrater som billigere merker er... Hadde planlagt å konkurrere ja, men det utgikk p.g.a. familiære forhold... Prozyme er det jeg vet om som er det reneste produktet. Tenker da på at man kan være sikker på hva slags råvarer som er brukt i produktet... Det at det smaker godt (i henhold til MINE preferanser) er jo også et pluss... Hva angår det jeg skrev 24. mai så er forsåvidt helmelk et bedre alternativ, med en tilnærmet perfekt aminosyreprofil (proteiner)... Kjøp et vanlig wheypulver... Med mindre du skal i konkurranseform har det ingenting for seg å kjøpe et blandingsprodukt. Jeg tror jeg kan putte meg selv i "nybegynnerklassen". Men da vil jeg altså nesten ikke merke noe forskjell på framgangen uansett om jeg bruker rent myseprotein eller 50/50 myse/kasein? Så lenge du i tillegg til treningen spiser og sover nok vil du merke umiddelbar fremgang som nybegynner Husk nå at proteinpulver bare er noe man bruker som et middel for å få i seg nok proteiner om kosten ikke dekker behovet. Endret 21. juni 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Nå vil ikke TS eller jeg fokusere alt for mye på kost og for meg går det som sagt mest i havregryn og litt frukt, samt middag (som kan være alt fra kylling måltid til blomkålsuppe) Mulig dumt spørsmål, men holder det da med 60gram pulver pr dag? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 For å beholde muskelmasse om man skal ned i vekt/fettprosent er det sagt at man trenger mer enn 2 gram proteiner pr kg muskelmasse kombinert med kaloriunderskudd. Om man skal opp i vekt er det så sagt at man trenger 1,2-1,5 gram proteiner pr kg muskelmasse kombinert med kalorioverskudd. Så gitt at disse verdiene stemmer så blir 60 gram pulver om dagen ikke nok til å dekke dagsbehovet for proteiner siden det bare vil gi ca 52 gram proteiner... Det er (og nå må du unnskylde uttrykket om du er nærtagende) SINNSYKT å ikke spise proteiner til hvert måltid og forvente resultater når man trener. Havregryn og frukt er karbohydrater og lite annet. Selvfølgelig noen mineraler, vitaminer o.s.v. men ingenting som underbygger muskelvekst/muskelrestitusjon... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Helt flott du sier hva du mener - setter pris på det. Målet når jeg begynte å trene med vekter var å komme i bedre form først og fremst. Men nå når vektene begynner å bli større og jeg allerede merker framgang, så vil jeg gjerne sørge for at jeg får igjen mer for hobbyen. Får jo litt gode proteiner fra melken :S Så neste ledd for meg er altså nå å ta proteinpulver. Blir jeg ennå mer gira av det, så blir det vel fokusert på selve kostholdet. Var 83kg når jeg startet og har gått ned til 78kg - mye grunnet mange turer med hunden, da jeg ville ha bort en liten mage. Den er så og si borte nå og vil egentlig ikke ta av mer fett før neste vår/sommer. Hva vil du si er nok pulver pr dag med det kostholdet da? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) La oss si at du spiser havregryn til frokost. Da tar du en shake sammens med havregrynene. Del opp en shake og ta den ene halvdelen en time etter lunsj og den andre halvdelen sammens med kveldsmaten. Spis gjerne omelett til kvelds, det smaker godt og utnyttelsesgraden av proteinene som er i egg er rimelig nært 100%... Pluss at det er lassevis med bra fett, vitaminer og mineraler i egg Spis HELST proteinrik mat til middag, kylling som du nevner er bra. edit: Husk en shake rett etter trening sammens med en karbohydratkilde. banan er bra til dette formålet... Endret 21. juni 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Kommer nok til å ta noen slurker rett før trening og går til trening ca 35min og drikker resten(det meste) etter gåturen hjem som også tar 35min. (blir kortere tid etter sommeren) Ene shaken ja, resten blir ca som du nevner. Lager endel omelett og egg, men kommer nok til å øke konsumet litt. Men har du ikke tips om hvor mye pulver som er nok? 100gram da? Endret 21. juni 2011 av kandasa Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det blir litt vanskelig å si siden jeg ikke vet hvor høy du er, hva du veier og hva du spiser om dagen... Lag en egen tråd om det (slik at vi ikke stjeler tråden til TS )så skal jeg svare etter beste evne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå